Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 27 jul 2025 13:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

aangetekend maar niet aangekomen
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jaap Geleijns

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 16:19    Onderwerp: aangetekend maar niet aangekomen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

ik hoop dat jullie me met het volgende kunnen helpen. Ik heb een zonnebril besteld bij een postorder bedrijf, maar deze is nooit aangekomen. Het pakketje is aangetekend verstuurd. Enkele maanden later is hetzelfde gebeurd bij een ander artikel. Men vermoedt dat de postbode pakketjes achteroverdrukt. Kan hier iemand aansprakelijk gesteld worden? Je gaat er namelijk vanuit dat het aankomt bij aangetekende post. Of is hier enige jurisprudentie over te vinden. Nu al enorm bedankt met jullie juridische hulp!

Groet,

Jaap Geleijns
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

als er aangetekend is verstuurd moet dat bewezen kunnen worden met een trackingnummer die je dan weer kunt traceren op de site van tpg
zo kan je zien of verzending daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. mag ik aannemen dat je deze route al gelopen hebt?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie ook de draad aangetekend pakketje nooit ontvangen.

Leeftijd: 34
Studieomgeving (BA): Ava

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 20:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad. TNT site je track en trace met 3s-code checken. Zij hebben tevens een verzendbewijs als het goed is. Daarnaast kun je bellen met de klantenservice.
Indien het een zakelijk iets kun je het beste 076 - 527 27 27 bellen.

Verder is het pakketje verzekert tot € 46,-. Dus het postoderbedrijf kan zowieso € 46,- vergoeding krijgen meen ik.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2007 7:23    Onderwerp: Re: aangetekend maar niet aangekomen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jaap Geleijns schreef:
Hallo allemaal,

ik hoop dat jullie me met het volgende kunnen helpen. Ik heb een zonnebril besteld bij een postorder bedrijf, maar deze is nooit aangekomen. Het pakketje is aangetekend verstuurd. Enkele maanden later is hetzelfde gebeurd bij een ander artikel. Men vermoedt dat de postbode pakketjes achteroverdrukt. Kan hier iemand aansprakelijk gesteld worden? Je gaat er namelijk vanuit dat het aankomt bij aangetekende post. Of is hier enige jurisprudentie over te vinden. Nu al enorm bedankt met jullie juridische hulp!

Groet,

Jaap Geleijns

Het postorderbedrijf heeft een verantwoordelijk jegens u om te leveren en als er niet afgeleverd is, moet het postorderbedrijf verhaal zoeken op de verzender.

Ik weet dat in ieder geval de geschillencommissie thuiswinkel heeft geoordeeld dat de verkoper moet bewijzen geleverd te hebben.
Bekijk de homepage
Jaap Geleijns

BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2007 10:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt allemaal voor dit snelle advies! Ik vraag me alleen af of er ook nog recente uitspraken zijn, waardoor het postorderbedrijf verhaal kan halen op TNT. Alvast bedankt!
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2007 10:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat weet ik niet, maar dat is ook niet echt jouw probleem.
Wat StevenK hierboven zegt is dat het verlies van de goederen een zaak is die het postorderbedrijf en de postbezorging samen moeten uitvechten. Jij hoeft dus niet de rekening voor niet-ontvangen goederen te betalen.
Jaap Geleijns

BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2007 10:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem is alleen dat ik ook contacten heb binnen het postorderbedrijf en wil ze daarom adviseren hoe zij hun geleden schade kunnen verhalen op TNT.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 17 aug 2007 10:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lees de voorwaarden voor aangetekend versturen op de site van TNT. Als bewezen kan worden dat er opzet in het spel is, kun je TNT aanspreken wat de algemene voorwaarden ook zeggen.

Leeftijd: 34
Studieomgeving (BA): Ava

BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2007 9:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wanneer het pakket aangetekend zonder aanvullende dienst/ aanvullende verzekering is verstuurd geldt er een standaard vergoeding van € 46,-.

Hij kan ook verzekerd zijn tot € 500,- of € 2700,- of € 5400,-

Maar hij moet dan wel aan de verzendingsvoorwaarden voldaan hebben. Wanneer je bijvoorbeeld een doos zonder bodem gaat verzenden,Ja, danishet nogal logisch dat de inhoud verdwijnt.

Met vriendelijke groet,

PearlActive
PimOvertoom

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HR

BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2007 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat in eerste instantie natuurlijk om waar het pakket/brief is gebleven!

Je hebt bij tnt diverse aangetekende varianten. Bij sommige moet een legtimatiebewijs gevraagd worden, nummer overgenomen op tnt bon en handtekening worden gezet. Andere variant is alleen tekenen zonder legitimatiebewijs.

Als er legitimatie getoond diende te worden mag de postbode aan niemand anders dan diegene het pakketje/brief uitreiken. En dus zal de handtekening van die persoon op de bon staan.

Bij het laatste wordt het lastiger om te bewijzen dat hij niet uitgereikt is. De postbode kan de handtekening dan vervalst hebben.

Kortom je moet bij TNT eisen dat je een kopie van die bon krijgt waarop de levering en waarschijnlijk handtekening staat. Dan kan je aantonen dat die handtekening niet overeenkomt.

Hoop dat je hier wat mee kunt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds