Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
een auto gekoc...
huurbeschermin...
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 26 jun 2024 2:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dit verdienen rechterlijke ambtenaren
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bhoendervangers








Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 01 okt 2005 19:14    Onderwerp: Dit verdienen rechterlijke ambtenaren Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik heb op het forum verschillende vragen van mensen gezien over wat raio's en rechters verdienen.

Pak je collegebundel erbij, zoek de wet rechtspositie rechterlijke ambtenaren op en leg art. 7 en bijlage 3 naast elkaar.

Voorproefje:
Een raio begint met 2161 en verdient na 5 jaar 3125. Als ie daarna wordt aangesteld als gerechtsaudituer/rechter plaatvervanger dan verdient ie 4049. En het jaar daarop als ie wordt aangesteld als rechter verdient ie 4740 en na 5 jaar 5418.
De top van de rechterlijke amtenaren, de president van en de procureur-generaal bij de hoge raad verdienen 9572.

Ik hoop dat er mensen zijn die dit leuk vinden om te weten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 393


BerichtGeplaatst: za 01 okt 2005 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Praten we hier over netto of bruto? Als het bruto is is het wel erg weinig ( netto ook trouwens Laughing Laughing ).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 01 okt 2005 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kevin.B schreef:
Praten we hier over netto of bruto? Als het bruto is is het wel erg weinig ( netto ook trouwens Laughing Laughing ).

Vind je ? Ruim 2k bruto salaris per maand voor een trainee vind ik redelijk riant en ondanks dat het voor mij een zware aderlating zou betekenen zou ik er voor tekenen Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 393


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 3:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Kevin.B schreef:
Praten we hier over netto of bruto? Als het bruto is is het wel erg weinig ( netto ook trouwens Laughing Laughing ).

Vind je ? Ruim 2k bruto salaris per maand voor een trainee vind ik redelijk riant en ondanks dat het voor mij een zware aderlating zou betekenen zou ik er voor tekenen Smile


Ik weet dat het boven modaal is, maar toch meer is altijd goed Laughing .
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 8:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kevin.B schreef:
StevenK schreef:
Kevin.B schreef:
Praten we hier over netto of bruto? Als het bruto is is het wel erg weinig ( netto ook trouwens Laughing Laughing ).

Vind je ? Ruim 2k bruto salaris per maand voor een trainee vind ik redelijk riant en ondanks dat het voor mij een zware aderlating zou betekenen zou ik er voor tekenen Smile


Ik weet dat het boven modaal is, maar toch meer is altijd goed Laughing .

Ach, zolang je nog denkt dat je studie draait om het geld wat je ermee gaat verdienen, wordt je toch niet aangenomen als raio.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
J.C.

J.C.

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 55


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom RAIO? Waarom niet de advocatuur? Daar valt - als 't blijkbaar om geld gaat - toch een stuk meer te verdienen, lijkt mij...
_________________
Tony Montana (Scarface) - 'I always tell the truth, even when I lie'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 12:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

J.C. schreef:
Waarom RAIO? Waarom niet de advocatuur? Daar valt - als 't blijkbaar om geld gaat - toch een stuk meer te verdienen, lijkt mij...

De salarissen in de raio sfeer komen goed overeen met die in de particuliere sector; uiteraard is het wel zo dat je als partner/zelfstandige daar veel meer *kunt* verdienen, maar dan moet er wel ondernemersbloed door je lijf stromen.

Daarnaast heeft de raio-opleiding natuurlijk iets onbereikbaars omdat er met een soort van objectieve selectie gezocht wordt naar de besten. Voor het overige is de vergelijking imho redelijk vreemd omdat het twee verschillende werelden zijn. Kies je voor de raio, dan moet daar toch een soort van roeping in zien waarbij het zeker niet om het geld draait.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 393


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 13:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee studie gaat niet om het geld hoor Very Happy . Hoelang duurt RAIO en wat is eigenlijk je kans om geselecteerd te worden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kevin.B schreef:
Nee studie gaat niet om het geld hoor Very Happy .

Dan ben jij een uitzondering Smile
Quote:

Hoelang duurt RAIO en wat is eigenlijk je kans om geselecteerd te worden?

Wel commentaar op het salaris, maar je hebt geen flauw idee waar het over gaat ? Er is hier op het forum al wel wat meer geschreven over de RAIO. Dus probeer deze eens ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 393


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 15:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben erachter gekomen dat het 6 jaar duurt Embarassed
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 16:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het echt wel een goed salaris hoor. En als je voor het grote geld wilt gaan dan moet je de advocatuur in maar dat wisten we toch allemaal al?!!!!
Maar dan later niet zeiken over het feit dat je 80 uur per week werkt en geen deeltijd kunt werken. Dat zijn dan weer de voordelen van rechters....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 16:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nah, de advocatuur schuift ook niet zo veel hoor. Hebben jullie De Stand van de Rechtenstudie niet gelezen dan?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2005 17:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Nah, de advocatuur schuift ook niet zo veel hoor. Hebben jullie De Stand van de Rechtenstudie niet gelezen dan?

Nee, maar het *kan* wel veel schuiven Smile Is ongeveer net zo als een jaar of 8 geleden bij CMG. Al die broekies die net vers van de uni in dienst waren ge komen en een MCSE cursus kregen hadden een grote mond dat 'een consultant 12k per maand kon verdienen'. Maar het kwam er op neer er ergens één rondliep die het kreeg en de meesten kregen een marktconform salaris.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Onur



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2006 0:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou 5000 Bruto (of netto ) vind ik wel weinig voor een rechter.
Het is niet zo bijster hoog om niet in de verleiding te komen om omgekocht te worden. Als een drugscrimineel ze een ton aanbiedt is dat wel even een jaarsalaris....
Ik had dus eigenlijk een veel hoger bedrag in gedachten...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22895


BerichtGeplaatst: ma 23 jan 2006 3:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onur schreef:
Nou 5000 Bruto (of netto ) vind ik wel weinig voor een rechter.

Bruto.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds