Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 0:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

E-mal bedreiging?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Johan_Z

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 12:43    Onderwerp: E-mal bedreiging? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte forummembers. Ik heb een boze e-mail gestuurd naar iemand die me 3 jaar geleden, in mijn ogen, tijdens sollicitatie recruitment een beetje belazerd heeft. Ik heb daar nog pijn van omdat ik moeilijk rond kon komen en omdat ik vaak merk dat recruitment bureaus erg gehaaid zijn. Nou heeft die persoon het gemeld bij de politie dat ik strafbaar ben omdat ik hem bedreig. Ik denk dat ik niet dreigend overkom. Ik heb hem niet gedreigd. Zou u kunnen kijken? Alle namen van personenen heb ik weggehaald.
De bovenste e-mail is een antwoord op de onderste dus van beneden naar boven lezen.
Dit is de enige e-mail die ik verstuurd heb en ben niet van plan er meer te versturen.

Alvast dank,

C

>>>
Beste C,

dank voor je mail.

Ik weet nog uiteraard wie jij bent. Ik heb jou inderdaad toendertijd aan een baan geholpen bij de Hema. Vervelend dat jij 3 jaar na dato nog een naar gevoel aan deze baan hebt overgehouden en eigenlijk nog wrok koester jegens mij wat ik vervelend vind.

Het feit dat jij op een of andere manier aan mijn prive adres gekomen bent, is beangstigend en jouw manier van communiceren zie ik zelfs als een stalk achtig en dreigement. Ik heb dan ook politie aangifte gedaan van jouw vervelende mail. De politie vindt jouw mail ook erg vaag omdat dit 3 jaar na dato is. Daarnaast zal Tempo-Team ook maatregelen nemen mbt jouw actie en mail.

Persoonlijk had ik jou graag zelf willen ontmoeten,zodat jij dit maar rechstreeks in mijn gezicht kan zeggen. Ik vraag me af of jij dan nog een grote mond hebt richting mij op de manier hoe jij in je mail communiceert. Ik persoonlijk had type hoe jij jezelf nu profileert in je mail, willen ontmoeten en dit face-to face willen oplossen ipv van zo lage emailactie. Verder zal ik maar niet in details treden.

Voordat ik definitief afscheid van jou neem, wil ik nog het volgende toevoegen.

Om jou memory te refreshen. De baan bij de Hema, was toendertijd op basis van deta-vast (na bepaalde periode inhuur, zal Hema jou overnemen)waarin de HEMA leading is op zowel het gebied van salarisbepaling als inhuurperiode. Tempo-Team heeft daar geen invloed op omdat de HEMA de klant is en bepaalt wat de werknemer zal gaan verdienen als men daar in dienst treedt bij de Hema.

Mocht de kandidaat met de Hema contractsmatig qua primaire en secundaire voorwaarden eruit komen, dan heb jij zelf nog altijd het recht om de contracten niet te tekenen.

IK vind het erg zwak om 3 jaar na dato alles in mijn schoenen af te schuiven en dat jij qua salaris achteruit bent gegaan en geript bent. JIj bent zelf immers zelf bij geweest om te tekenen en heb zelf een beslissing genomen om in dienst te gaan bij de HEMA> Ik weet ook nog duidelijk dat ik tegen jou heb gezegd ,dat je niet makkelijk een leuke rol zou vinden in die periode. Simpelweg omdat jij geen werkervaring had en net van school kwam. Mijn taak was om jou aan een baan te helpen. Die baan had je gekregen bij de Hema.

Daarnaast heb ik ook tegen jou gezegd dat het slim is om bij de HEMA ervaring op te doen op SAP gebied, omdat er een schaarste is op dat expertise gebied en dat je na 2 jaar rond kunt gaan kijken. Want ik heb ook meegegeven dat jij dan 2 jaar later met ervaring op zak,veel meer zal gaan verdienen dan op dat moment. Blijkbaar ben je op een of andere manier in je geheugen dit kwijtgeraakt en ben je alleen maar gefocused en gefrustreerd geraakt over 1 issue. Het salaris.

