Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 7:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

advies inzake schadevergoeding tele2
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jessse

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: di 24 apr 2007 15:23    Onderwerp: advies inzake schadevergoeding tele2 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Medeforummers,

Ik ben voornemens internetprovider Tele2 voor de rechter te dagen en wel om het volgende:

In november 2006 zijn wij overgestapt op Tele2 compleet (internet+ bellen in een pakket). Kort gezegd komt het er op neer dat wij vanaf november 2006 tot maart 2007 door een fout van Tele2 zowel niet konden telefoneren (en dus ook niet telefonisch bereikbaar waren) en geen gebruik hebben kunnen maken van het internet.
Uiteindelijk is in maart het probleem opgelost.

In de tussentijd hebben wij inmiddels aardig wat kosten gemaakt:

- Vanaf januari een abonnement via de kabel aangevraagd: zodra Tele2 het probleem in maart had opgelost, dit kabelabonemment direct weer opgezegd. Echter wel 2 maanden opzegtermijn a 30 euro per maand+ aanschaf modem twv 100 euro + een router a 40 euro= 200 euro schade.
- factuur KPN over de maand november/ december a 76 euro
- 45 euro extra mobiele abonnementskosten ( doordat we geen gebruik meer konden maken van de huistelefoon. Het bellen is overigens tot een minimum beperkt)
- 30 euro aan gesprekskosten voor het bellen naar het servicenummer van Tele2, (waar ons overigens alleen maar valse en loze beloftes zijn gedaan)

Opgeteld dus minimaal 350 euro aantoonbare schade, los van de persoonlijke ellende/ problemen/ spanning dat dit probleem bij ons thuis veroorzaakt heeft.

Deze claim is schriftelijk aan Tele2 meegedeeld.
Enige weken geleden kregen we een jurist van Tele2 aan de lijn, die ons vertelde dat men maximaal 50 euro schade wil vergoeden (waaronder de gesprekskosten naar het servicenummer).
Hij beriep zich daarbij op de algemene voorwaarden (zie onderaan), waarin samengevat staat dat Tele2 zich niet aansprakelijk stelt voor schade, veroorzaakt door een fout van Tele2.

Ik heb hem toen al verteld dat de rechter hier ongetwijfeld anders over zal denken en dat ik de zaak desnoods laat voorkomen.
De rechter oordeelt immers op basis van redelijkheid en billijkheid. Bovendien hoop dat ik dat de rechter middels deze zaak wellicht een flinke tik zal uitdelen aan dit soort bedrijven die hun machtspositie grof misbruiken ten nadele van de consument.

Voordat ik Tele2 ga dagvaarden, wil ik graag jullie mening weten over de haalbaarheid van deze claim. Ook andere tips en adviezen over hoe ik dit het beste kan aanpakken zijn uiteraard welkom.

---------------------------------------------------------------------------------
PS Hier nog een aantal voorwaarden uit de AV van Tele2, betreffende de aansprakelijkheid.
Deze voorwaarden lijken naar mijn mening sterk op voorwaarden die in de grijze lijst van art. 6:237 BW staan, met name art. 237 sub F:
Een beding waarin de gebruiker (Tele2) zich geheel of gedeeltelijk bevrijdt van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding.

13. Aansprakelijkheid
13.1. De aansprakelijkheid van Tele2 jegens de Klant, uit welken hoofde dan ook, is per gebeurtenis (waarbij een samenhangende reeks gebeurtenissen als één gebeurtenis geldt) beperkt tot de in het lopende kalenderjaar daadwerkelijk door de Klant aan Tele2 voor de Dienst betaalde vergoedingen
(exclusief BTW).

13.2. Aansprakelijkheid van Tele2 voor indirecte of gevolgschade, waaronder begrepen bedrijfsschade, inkomstenderving, immateriële schade of gemiste besparingen, is te allen tijde uitgesloten.

13.5. Indien de Klant ten behoeve van de Dienst tijdelijk en/of gedeeltelijk
diensten en/of apparatuur afneemt van een derde (c.q. andere aanbieder
en/of een andere leverancier), dan is Tele2 noch voor die afname noch voor
schade als gevolg daarvan verantwoordelijk dan wel aansprakelijk.

13.9. De Klant vrijwaart Tele2 voor alle vorderingen van aansprakelijkheid,
schade, kosten en onkosten, waaronder kosten in rechte, voortvloeiende uit
enige schending van de Algemene Voorwaarden door de Klant.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 24 apr 2007 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze bepalingen uit de AV vallen m.i. allemaal onder art 6:237 sub f BW (grijze lijst). Dat wil zeggen dat ze vermoed worden onredelijk bezwarend te zijn. Het lijkt me onmogelijk voor Tele2 om dit vermoeden te weerleggen.

(Een voorbeeld waarin het weerlegd kan worden is de AV van TNT Post. TNT Post is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte normale post, omdat je ook kunt kiezen voor een duurdere dienst met meer garanties. Iets dergelijks speelt hier niet.)

Als je de geleden schade kunt bewijzen, lijkt de kans me zeer groot dat je wint.

edit: ik zie nu dat je de grijze lijst zelf ook al had gevonden Smile

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 19:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga binnekort inderdaad even de rekeningen en afschrijvingen opzoeken, ik hoop dat ik ze allemaal bewaard heb.

Nu nog even uitzoeken hoe ik een zaak kan laten voorkomen bij de kantonrechter..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds