|
Auteur |
Bericht |
wiep
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 05 okt 2006 13:20 Onderwerp: Bewijsproblemen grootte erfdeel |
|
|
Mijn vader is in 1996 overleden, met een testament op de langstlevende en een vruchtgebruik voor mijn moeder, die tevens executeur was. Toentertijd heeft zij mij als enig andere erfgenaam en dochter geweigerd inzage in de boedel te geven. Alhoewel mijn ouders redelijk welgesteld waren, heb ik daar toen verder niet op aangedrongen om ruzie te vermijden. Mijn moeder is op inmiddels 79-jarige leeftijd (nu 1 jaar geleden) volkomen onverwacht gaan samenwonen met een eveneens bejaarde (nog) getrouwde man. Drama's dus. Mij weigert ze sindsdien te zien. Mijn vader heeft destijds testementair bepaald, dat mijn erfdeel opeisbaar wordt en het vruchtgebruik vervalt, onder andere als mijn moeder zou gaan samenwonen als ware zij gehuwd.
Zij weigert nog steeds bescheiden te openbaren en ontkent het bestaan van verschillende waardevolle juwelen. de enige papieren die ze me wel via een voor mij onbekende notaris heeft doen toekomen stammen uit 1987. Zij laat hem zelfs schrijven, dat ze geen meubels e.d. had, anders dan oude troep uit mijn grootouderlijk huis. Zij heeft ook al zaken (met grote emotionele waarde voor mij) laten veilen, overigens lag de opbrengst telkens veel hoger dan wat ze mij ooit heeft verteld.
Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld, maar die voorziet dermate problemen met de bewijslast, dat ze eigenlijk voorstellen het er maar bij te laten zitten. Mijn moeder biedt mij ongeveer de helft van waar ik recht op meen te hebben en het gaat toch om een substantieel bedrag. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 21 mrt 2007 19:24 Onderwerp: |
|
|
<knip>
Zinloze reactie verwijderd
</knip> |
|
|
|
 |
Sleepy
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 27 mrt 2007 23:21 Onderwerp: |
|
|
Heb je al gesproken met een notaris?? Wellicht degeen die toen der tijd de erfenis afgehandeld heeft?? Zijn er toen der tijd stukken opgemaakt en eventueel door jou ondertekend bij het overlijden van je vader?? Ik denk dat je dus zal moeten beginnen met inderdaad het bewijs... dat is het belangrijkste... Er moet toch ergens iets zijn wat toen opgemaakt is..
Zoek eventueel een goede advocaat en kijk of je wellicht in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand...
Groetjes.. Sleepy |
|
|
|
 |
|