Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 20:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ongepaste beschuldigingen
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Acda

BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2007 17:59    Onderwerp: Ongepaste beschuldigingen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het volgende houdt ons bezig:

Mij vriendin werkt al een hele tijd in de gehandicaptenzorg in Baarn.
Het is een grote onderneming met circa 400 werknemers.

Zij is daar reeds anderhalf jaar werkzaam en heeft nooit klachten gehad over haar functioneren , zelfs kreeg zij het verzoek om collega's op bepaalde vlakken te gaan coachen.

Alleen maar blije gezichten op die woongroep , een nieuwe medewerker welke direkt leidinggevende mocht worden heeft een nogal perfectionistische werkwijze , iets wat uiteraard toe te juichen is.

Nu worden er de laatste tijd erg vervelende en onterechte beschuldiging geplaatst door die ene collega.

Let wel , voor mensen in de zorg erg vervelende beschuldigingen;

"Jij hebt die ene bewoner bewust in de ontlasting laten zitten omdat je wist dat ik je moest aflossen"
"Jij was mij te snel klaar en daar verbind ik de conclussie aan dat je de bewoners maar 1 keer eten hebt gegeven "

Voor mensen werkzaam in de ZORG is dit vervelend en een bijzoner ernstige beschuldiging , het is immers een eerste prioriteit

We hebben een gesprek aangevraagd met de manager voor deze woongroep , deze gaf aan na overleg met deze persoon dat dit niet gezegd is en dat daarmee de kous af is.

Technisch gezien wordt er gezegd dat mijn vriendin hierover liegt.

Na dit gesprek worden er roosterwijzigingen door gevoerd waar mijn vriendin niet echt beter van wordt. Enkel late diensten en sporadisch een ochtenddienst welke wel direkt na een late dienst komt wat door iedere collega als uiterst vervelend ervaren wordt. Ze heeft mondeling te horen gekregen dat ze hierover niet mag praten over deze kwestie en heeft een ex-collega moeten bellen , waar de manager bij was , om te zeggen dat het allemaal door haar verzonnen was. Hellaas heeft ze dit gedaan omdat ze in haar ogen aardig overrompeld was door de situatie en de reactie van de manager.

Uiterst vreemd allemaal en in mijn ogen knap over de grens van het toelaatbare van een werkgever.

Waar melden we dit gedrag en hoe is dit aan de kaak te stellen?

Om dit nou tot op de diepste bodem uit te vechten is niet mijn intentie,maar laten weten dat we dit niet zonder slag of stoot laten gebeuren vindt ik met het oog op de toekomst niet meer dan begrijpelijk.

Reagerende op de eerste reactie : 'ik ben gelukkig niet al te vaak op dit forum en doe mijn best om alles zo goed mogelijk te omschrijven"
Mocht me dit niet gelukt zijn mijn verontschuldigingen

Laatst aangepast door Acda op ma 19 feb 2007 18:49, in totaal 3 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2007 18:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Acda,

lees alsjeblieft de nettiquette en probeer een passende titel voor je thread te verzinnen.

Vriendelijke groeten,

Michèle (mod)
mieke2

mieke2

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2007 18:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aan Acda,
Wat dachten jullie - in afwachting van zinvolle reacties hier - van een telefoontje of een e-mail aan de redactie van De Gooi en Eemlander? De Sherpa organisatie is de laatste jaren herhaaldelijk heel negatief in het regionale nieuws, en mogelijk heeft de krant belangstelling om ook van deze narigheid in ieder geval in vertrouwen op de hoogte te worden gebracht.

http://www.gooieneemlander.nl/service/contact/

Wat jij beschrijft is de ziekelijke gang van zaken, inclusief intimidatie, die het gevolg is dikwijls van beroerd management. En het is in het belang niet alleen van je vriendin maar ook van overig personeel en patiënten/cliënten en hun familieleden dat dergelijk infaam behandelen van een individueel personeelslid zo snel mogelijk de kop in wordt gedrukt.

Wens haar veel sterkte en succes!

mieke2

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 20 feb 2007 1:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Acda even geheel los uiteraard van de krant: de werkgever van je vriendin heeft een Ondernemingsraad en een ongetwijfeld grote P&O afdeling. Een OR heeft doorgaans vaste spreekuren, dan wel via de secretaris van de OR kan ze een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek om haar klachten door te spreken. Dat zou ik haar ook aanraden, want de OR kan goed advies geven over hoe ze óm haar directe leidinggevende heen kan gaan, en haar klacht "hogerop" kenbaar maken.

Een andere insteek is P&O, de personeelsafdeling. Daar melden dat er een conflict dreigt/gaande is met de leidinggevende vanwege de houding van een nieuwe collega. En vragen om hulp en advies.

Hoop dat je hier iets mee verder kunt. Sommige grote instellingen hebben ook een interne ombudsman of -vrouw, voor het personeel. Laat ze even vragen of de documentatie nalopen die ze bij indiensttreding heeft gekregen, wat precies de mogelijkheden zijn om te melden als je als personeelslid "gemangeld" wordt.

Succes!
Iseut

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 20 feb 2007 8:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou nu niet meteen naar de krant lopen. Is er geen vertrouwenspersoon aangesteld? Dat lijkt mij in eerste instantie de aangewezen persoon om het hart bij te luchten. Bij lidmaatschap van de vakbond kan de bond misschien meedenken. Ook de OR is inderdaad een optie. En een bedrijfsarts kan in zo'n geval (als de spanningen oplopen) ook een nuttige bondgenoot zijn. Probeer in ieder geval in gesprek te blijven en (belangrijk!) probeer bewijs te verzamelen. Klaag (mondeling en schriftelijjk) over de inroostering en blijf vooral zakelijk. Bevestig iedere afspraak in de toekomst op schrift.

Succes.
Iseut
kilt_sog

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HR

BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 14:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alles inderdaad archiveren (is sowieso raadzaam)
Maar toch wel het belangrijkste is een dialoog te starten met de betrokkenen.
Vaak is miscommunicatie een probleem. Communicatie en dus vaak ook opheldering op een aantal punten kan al wat druk wegnemen. Er zijn ALTIJD 2 kanten van het verhaal.

echter moet ik wel aangeven dat n.a.v. onderstaand haar geloofwaardigheid binnen de organisatie hoogstwaarschijnlijk een deuk heeft opgelopen
Quote:
Hellaas heeft ze dit gedaan omdat ze in haar ogen aardig overrompeld was door de situatie en de reactie van de manager.

Toch succes
christel

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 1:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou:

alle correspondentie hierover goed bewaren
een gesprek aangaan met haar directe leidinggevende om te proberen het op te lossen
Als dat niet werkt, zou ik een gesprek aangaan met personeelszaken en de OR
Als er dan nog geen schot in komt even een nette brief schrijven, waarin je de werkgever erop wijst dat je het niet eens bent met de gang van zaken.

Even een paar extra vragen:
Heeft ze een CAO? Is ze lid van de vakbond.

Als het niet veranderd kan ze anders contact opnemen met de vakbond. Misschien is het ook wijs om de Arbodienst dan even te bellen. Als zij nachtdienst heeft gehad heeft ze, dacht ik, recht op slaapuren.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds