|
Auteur |
Bericht |
Koekjestrommel1
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: do 27 sep 2007 13:24 Onderwerp: Max. termijn tussen voorgeleiding en dagvaarding? |
|
|
Stel; een verdachte is na drie dagen in verzekeringstelling voorgeleid aan de OvJ. De OvJ stelt de verdachte op vrije voet, echter zal deze nog wel worden voorgeleid aan de meervoudige kamer.
Binnen welke termijn moet de verdachte worden gedagvaard of zal de rechtzitting uiterlijk moeten plaatsvinden? En wat zijn de gevolgen als dit niet gebeurd? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 27 sep 2007 14:56 Onderwerp: |
|
|
Als de verdachte op vrije voeten is maakt het niets uit. Een strakke termijn geldt alleen bij voorlopige hechtenis.
Als de OvJ echter meer dan 2 jaar wacht met dagvaarden, dan loopt die OvJ de gerede kans niet-ontvankelijk te zijn. De OvJ hoeft overigens niet te dagvaarden. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Koekjestrommel1
|
Geplaatst: do 27 sep 2007 16:43 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Als de verdachte op vrije voeten is maakt het niets uit. Een strakke termijn geldt alleen bij voorlopige hechtenis.
Als de OvJ echter meer dan 2 jaar wacht met dagvaarden, dan loopt die OvJ de gerede kans niet-ontvankelijk te zijn. De OvJ hoeft overigens niet te dagvaarden. |
Dank voor je reactie. Naar ik begrepen heb begrepen biedt het arrest van 3 oktober 2000 (NJ 2000, 721) concrete redelijke termijnen in de vorm van twee jaar? Ik krijg het alleen niet uitgekristalliseerd en hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid zou kunnen bieden.
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: do 27 sep 2007 17:25 Onderwerp: |
|
|
wie heeft zijn jurisprudentiebundel bij de hand? daarin staan naar ik herinner een tweetal arresten die hierover klip en klaar uitsluitsel geven. aangezien dit deel van de studie mij het minst boeide heb ik na het tentamen alle boeken gelijk verkocht  |
|
|
|
 |
Koekjestrommel1
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 13:52 Onderwerp: |
|
|
annemiekewp schreef: | wie heeft zijn jurisprudentiebundel bij de hand? daarin staan naar ik herinner een tweetal arresten die hierover klip en klaar uitsluitsel geven. aangezien dit deel van de studie mij het minst boeide heb ik na het tentamen alle boeken gelijk verkocht  |
Dank voor je info. Helaas heb ik geen jurisprudentiebundel.. Wie o wie kan me helpen? Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 14:05 Onderwerp: |
|
|
Hebben ze bij de UvT geen Kluwer Plaza?  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Koekjestrommel1
|
Geplaatst: vr 05 okt 2007 15:47 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Hebben ze bij de UvT geen Kluwer Plaza?  |
Ik zit helaas in het buitenland en heb hier geen Kluwers voorhanden. Maar beste forummers zou een van jullie mij op weg willen helpen?? Mijn dank zou Groots! zijn... |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 05 okt 2007 16:26 Onderwerp: |
|
|
Kluwer Plaza biedt een online databank, juist handig in situaties als de jouwe. De universiteit zou de faciliteit moeten bieden om ook van een andere plek toegang te krijgen, check daarvoor de site van je uni.
Als dat niet gaat en je weet precies welke arresten je nodig hebt, wil ik wel even voor je kijken en ze mailen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|