Ik snap dan ook eigenlijk niet waarom je 3 jaar na dato zo rare en dreigende mail hebt gestuurd,nota bene naar Tempo-Team en naar mijn prive adres. Aangezien jouw dossier nu ook ligt bij de politie en bij Tempo_Team, kan ik alleen zeggen, dat ik je veel succes wilt wensen met je carriere op SAP gebied en dat wat in het verleden is gebeurd, niet teruggedraaid kan worden en dat je er eigenlijk 3 jaar na dato er op vooruit bent gegaan. Beetje dankbaarheid straalt er niet bij jou vanaf ,en dat zegt genoeg over jouw persoonlijkheid en wie jij bent.

Voor nu raad ik je aan om niet meer te mailen naar mijn adres en mij met rust te laten en Tempo-Team ,omdat je al gemeld bent bij de politie.

Mvg
XXX

Subject: rip tempo team
Date: Mon, 14 Jul 2008 11:43:09 +0000

Beste XXX,

Ik herinner me nog toen ik in 2005 naar tempo team kwam en ik moeilijk een baan kon krijgen wanwege werkloos zijn in de ICT en je een baan bij de hema in almere voor me had als sap applicatiebeheerder.

Ik zou 1800 krijgen maar dat ging naar 1630 of zo want je had me er geld vanaf gepraat (omdat ik geen ervaring had zou ik lager krijgen en dat terwijl een afgestudeerde hbo'er bedrijfskundige informatica met een paar jaar gewone IT werkervaring met ong 1800-2100 zou kunnen beginnen).

Uiteindelijk kwam ik het contract tekenen en was een en ander op papier inclusief vakantie geld of zo en verdiende ik effectief 1485 (weet niet precies meer wat het exacte bedrag was; weet wel dat ik goed geript ben).

Ik weet uit ervaring dat detacheringsbureaus en uitzendbureaus er goed in zijn om er geld af te praten maar ik kon toen al nauwelijks rondkomen, terugbetalen studieschuld etc moest nog.

Daarna bleek het dat doen ik er werkte, ik mijn reiskosten niet vergoed zou krijgen. Daar was ik vergeten over te onderhandelen. Hierdoor, omdat het helemaal in Almere was en 260 euro per maand daaraan kwijt was en de hema heel weinig vergoedde in almere, zou ik vallen onder het minimum loon en zou ik bijstand moeten vragen om dat bedraf op te hogen!!!!!!!!!!

Tegen dit laatste ging ik boos in en alhoewel ik jou niet kon spreken (je was opeens nergens te bekennen terwijl daarvoor ik je vaak gesproken had) ik boos werd op een andere tempo team medeweker en dit..gelukkig...vergoed kreeg. Maar dat na lang telefoneren en in de wacht staan wat tot kosten leidde.

Nou had ik jou een keer aan de telefoon en je zette me in de wacht.

Wat je was vergeten is kennelijk om ergens op hold te drukken want ik hoorde alles wat je zei.

Je zei tegen een collega iets van: ' ha ha, hoe verzin je het, afgestudeerd voor 1500 euro...' . Ik wist dat dit over mij ging want het bedrag klopte en je had me net aan de telefoon.

Ik was toen zo pissed off. Je bent een hond. Had je niet gedacht dat ik dat gesprek zou horen he?

Nu heb ik 3.5 jaar sap ervaring, kan ik als ik solliciteer vaak een contract voor onbepaalde tijd krijgen en verdien ik rond de 3950 bruto, exclusief extras.

Dikker vinger voor jou!! En denk ook maar niet meer dat ik ooit nog met dat afschuwelijke tempo team zaken doe.

Je kunt beter de les leren: investeer in iemand en kijk niet op een paar honderd euro want ik ben pas 30 en ik ga alleen maar stijgen in salaris en nu heb je het verkloot voor jezelf en anderen. Als je me later zou detacheren had je veel meer aan me kunnen verdienen dan die lullige paar honderd euro die je in eigen zak steekt.

