|
Auteur |
Bericht |
Salseros
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 mei 2007 13:16 Onderwerp: Omgangsverbod ? |
|
|
Hallo,
Ik vraag me af of het mogelijk is om een omgangsverbod te krijgen van mijn ex-vriendin.
Ik word namelijk reeds een aantal jaren gestalkt door haar (komt regelmatig aan mijn deur) en sinds kort had ze ingebroken in mijn hotmail e-mail account en erachter gekomen dat ik 17 juni met vakantie ga naar Brazilie.
Nu is zij nogal jaloers aangelegd (zuid amerikaans temperament zal ik maar zeggen) en wil nu ook een ticket kopen en samen met mij met het vliegtuig naar Brazilie. Zij is nog steeds in de veronderstelling dat "onze relatie" goedkomt, daar ik ook een zoon heb met haar (waar ik iedere maand netjes alimentatie betaal) en zij doet er alles aan om weer bij mij te wonen.
Dit wil ik dus absoluut niet! Kan ik een omgangsverbod (en op korte termijn dus) krijgen? Zo ja, stel ze staat straks samen met mij op het vliegveld met een geldig ticket, kan zij dan door het omgangsverbod geweigerd worden op het vliegtuig?
Ik wil dus absoluut niet met haar het vliegtuig in, dan is mijn welverdiende vakantie totaal verpest natuurlijk.
Misschien beetje een raar verhaal, er gaat nogal wat aan vooraf, maar wil jullie daar niet mee lastig vallen (dan ben ik nog wel even bezig)... maar alles is helaas waar...
Bedankt alvast voor jullie hulp. |
|
|
|
 |
Tom84
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: di 15 mei 2007 13:29 Onderwerp: |
|
|
ligt eraan wat ze precies doet.. maakt ze je leven tot een hel?
ik ga er vanuit dat je bij de kantonrechter wel succes boekt mits je kan aantonen dat je in je recht staat, en zij inbreuk maakt in je leven.. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 15 mei 2007 14:04 Onderwerp: |
|
|
Tom84 schreef: | ik ga er vanuit dat je bij de kantonrechter wel succes boekt mits je kan aantonen dat je in je recht staat, en zij inbreuk maakt in je leven.. |
Dat klopt, maar de vraag was nou net hoe je dat doet, en of je in een geval als hierboven beschreven kans van slagen hebt. M.a.w., levert deze verstoring een grond op voor een dergelijk verbod? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Tom84
|
Geplaatst: di 15 mei 2007 14:19 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Tom84 schreef: | ik ga er vanuit dat je bij de kantonrechter wel succes boekt mits je kan aantonen dat je in je recht staat, en zij inbreuk maakt in je leven.. |
Dat klopt, maar de vraag was nou net hoe je dat doet, en of je in een geval als hierboven beschreven kans van slagen hebt. M.a.w., levert deze verstoring een grond op voor een dergelijk verbod? |
tja, als ze je hotmail zit te kraken en erachter komt dat je naar brazilie op vakantie gaat en je een redelijk gegrond vermoeden heb dat ze mee wil, dan moet je dat proberen aan te tonen.
door middel van inbraak in hotmail account kan je wel aantonen dat ze beetje wanhopig is denk ik. of iig huisvredebreuk? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 15 mei 2007 15:58 Onderwerp: |
|
|
"Beetje wanhopig zijn" lijkt me niet het juridische criterium. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Salseros
|
Geplaatst: di 15 mei 2007 18:19 Onderwerp: |
|
|
Quote: | ligt eraan wat ze precies doet.. maakt ze je leven tot een hel? |
Tja, wat versta je onder het leven tot een hel maken? Ze wacht me zo'n 1x per week uit mijn werk thuis op en begint een kabaal te maken (waar ik niet eens meer naar luister), ik open gewoon de deur van het portaal en sluit deze voor haar neus (soms moet ik haar opzij duwen, slaan zal ik natuurlijk nooit doen).
In het uitgaansleven zoekt ze me ook regelmatig op (soms is ze 10 kroegen afgeweest voordat ze me gevonden heeft), ik vertrek dan direkt en probeer haar kwijt te raken (praten heeft geen zin, ze blijft me anders volgen).
Ze heeft een keer mijn mobieltje gestolen, alleen maar om al mijn nummers in mijn adresboek na te lopen (of er geen nummers van andere vrouwen instaan... tja, zo erg is het ja...).
Quote: | tja, als ze je hotmail zit te kraken en erachter komt dat je naar brazilie op vakantie gaat en je een redelijk gegrond vermoeden heb dat ze mee wil, dan moet je dat proberen aan te tonen. |
Tja, ze zei dat me een verassing te wachten stond op het vliegveld, dus het lijkt me wel duidelijk.
Nu heb ik zojuist een rechtsprocedure achter de rug van anderhalf jaar waar ze 5000 euro heeft uitgesleept, dus een ticket kopen is zeer makkelijk.
Als de redenen hierboven beschreven niet voldoende zijn om een omgangsverbod te krijgen weet ik het ook niet meer.
Moet je dan eerst lichamelijke of materiale schade oplopen voordat er iets gedaan kan worden? Wellicht telt psychische schade niet mee?
Moet ik misschien anders het recht in eigen handen nemen en haar het paspoort bv ontvreemden en door het toilet spoelen zodat ze niet mee kan? (om een extreem kinderachtig voorbeeld te geven). |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 16 mei 2007 0:04 Onderwerp: |
|
|
Hihi, dat is inderdaad misschien nog wel de beste oplossing
Is er voor jou nog de mogelijkheid de vakantie iets om te boeken? Overleg even met je reisbureau. Telefonisch
Een procedure in gang zetten kan natuurlijk. Alleen is het nu wel redelijk korte termijn en dat terwijl jij niet zeker weet of kunt bewijzen dat zij ook een ticket voor die vlucht heeft.
Ik weet niet of je je zoon geregeld ziet, maar zo'n procedure kan wat dat betreft ook nadelige gevolgen hebben. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Tom84
|
Geplaatst: wo 16 mei 2007 8:35 Onderwerp: |
|
|
wat is er precies gebeurt dat je die procedure heb verloren? je betaald alimentatie zei je in je openingspost..
dat ze je leven tot een hel maakt, is nu wel duidelijk, met de mijns inziens schokkende voorbeelden die je geeft..
heb je een buurtagent die je even op de koffie kan krijgen voor advies? hier moet natuurlijk zsm iets voor geregeld worden..! |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: wo 16 mei 2007 11:24 Onderwerp: |
|
|
Tom84 schreef: | [...]Door middel van inbraak in hotmail account kan je wel aantonen dat ze beetje wanhopig is denk ik. of iig huisvredebreuk? |
In dit geval eerder computer vredebreuk.
[oftopic]Voor meer (achtergrond)informatie zie deze pagina op Ius Mentis.[/offtopic].
@Salseros: Ik heb momenteel (te) weinig tijd om veel informatie te geven of om alle juridische ins en outs uit te leggen,
maar kijk even op deze sites;
Ik zal, als ik vanmiddag tijd heb, wel even navraag doen bij een kennis van me die momenteel promotie onderzoek doet naar het verschijnsel van belaging. Misschien dat zij nog goede adviezen heeft voor je.
1 : Belaging is de Nederlandse juridische kwalificatie van het Engelse begrip "stalking"
2 : Het WODC is het Wetenschappelijk Onderzoeks en Documentatie Centrum. Strikt genomen geen overheidsinstelling,
maar je kunt er op vertrouwen dat wat daar staat juridisch correct is. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
Salseros
|
Geplaatst: do 17 mei 2007 12:09 Onderwerp: |
|
|
Quote: | wat is er precies gebeurt dat je die procedure heb verloren? je betaald alimentatie zei je in je openingspost.. |
Ellende, ellende... heel kort verteld:
Vrouwtje leren kennen in NL terwijl zij hier illegaal verbleef. Na drie maanden haar te kennen zwanger geraakt (door expres vergeten pil, soms nam ze de pil en spuugde die daarna uit op het toilet), na geboorte kind niet herkend (ze ging destijds met meerdere mannen om, daarom toendertijd ook uitgemaakt).
Toen het kind 3 jaar was ging ze een rechtszaak aanspannen voor een dna test en alimentatie, uit dna test bleek dus dat ik dus toch de vader was.
@Nemine contradicente:
Bedankt, heb ik was leesvoer... |
|
|
|
 |
|