|
Auteur |
Bericht |
christel
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 0:27 Onderwerp: Opzetten bewonerscommissie |
|
|
Ik studeer zelf rechten, maar alle tips met betrekking tot het opzetten van een bewoners- / huurderscommissie zijn van harte welkom!
Zo ver ben ik zelf tot nu toe gekomen:
De commissie wil ik in gaan schrijven als een vereniging of een stichting, omdat er dan meer rechten aan ontleend kunnen worden, onder andere aan de Wet op overleg huurder verhuurder.
Mijn vragen zijn:
Wat als de verhuurder medewerking blijft weigeren?
Wat is de beste optie? Vereniging of stichting?
Heeft deze inschrijving bij een notaris uiteindelijk (ik zal de inschrijving doen en als contactpersoon fungeren) voor mij belastingtechnisch gevolgen? Daar kom ik niet helemaal uit. Het is een commissie, die geen winst zal behalen.
Alle tips zijn welkom! Thanx!! |
|
|
|
 |
bolletje
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 12:31 Onderwerp: |
|
|
Als ondernemer/oprichter van stichtingen/bestuurder enzo, wil ik wel even meedenken. Vraag 1: wat zou het doel van je commissie zijn? |
|
|
|
 |
christel
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 23:54 Onderwerp: |
|
|
Alvast bedankt!
Het doel is het behartigen van de belangen van de huurders en meer weerstand kunnen bieden aan de (niet altijd even correcte) particuliere verhuurder.
Er zijn veel problemen met de verhuurder en ik heb de hoop dat we verenigd iets meer hier tegen kunnen doen! |
|
|
|
 |
bolletje
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 apr 2007 11:15 Onderwerp: Re: Opzetten bewonerscommissie |
|
|
christel schreef: |
(1) Wat als de verhuurder medewerking blijft weigeren?
(2) Wat is de beste optie? Vereniging of stichting?
(3) Heeft deze inschrijving bij een notaris uiteindelijk (ik zal de inschrijving doen en als contactpersoon fungeren) voor mij belastingtechnisch gevolgen? |