|
Auteur |
Bericht |
Jaap Geleijns
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
Berichten: 6
|
Geplaatst: do 16 aug 2007 16:19 Onderwerp: aangetekend maar niet aangekomen |
|
|
Hallo allemaal,
ik hoop dat jullie me met het volgende kunnen helpen. Ik heb een zonnebril besteld bij een postorder bedrijf, maar deze is nooit aangekomen. Het pakketje is aangetekend verstuurd. Enkele maanden later is hetzelfde gebeurd bij een ander artikel. Men vermoedt dat de postbode pakketjes achteroverdrukt. Kan hier iemand aansprakelijk gesteld worden? Je gaat er namelijk vanuit dat het aankomt bij aangetekende post. Of is hier enige jurisprudentie over te vinden. Nu al enorm bedankt met jullie juridische hulp!
Groet,
Jaap Geleijns |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: do 16 aug 2007 16:27 Onderwerp: |
|
|
als er aangetekend is verstuurd moet dat bewezen kunnen worden met een trackingnummer die je dan weer kunt traceren op de site van tpg
zo kan je zien of verzending daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. mag ik aannemen dat je deze route al gelopen hebt? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
|
|
|
 |
PearlActive
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
Berichten: 7
|
Geplaatst: do 16 aug 2007 20:59 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad. TNT site je track en trace met 3s-code checken. Zij hebben tevens een verzendbewijs als het goed is. Daarnaast kun je bellen met de klantenservice.
Indien het een zakelijk iets kun je het beste 076 - 527 27 27 bellen.
Verder is het pakketje verzekert tot € 46,-. Dus het postoderbedrijf kan zowieso € 46,- vergoeding krijgen meen ik. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 17 aug 2007 7:23 Onderwerp: Re: aangetekend maar niet aangekomen |
|
|
Jaap Geleijns schreef: | Hallo allemaal,
ik hoop dat jullie me met het volgende kunnen helpen. Ik heb een zonnebril besteld bij een postorder bedrijf, maar deze is nooit aangekomen. Het pakketje is aangetekend verstuurd. Enkele maanden later is hetzelfde gebeurd bij een ander artikel. Men vermoedt dat de postbode pakketjes achteroverdrukt. Kan hier iemand aansprakelijk gesteld worden? Je gaat er namelijk vanuit dat het aankomt bij aangetekende post. Of is hier enige jurisprudentie over te vinden. Nu al enorm bedankt met jullie juridische hulp!
Groet,
Jaap Geleijns |
Het postorderbedrijf heeft een verantwoordelijk jegens u om te leveren en als er niet afgeleverd is, moet het postorderbedrijf verhaal zoeken op de verzender.
Ik weet dat in ieder geval de geschillencommissie thuiswinkel heeft geoordeeld dat de verkoper moet bewijzen geleverd te hebben. |
|
|
|
 |
Jaap Geleijns
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
Berichten: 6
|
Geplaatst: vr 17 aug 2007 10:08 Onderwerp: |
|
|
Bedankt allemaal voor dit snelle advies! Ik vraag me alleen af of er ook nog recente uitspraken zijn, waardoor het postorderbedrijf verhaal kan halen op TNT. Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 3307
|
Geplaatst: vr 17 aug 2007 10:11 Onderwerp: |
|
|
Dat weet ik niet, maar dat is ook niet echt jouw probleem.
Wat StevenK hierboven zegt is dat het verlies van de goederen een zaak is die het postorderbedrijf en de postbezorging samen moeten uitvechten. Jij hoeft dus niet de rekening voor niet-ontvangen goederen te betalen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Jaap Geleijns
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
Berichten: 6
|
Geplaatst: vr 17 aug 2007 10:16 Onderwerp: |
|
|
Het probleem is alleen dat ik ook contacten heb binnen het postorderbedrijf en wil ze daarom adviseren hoe zij hun geleden schade kunnen verhalen op TNT. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 17 aug 2007 10:52 Onderwerp: |
|
|
Lees de voorwaarden voor aangetekend versturen op de site van TNT. Als bewezen kan worden dat er opzet in het spel is, kun je TNT aanspreken wat de algemene voorwaarden ook zeggen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
PearlActive
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
Berichten: 7
|
Geplaatst: wo 22 aug 2007 9:12 Onderwerp: |
|
|
Wanneer het pakket aangetekend zonder aanvullende dienst/ aanvullende verzekering is verstuurd geldt er een standaard vergoeding van € 46,-.
Hij kan ook verzekerd zijn tot € 500,- of € 2700,- of € 5400,-
Maar hij moet dan wel aan de verzendingsvoorwaarden voldaan hebben. Wanneer je bijvoorbeeld een doos zonder bodem gaat verzenden,Ja, danishet nogal logisch dat de inhoud verdwijnt.
Met vriendelijke groet,
PearlActive |
|
|
|
 |
PimOvertoom
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
Berichten: 29
|
Geplaatst: wo 22 aug 2007 11:32 Onderwerp: |
|
|
Het gaat in eerste instantie natuurlijk om waar het pakket/brief is gebleven!
Je hebt bij tnt diverse aangetekende varianten. Bij sommige moet een legtimatiebewijs gevraagd worden, nummer overgenomen op tnt bon en handtekening worden gezet. Andere variant is alleen tekenen zonder legitimatiebewijs.
Als er legitimatie getoond diende te worden mag de postbode aan niemand anders dan diegene het pakketje/brief uitreiken. En dus zal de handtekening van die persoon op de bon staan.
Bij het laatste wordt het lastiger om te bewijzen dat hij niet uitgereikt is. De postbode kan de handtekening dan vervalst hebben.
Kortom je moet bij TNT eisen dat je een kopie van die bon krijgt waarop de levering en waarschijnlijk handtekening staat. Dan kan je aantonen dat die handtekening niet overeenkomt.
Hoop dat je hier wat mee kunt. |
|
|
|
 |
|