En nu lach ik je uit want je hebt me pijn gedaan. zo te zien ben je al weg bij tempo team maar maakt het uit. Ik wil je het gewoon even laten weten.

Geen groetjes,

C
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 13:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zie de bedreiging niet.
Bekijk de homepage
RonnyJ

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 13:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het enigste wat ik uit zijn reactiemail kan afleiden is dat hij zich helemaal niet bedreigd voelt, vooral omdat hij aangeeft dat hij zou willen dat je het face-to-face aan hem kenbaar zou hebben gemaakt.

Politie/Officier van Justitie doet hier waarschijnlijk niets mee. Misschien dat je een keertje wordt verhoord (en dan zou ik zijn reactie op jou e-mail meenemen).

Als ik jou was zou ik gewoon niets doen en het laten rusten verder.
bona fides

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 13:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zie geen bedreiging of iets anders strafbaars. Met stalking heeft een eenmalige mail niets te maken.

Ik kan me op zich ook wel voorstellen dat je behoefte had om zo'n mail te versturen. Een echt verstandige zet lijkt het me niet, je weet nooit of zo'n persoon je later nog eens dwars kan zitten, maar juridisch kan hij je m.i. niets maken.

De volgende keer dat je behoefte voelt zo'n mail te versturen moet je maar denken dat jij inmiddels waarschijnlijk meer verdient dan hij Wink

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Bedankt voor jullie antwoord. Dat doet me echt goed. Ik voelde me gewoon erg boos omdat ik me vaak lullig behandeld. Kwa dreiging stond er niets in, daar ben ik blij om. Kennelijk voelde hij zich dan ook niet bedreigd.

Vraagje, over dat hij me later nog eens dwars zou kunnen zitten. Hij geeft aan dat hij me 'veel success wil wensen met mijn carriere aangezien mn e-mail bij tempo team ligt'. Daarbij mailt hij:

Daarnaast zal Tempo-Team ook maatregelen nemen mbt jouw actie en mail.

Kan ik hem aangeven bij de politie dat ik hier tussen neus en lippen doorlees dat ie me zwart gaat maken?

Met vr.groet,

C
RonnyJ

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 14:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Johan_Z schreef:
Hoi,

Bedankt voor jullie antwoord. Dat doet me echt goed. Ik voelde me gewoon erg boos omdat ik me vaak lullig behandeld. Kwa dreiging stond er niets in, daar ben ik blij om. Kennelijk voelde hij zich dan ook niet bedreigd.

Vraagje, over dat hij me later nog eens dwars zou kunnen zitten. Hij geeft aan dat hij me 'veel success wil wensen met mijn carriere aangezien mn e-mail bij tempo team ligt'. Daarbij mailt hij:

Daarnaast zal Tempo-Team ook maatregelen nemen mbt jouw actie en mail.

Kan ik hem aangeven bij de politie dat ik hier tussen neus en lippen doorlees dat ie me zwart gaat maken?

Met vr.groet,

C

Het kan, je hebt het recht om aangifte te doen.

Maar het lijkt mij niet verstandig en je zult er niks mee bereiken behalve het verdoen van je eigen tijd.
Johan_Z

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 14:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar als hij aangeeft dat tempo team hier acties op gaat ondernemen. Straks gaan ze mijn CV nog informeel verspreiden tussen allerlei detacheringsbureaus of werkgevers als ongewenst of opvliegend. Ik weet niet wat voor connecties hij kan. Hij maakt mij bang door te dreigen dat hij dat gaat doen met zijn 'tempo team zal maatregelen nemen'. Kan ik dat niet voorkomen door hem aan te geven?

Ten tweede, als mijn persoonsgegevens bij de politie liggen/ mogelijk verhoor ben ik toch in aanraking geweest met justitie. Al ben ik onschuldig, is zo en zo nooit goed voor toekomstige werkgevers?

