|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 31 mei 2007 19:23 Onderwerp: |
|
|
Foei Michele, zo snel over een grondrecht heengestapt?
Maar Jet, put troost uit het arrest Uitingsvrijheid: toestemming van de eigenaar is een gerechtvaardigde beperking op die vrijheid.
Quote: | Plakken. "Voorafgaand verlof" heeft uitsluitend betrekking op verlof van de overheid. Voorafgaande toestemming van rechthebbende (dat kan ook de overheid in privaatrechtelijke hoedanigheid zijn) levert geen strijd op met art 7 lid 1 GW en is een beperking die geoorloofd is op basis van 10 EVRM. Daarbij speelt in dit geval mee dat gekeken werd in hoeverre gebruiksmogelijkheden van enige betekenis overblijven. |
Brutale mevrouw, trouwens. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 02 jun 2007 18:18 Onderwerp: |
|
|
De poster zijn verwijderd, behalve die voor het raam van haar eigen portiek. Ik neem aan dat de buurt "heeft gesproken". De posters waren afkomstig van de SP. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: zo 03 jun 2007 3:28 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | @Marco: inderdaad. Maar als de poster was vastgelijmd lijkt me sprake van bestanddeelvorming, en mag je denk ik wel uitgaan van impliciete toestemming van de eigenaar van het gebouw . | Ik denk het niet. In de eerste plaats zou het dan geplakt moeten zijn met waterglas teneinde bestanddeelvorming plaats te laten vinden en de meeste gebouw eigenaren zijn daar zeer zeker niet van gediend. Wat plakken met waterglas overigens soms des te leuker maakt. Plak je gewoon met lijm of plakband dan is een poster meestal zonder (noemenswaardige) schade te verwijderen en is er dus geen sprake van bestanddeelvorming. Ten tweede is het mij wat al te makkelijk om uit te gaan van impliciete toestemming van een particulier eigenaar, zeker met alle (publieke) plakverboden van de laatste tijd. Als het nou een van overheidswege geplaatste vuilnisbak was (A4 past prima ).
En nu ze niet in dezelfde portiek woonde was ze ook niet deelgerechtigde en is de discussie simpel. Ze is in het geheel niet gerechtigd zonder toestemming iets op te plakken. Jij bent wel grechtigd de poster van jouw eigendom te verwijderen zou ik denken.
En voorzover er sprake zou zijn van bestanddeelvorming; dan was de poster nu van jou en je portiekgenoten. Als je 'm zou willen verbranden, verscheuren, opeten of anderzins, prima. |
|
|
|
 |
|