|
Auteur |
Bericht |
voyager4
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 mei 2007 11:23 Onderwerp: Betalings mogelijkheden gemeentelijke belastingen |
|
|
Ik heb ooit eens gelezen dat een bedrijf of instantie minimaal drie betalings mogelijkheden dient aan te bieden. Onze gemeente bied aan om het bedrag in één keer via acceptgiro over te maken of automatische afschrijving in tien termijnen. Nu moet ik helaas af en toe switschen tussen twee rekeningen waardoor automatisch niet altijd lukt. Ik heb daarom de gemeente aangeschreven met het verzoek mij de termijnen zelf via internet bankieren op een vaste datum over te laten maken, hierdoor kan ik dan via de twee rekeningen zorg dragen dat op tijd betaald wordt.
Vorige week heb ik deze brief aan de gemeente verzonden en vandaag krijg ik een brief met een acceptgiro voor het betalen van het gehele bedrag minus de al twee door mij voldane maandtermijnen. Ik heb direct de betreffende afdeling gebeld en verteld over de brief en mijn voorstel, dit zelfde voorstel heb ik al de drie voorgaande jaren gebruikt zonder enig probleem. De mevrouw van de afdeling zei mij nu dat dit niet meer mag en dat je alleen maar in één keer of via automatische afschrijvingen mag betalen anders wordt het te veel werk voor de afdeling.
Er worden dus maar twee betaalwijze aangeboden. Kan ik op bepaalde gronden eisen tot de betalingswijze die ik voorstel?
Heeft iemand een antwoord of goede tip? |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 16 mei 2007 14:44 Onderwerp: |
|
|
Of de gemeente minimaal 3 betalingsmogelijkheden dient aan te bieden is mij onbekend. Op basis van Europese richtlijnen zijn energiebedrijven verplicht een ruime keuze (minimaal 3) aan betalingswijzen te bieden aan hun klanten. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
|