C
GJudge

GJudge

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 14:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor wat betreft je eerste vraag: het lijkt me dat iets dergelijks niet snel zal gebeuren. Als ik de mails uit je eerste post zo bekijk, zit daar (zoals al door ander forumleden is opgemerkt) geen strafbare bedreiging in. Een CV informeel verspreiden zou mijns inziens eerder onder een onrechtmatige daad vallen dan echt een strafbaar feit, maar ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik mijn wettenbundel niet direct in de buurt heb liggen. Het gevaar dat hij mogelijk iets kan gaan doen op dat gebied lijkt me echter nog geen aansporing voor de politie om wat te gaan doen. Aangifte doen lijkt me daarom zo goed als zinloos.

Voor wat betreft je tweede vraag: nee, dat valt niet onder de 'in aanraking met justitie' komen die je bedoelt. Degene die jij bedoelt is een negatieve aanraking met justitie, oftewel een veroordeling. De aanraking ivm getuige-verklaring of aangifte valt daar niet onder, en zal niet in je nadeel werken omdat je nog net zo makkelijk een VOG (Verklaring omtrent Gedrag, ook wel verklaring van goed gedrag) zult krijgen als zonder de getuigenverklaring/aangifte.

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 15:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regels voor het ontvangen van kritiek en hoe om te gaan met macht, kan de e-mail ontvanger hier lezen.
BG

BG

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 11:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het onderwerp van het mailtje (rip tempo team) is niet echt aardig en het feit dat jij iemand confronteerd op zijn of haar prive(e-mail)adres danwel een persoon die werkzaam was bij een instantie en daar nu blijkbaar al is vertrokken getraceerd hebt, terwijl het gaat om iets zakelijks is ronduit dom.

Nog daargelaten of je je eigen probleem (verkeerde baan aangenomen) niet aan het afwentelen bent op iemand anders.

Als ik bij de politie zou werken zou ik je alleen al langs laten komen om je eens goed te laten schrikken en op je falie te geven. Dat zul je zelf wellicht ook wel begrijpen.
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Het onderwerp van het mailtje (rip tempo team) is niet echt aardig en het feit dat jij iemand confronteerd op zijn of haar prive(e-mail)adres danwel een persoon die werkzaam was bij een instantie en daar nu blijkbaar al is vertrokken getraceerd hebt, terwijl het gaat om iets zakelijks is ronduit dom.

Ik heb de indruk dat Johan_Z nog over zijn privé e-mail adres beschikt en dus niet heeft getraceerd. Eerst de feiten, dan de conclusies!
Quote:
Nog daargelaten of je je eigen probleem (verkeerde baan aangenomen) niet aan het afwentelen bent op iemand anders.

Nee. Er is sprake van een wisselwerking.
Quote:
Als ik bij de politie zou werken zou ik je alleen al langs laten komen om je eens goed te laten schrikken en op je falie te geven. Dat zul je zelf wellicht ook wel begrijpen.

Ohhhh, die overheid(sdienaren). Als burger van “vadertje staat” op de kl*te krijgen. Dit is een privé-aangelegenheid en er is niets strafbaars aangetroffen in mail van Johan_Z. Hier heeft de overheid zich helemaal niet mee te bemoeien. Als ik politieagente was, gooide ik de zaak gelijk in het ronde archief. Klein kind van Tempo-Team. Hij is op zijn p*k getrapt en loopt gelijk naar de politie/overheid. De sterke arm, macht en gezag. Zoiets lost een volwassen mens toch volwassen op. Bovendien had zich eerst af moeten vragen of er sprake was van bedreiging.

Hij is er een van Tempo-Team.
Zo werkt het niet.

HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 16 jul 2008 14:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben het helemaal eens met de laatste post van Jetkroket.

Stalking is het niet, bedreiging is het niet en slim is het ook niet.

Schrijf zo'n mail of brief als je boos bent (dat helpt idd) maar verstuur 'm niet.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds