Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 16 jun 2024 5:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Brief aan Hirsi Ali
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Openbaring Brieven van Mohammed B. is terecht?
Ja, maatschappelijk belang speelt zo'n grote rol
43%
 43%  [ 7 ]
Ja, vanwege een andere reden namelijk...
0%
 0%  [ 0 ]
Nee, dit is in strijd met de goede procesorde
31%
 31%  [ 5 ]
Nee, vanwege een andere reden namelijk...
18%
 18%  [ 3 ]
Ik heb hier geen mening over/Ik weet het echt niet
6%
 6%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 16

Auteur Bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 18:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

blijft wel de vraag of dit oogmerk voldoende reden is om niet de gewoonlijke procedure te volgen. Ondanks dat ik nog steeds vind dat het maatschappelijk belang in dit geval voorgaat, ben ik daar nog niet zo zeker van. Wie schijnt licht op de zaak?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 18:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus laten wij de dader dan ook maar een handje helpen om zijn doelstelling te bereiken is de redenatie?

Het is toch gewoon een bewijsstuk wat nu door Donner wordt vrijgegeven, welke draai je er ook aan geeft. Ik ben nogal allergisch voor emoties van mensen van wie verwacht mag worden dat ze het hoofd koel houden...juristen zijn hier het schoolvoorbeeld van. De letterlijke inhoud van de brief was ook tijdens de (openbare)zitting bekend geworden. Justitie had dus kunnen volstaan met een kort antwoord over de motieven zonder bewijsstukken over te dragen. Of had dit het maatschappelijk belang tekort gedaan? Lijkt me van niet. Het bekendmaken van de brieven heeft voorts alleen nog maar voor meer angst en woede gezorgd. De media voedt dit vervolgens met verhalen over dodenlijsten die in de brief zouden staan, die worden vervolgens weer door justitie ontkent, maar de angst en haat groeit ondertussen vrolijk verder. Islamitische scholen in Eindhoven zijn niet veilig, een tram instappen met je hoofddoekje op zonder in elkaar te worden geslagen lijkt ook niet te kunnen. Maatschappelijk belang...ver te zoeken.

Massahysterie. We beginnen langzaam maar zeker steeds meer de Amerikaans cultuur over te nemen. Ik stel voor dat we Iran binnenvallen, dan vindt Bush ons pas echt stoer. Of niet Balkie?
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
marcel

marcel

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 18:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat media de boel opklopt is niets nieuws, dat wordt snel genoeg weer minder. Het is inderdaad een bewijsstuk, maar was het al niet bij voorbaat een openbaar stuk, nog voordat het bewijs werd? Heeft Donner zo niet allerlei tegenstrijdige publicaties en ''brieven'' voorkomen, die de rechtsorde nog veel meer zouden verstoren? Of is het motief idd, zoals ramonkey denkt, emotioneel ingegeven...
questions, questions.... Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 18:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Openbaar stuk omdat het op straat gebeurde? Als je die weg inslaat zijn alle feiten die op straat gebeuren en het bewijs wat daarbij achterblijft dus eigenlijk openbare stukken? Nogmaals...wat was er misgeweest met een korte verklaring over de inhoud zonder dat deze letterlijk werd gepubliceerd?
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 19:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb eerlijk gezegd geen probleem met de vrijgave van de inhoud, dat de verdachte in zijn belangen zou worden geraakt daardoor vind ik quatsch.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 19:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
dat de verdachte in zijn belangen zou worden geraakt daardoor vind ik quatsch.

Ja precies dat heeft hij toch zelf uitgelokt, lekker puh!! Rolling Eyes

Quote:
Justitie had dus kunnen volstaan met een kort antwoord over de motieven zonder bewijsstukken over te dragen.

En wat Ramon zegt, daar zie ik ook wel wat in...ik weet het eigenlijk niet hoor Confused terecht of niet terecht!!?? Laat ik me zorgen gaan maken om andere, meer belangrijke dingen:P!!
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 19:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Farah schreef:
En wat Ramon zegt, daar zie ik ook wel wat in...ik weet het eigenlijk niet hoor Confused terecht of niet terecht!!?? Laat ik me zorgen gaan maken om andere, meer belangrijke dingen:P!!
Ik denk dat het voor het proces niets gaat uitmaken, net als dat bij Volkert ook niet het geval is geweest. Je hoeft niet aan alles consequenties te verbinden, al begrijp ik Plasman heel goed. Ik had als advocaat waarschijnlijk hetzelfde geroepen. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 20:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De rechter had bij het proces tegen Volkert toch wel rekening gehouden met alles wat politici hadden gezegd?? Dat weet ik niet meer precies trouwens, ik weet alleen wel dat ze zeker een paar scherpe opmerkingen hadden gemaakt over de gang van zaken..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
De rechter had bij het proces tegen Volkert toch wel rekening gehouden met alles wat politici hadden gezegd?? Dat weet ik niet meer precies trouwens, ik weet alleen wel dat ze zeker een paar scherpe opmerkingen hadden gemaakt over de gang van zaken..
Zover ik weet had dat geen invloed op onder meer de strafmaat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 20:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds meer begin te voelen voor de argumenten zoals Ramonkey ze stelt. Het had inderdaad ook gewoon bekend gemaakt kunnen worden zonder dat de letterlijke inhoud verteld zou worden....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 20:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag lieten ze op het nieuws ook een paar pamfletten zien die op een moskee (geloof ik) geplakt waren en waar ze een brandje hadden gesticht. Zo de tekst open en bloot op televisie. Dan speel je die oproerkraaiers toch in de kaart?
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 21:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juist, en juist daarom begin ik meer te voelen voor het argument van Ramonkey. Door de letterlijke tekst van zo'n brief openbaar te maken, ben je enkel olie op het vuur aan het gooien....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 21:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tsja, je kan er stemmen mee winnen, he, als je het goed brengt. Mad
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 21:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
Juist, en juist daarom begin ik meer te voelen voor het argument van Ramonkey. Door de letterlijke tekst van zo'n brief openbaar te maken, ben je enkel olie op het vuur aan het gooien....
En door de strekking van de brieven te parafraseren zou dat niet gebeuren? Ik denk dat je dan iets te positief denkt, ik kan dit alles ook zien gebeuren zonder dat die brieven openbaar zouden zijn gemaakt. De ketel stond al op ploffen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 22:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds meer begin te voelen voor de argumenten zoals Ramonkey ze stelt. Het had inderdaad ook gewoon bekend gemaakt kunnen worden zonder dat de letterlijke inhoud verteld zou worden....


Ik OOK!! Ramon is goed Good Bow
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds