|
Auteur |
Bericht |
mayaf
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 apr 2007 15:32 Onderwerp: bezwaarschrift wegslepen? |
|
|
Ik (en nog wat andere buurtbewoners) heb(ben) vanochtend mijn (hun) auto op kunnen halen bij het politie depot. Iedere dinsdag is er namelijk markt en alle auto's die er dan nog staan worden weggesleept.
Aagezien gisteren een 'zondag' was, ben ik dit helemaal vergeten. Tevens ben ik vandaag ook nog eens jarig wat de pret nog helemaal drukt voor €222. Ik heb verder geen bericht ontvangen van de gemeente dat de markt gewoon door zou gaan. Nog erger was dat de markt maar voor de helft vol stond met kraampjes: ze hadden mijn auto weg kunnen duwen ofzo.
Ik kreeg de mededeling dat ik maar bezwaar moest gaan aantekenen. Hoe pak ik dit het beste aan met een goede kans op slagen? |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: di 10 apr 2007 21:56 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou de markt *niet* doorgaan? De dinsdag (vandaag) is toch een 'gewone' dag, geen feestdag? Ik heb wel eens gehoord dat het legen van de kliko's een dag opschuift i.v.m. Pasen of Kerst, maar nog nooit dat een markt van een dag later niet doorgaat of een dag opschuift...
Ik vraag dit ook omdat een bezwaar slechts zinvol is als je een geldige reden hebt waardoor je er vanuit mocht gaan dat de auto's juist vandaag niet weggesleept zouden worden. Als deze wegsleepregeling verder goed geregeld is (in de APV, met de juiste meldingen en wat daar verder voor nodig is - dat is iets voor de bestuursrechtjuristen onder ons), is er m.i. -helaas voor jou- niet zoveel tegen te doen. _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
mayaf
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 14:37 Onderwerp: |
|
|
jammer dus. Ookal heb ik perfecte staat van dienst..
helaas worden de mensen die nooit iets verkeerd gedaan hebben 3x zo hard gestraft wanneer ze eens iets vergeten.
Waar blijft de menselijkheid!? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 21:30 Onderwerp: |
|
|
Nu ja, je kunt het best proberen, toch? Je kans is alleen vrij klein. Maar wie weet tref je wel iemand met een hart (juist omdat het meerdere mensen overkomen is, dus coördineer even dat die bezwaarschriften gelijktijdig binnenkomen) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 23:29 Onderwerp: |
|
|
mayaf schreef: | jammer dus. Ookal heb ik perfecte staat van dienst..
helaas worden de mensen die nooit iets verkeerd gedaan hebben 3x zo hard gestraft wanneer ze eens iets vergeten.
Waar blijft de menselijkheid!? |
HOezo word je 3x zo hard aangepakt? Is de boete hoger dan normaal dan? Ik snap het niet echt.
Wat dit met menselijkheid te maken heeft snap ik ook niet echt. Je mocht daar niet parkeren en je hebt dat wel gedaan; daar staat een boete op. Waarom zou die in jouw geval dan moeten worden kwijtgescholden? |
|
|
|
 |
JBA
|
Geplaatst: vr 20 apr 2007 12:11 Onderwerp: |
|
|
Precies,
ik snap je frustratie wel, maar bekijk het eens van de andere kant.
Je boete bestaat uit twee delen, de parkeerboete en de sleepkosten. Het een kan niet zonder het ander. Zonder parkeerboete kan er niet gesleept worden. Had de gemeente (en dus de brugers die daar niet stonden geparkeerd) op moeten draaien voor de kosten? |
|
|
|
 |
|