Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 21:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onterechte aanklacht geweldsdelict: wat kan ik doen?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 22:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor de correctie. Oeps, ik heb het net weer ergens opgeschreven. Embarassed

Maar ja, loket klinkt gewoon veel onplezieriger dan bureau, dat zal het wel zijn.
LeChat

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Smile Dat zal het zijn. Hoe dan ook, die 'fout' wordt nog door veel mensen gemaakt hoor. Het JL is nog niet erg ingeburgerd...

EgoClash

Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 12:28    Onderwerp: Bedankt voor jullie reakties Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Ben een tijdje afwezig geweest in verband met gezondheidsproblemen van mezelf.

Ik heb jullie reakties nog even doorgenomen en kan er dit op zeggen:

@ JetKroket: de politie belde mij dus een week nadat ik op het bureau had gezeten met de mededeling dat de zaak was geseponeerd bij gebrek aan wettig bewijs. Er is voor zover ik weet geen Officier van Justitie of wie dan ook aan te pas gekomen.

@TikSimone: jij zei:
Quote:
Het enige dar men daaruit in dat geval kan destilleren is, dat er wel vaker problemen tussen jullie zijn gerezen. Niet dat dat jouw "schuld" is ofzo.

Ik heb dus nog nooit eerder met deze mevrouw problemen gehad. Ik heb nog nooit met iemand dergelijke problemen gehad.

Verder zei je nog:
Quote:
Wellicht kun je contact leggen met de opdrachtgever van het taxibedrijf (een zorgverzekeraar??) om daarmee te bespreken of een andere oplossing mogelijk is. Misschien kan je zoon met een andere taxironde worden meegenomen?

De opdrachtgever van het taxibedrijf is de gemeente. Deze heb ik voordat de politie er bij betrokken raakte al van het gedoe met deze dame op de hoogte gesteld en gevraagd of zij iets konden doen. De gemeente en het taxibedrijf gaan er allebei niets aan doen omdat ze vinden dat het om een burenruzie gaat. Dat moeten we zelf oplossen.

Inmiddels is de situatie een soort van rustig. Ik negeer de buurvrouw en zij mij gelukkig ook. Ik hoop dat dit zo kan blijven.

Verder haal ik mijn zoon zelf zoveel mogelijk uit school als mijn gezondheid het toelaat.

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 17:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

EgoClash,
Fijn te lezen dat de situatie een soort van rustig is.

Voor zover ik het kan bezien is de zaak niet bij justitie geweest. Ik denk dat er helemaal geen aangifte is opgenomen. Hiervoor is een strafbaar feit, een wetsartikel nodig. En dat was er niet. Het is blijven hangen in een (mondelinge) aanklacht geweldsdelict. Dit kan verklaren waarom je de aanklacht niet mocht inzien (er stond niets op papier), je geen kopie van je eigen verklaring kreeg (het is niet opgeschreven) en je geen schriftelijke bevestiging van sepot hebt gekregen. Let wel: men noemt het een politiesepot wanneer de politie naar aanleiding van een aangifte besluit om geen onderzoek in te stellen. (Dit gebeurt om verschillende redenen: * het belang van de aangifte is te klein * er is geen opsporingsindicatie, dat wil zeggen dat er te weinig zicht is op de dader * er is al te veel tijd verstreken sinds het strafbare feit gepleegd is)
De politie praat er m.i. dus een beetje naast.

Ik hoop vurig voor je dat de situatie rustig blijft.
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 21:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Egoclash wat ik je kan aanraden is om iedere keer als de desbetreffende dame je onheus bejegend je hierover te beklagen bij de politie of het in ieder geval door te geven aan hen.
Niet zo zeer om hiermee te bereiken dat ze vervolgd wordt, dit is vergeefse moeite als ze niets "meer" doet dan wat je beschrijft, dit kan echter wel degelijk "steunbewijs" opleveren van jouw onschuld (en haar niet zo onschuldige houding) mocht de dame in kwestie weer een dergelijke valse aangifte doet.

Overigens het doen van een valse aangifte, wat in dit geval overigens absoluut niet te bewijzen is, is een strafbaar feit.
Dus als de dame in kwestie je (weer) valselijk beschuldigd en je kunt gefundeerd haar beschuldiging weerleggen kan ze vervolgd worden.
EgoClash

EgoClash

Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 0:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ JetKroket: toen ik bij de politie moest komen, las de agente een en ander voor uit iets wat op papier stond. Iets met lettertype Courier (dat ouderwetse standaard lettertype). Leek wel officieel, maar goed ik heb er echt geen verstand van. Laughing
Mijn verklaring is wel degelijk opgeschreven want die agente heeft er ruim een uur over gedaan om het te typen: ze had enorm veel moeite met haar zinsbouw etc. omdat ik nogal in volzinnen kan praten etc. Ik moest dat ook ondertekenen en toen ik geen tijd kreeg om het door te lezen, wilde ik ondertekenen met ernaast de aantekening dat ik het dus niet had kunnen doorlezen. Toen begon die agente te zeuren dat ik dat niet moest doen omdat het dan ongeldig was. Dus zij mijn aantekening doorkrassen.

Ik heb, toen de agente mij telefonisch meedeelde dat de zaak werd geseponeerd, wel aangegeven dat als die mevrouw ook maar iets verkeer doet, ik bij de politie sta om dat te vertellen.

@Nemine: ik weet dat ik aangifte van een valse aanklacht kan doen. Er is toch ook zoiets als een lasterlijke aangifte? En waar bestaat het bewijs van een valse aangifte dan uit? Het komt al gauw neer op een ja/nee verhaal volgens mij.

Door dit hele gedoe ligt er tegenwoordig wel een videocamera in mijn auto en als er iets is dan kan ik het meteen registreren. Als dat dan geen bewijs is weet ik het ook niet meer. Verder heb ik mijn GSM in mijn jaszak en kan ik daar ook audio opnamen mee maken als ze weer eens uit haar dak gaat. Is toch triest dat je zover komt om dat soort dingen te bedenken!

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 1:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Egoclash, niet om het een of het ander, maar vind je het niet erg stom van jezelf dat je iets, en zeker een verklaring bij de politie, ondertekent voordat je het uberhaupt hebt doorgelezen?!? Laat die agent maar lekker zeuren, gewoon lezen en anders weigeren te tekenen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Da'waar, maar aan de andere kant is het als buitenstaander ook makkelijk gezegd. En als je bang bent dat de aangifte anders de prullenbak ingaat kies je vaak maar het beste uit twee kwaden.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds