|
Auteur |
Bericht |
Ursl
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 apr 2007 15:45 Onderwerp: Wat doet een rechter voordat een pleidooi gehouden wordt? |
|
|
Misschien een vreemde vraag maar bereidt een rechter zich voor op een pleidooi?
Met andere woorden; bestudeert hij voordien alle correspondentie welke over de zaak bij de rechtbank aanwezig is?
Dank voor opheldering,
Ursl |
|
|
|
 |
Ursl
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 24 apr 2007 21:33 Onderwerp: |
|
|
Ik weet dat jullie allemaal vast druk studerende zijn maar is er niemand die mij over de gestelde vraag informeren kan?
Volgens mijn advocaat "hoort" een rechter zich voor het pleidooi wel vertrouwd te maken met de zaak. Wij hadden echter het gevoel dat hij niet echt bij de les was.
Tijdens het pleidooi zei de rechter nog: "Ik geloof niet dat ik hier een voorstel behoef te doen om tot elkaar te komen middels een schikking". Beide partijen beaamden dit.
Als ik het goed heb is een schikking altijd mogelijk (corrigeer mij aub wanneer dit niet juist is).
Wanneer een rechter zich vòòr een pleidooi vertrouwd zou moeten maken met alle correspondentie zou hij veel tijd verloren hebben wanneer het tussentijds tot een schikking zou komen.
Dit zou voor mij "het niet goed op de hoogte zijn" van een rechter verklaren.
Hoe zit dit nu precies?
Dank voor een antwoord. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: di 24 apr 2007 21:52 Onderwerp: |
|
|
Bedoelde de rechter niet gewoon dat uit het verhaal van beide partijen zo duidelijk naar voren kwam dat beiden een schikking geen optie vinden, en dat dus een voorstel tot schikking nutteloos zou zijn? Dat heeft verder toch niet zoveel te maken met het al dan niet voorbereid zijn van de rechter?
In principe leest de rechter het dossier.. maar het lijkt mij dat het per rechter verschilt wat hij doet.. _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
|