|
Auteur |
Bericht |
lindahorsey
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 mei 2007 17:49 Onderwerp: buurman doet moeilijk |
|
|
Wij hebben een klein probleempje met onze buurman. Ons flatgebouw kijkt uit op de zijstraat van onze straat en daar zijn ook parkeerplaatsen. Nu heeft een van de bewoners in deze straat er problemen mee als je op de parkeerplaats gaat staan bij hem voor de deur. Dit komt omdat hij vanuit zijn woning een aantal camera's heeft gericht op zijn auto als bescherming. Echter, de parkeerplaats is niet zijn eigendom, maar hij handelt wel zo. Als er iemand parkeert op deze plaats dan wordt meneer boos en sommeert je de auto weg te halen. of hij parkeert zijn auto zo dicht op die van jou dat je er bijna niet meer tussen weg komt.
Net heeft mijn zusje haar auto daar net geparkeerd en hij balt zijn vuisten naar onze flat en roept godverdomme. Dit is toch niet normaal? Met deze man valt hierover absoluut niet te praten, maar wat is zijn recht? De parkeerplaats is gewoon van de gemeente, dus hij kan hieraan toch geen rechten ontlenen? En de camera's die op de straat zijn gericht.. mag dit zomaar? |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 15 mei 2007 19:34 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp heeft je buurman camera's gericht op de parkeerplaats waar hij zijn auto wil parkeren. Ik neem aan dat als zich mensen op die parkeerplaats bevinden, zij ook worden gefilmd. Wordt er ook nog een (stuk) straat gefilmd?
Het lijkt me dat je aangifte kunt doen van art. 441b Wetboek van Strafrecht, heimelijk cameratoezicht ( d.w.z. zonder het publiek hierover te informeren). Misschien kalmeert je buurman dan.
Quote: | Artikel 441b | Sr, Boek 3, Titel 2
Met hechtenis van ten hoogste twee maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij die, gebruik makende van een daartoe aangebracht technisch hulpmiddel waarvan de aanwezigheid niet op duidelijke wijze kenbaar is gemaakt, van een persoon, aanwezig op een voor het publiek toegankelijke plaats, wederrechtelijk een afbeelding vervaardigt. |
Kijk ook eens op deze site:
http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/filmen-cameratoezicht/ _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Patricia20
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 554
|
Geplaatst: wo 16 mei 2007 0:55 Onderwerp: |
|
|
Ik denk niet dat die buurman invloed zou kunnen uitoefenen waar jij op een parkeerplaats je auto parkeerd. Dat lijkt mij gewoon iets dat moet kunnen net als bij wijze van spreken op de stoep lopen. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Laatst aangepast door Patricia20 op zo 27 mei 2007 11:43, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 mei 2007 16:41 Onderwerp: |
|
|
Ik heb je al antwoord gegeven op een ander forum op deze vraag, dus daar laat ik het bij. |
|
|
|
 |
|