Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 0:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Probleem met afhandeling KLPD / OVO
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Obvious

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 21:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen, Onze dank is groot voort jullie advies! Allemaal prachtig!!!
Ik zou niet weten hoe ik jullie hiervoor kan bedanken in materie!

Wat ik dus eigenlijk moet doen is een brief schrijven nar de OVO verz. dat wij niemand hebben gemachtigd. Wij nooit akkoord zijn gegaan met de voorstel etc.

Zou er iemand (aub) wat globaal kunnen noteren wat ik allemaal inde brief kan vermelden?

K. S. C. en V. A. D. G.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 21:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie het berichtje van Bona Fides op de eerste pagina:
Quote:
Geachte OVO,

OVO heeft betaald aan mijn broer, hoewel mijn broer niet met een volmacht handelde. Waarop baseert OVO het dat OVO desondanks mocht aannemen dat een toereikende volmacht was verleend? Er is immers geen sprake geweest van een gedraging of verklaring onzerzijds in de zin van art 3:61 lid 2 BW.

Aangezien de bewijslast voor het bestaan van zo'n gedraging of verklaring geheel op OVO rust, is het duidelijk dat een eventuele procedure ons gelijk zou uitwijzen. Wij gaan er daarom vanuit dat OVO besluit alsnog tot betaling over te gaan.

Hoogachtend,

Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
Obvious

BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 22:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Obvious, heeft je broer je nooit informatie gegeven over hoe de zaak liep, ook niet bijv. een eerste brief van hem naar de KLPD/OVO in laten zien of iets dergelijks?

Hij heeft ons idd nooit inzage gegeven in deze zaak. Nooit een correspnodentie laten zien. En nooit info gegegevn. Als ik ernaar vroeg zei hij: Maak je niet druk ik heb het onder controle...ja als je broer het zegt dan geloof je het wel! Nou mooi niet meer dus!
Obvious

BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 22:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Misschien is er niets ondertekend, maar er staat wel:
Obvious schreef:
De zaak hadden we in aug. ongeveer 2006 uit handen gegeven aan me broer die het dan allemaal voor ons zou kunnen regelen.

Dus de broer onderhandelde met jullie toestemming, dat valt moeilijk anders te zien.

Een machtiging hoeft niet schriftelijk maar kan heel goed mondeling. Bovendien mag de verzekering uitgaan van een machtiging indien voldaan is aan art 3:61 lid 2 BW.

Hebben jullie op enigerlei wijze kenbaar gemaakt aan de verzekering dat jullie broer dit mocht?

Of mocht de verzekering uit jullie stilzitten afleiden dat jullie ervan op de hoogte waren dat jullie broer als belangenbehartiger werd gezien?

Allemaal een beetje lastig en afhankelijk van de precieze omstandigheden.

Wat je kunt proberen: vraag OVO om toe te lichten waarom zij denken aan te hebben mogen nemen dat een toereikende volmacht was verleend.

Dus iets als:

Geachte OVO,

OVO heeft betaald aan mijn broer, hoewel mijn broer niet met een volmacht handelde. Waarop baseert OVO het dat OVO desondanks mocht aannemen dat een toereikende volmacht was verleend? Er is immers geen sprake geweest van een gedraging of verklaring onzerzijds in de zin van art 3:61 lid 2 BW.

Aangezien de bewijslast voor het bestaan van zo'n gedraging of verklaring geheel op OVO rust, is het duidelijk dat een eventuele procedure ons gelijk zou uitwijzen. Wij gaan er daarom vanuit dat OVO besluit alsnog tot betaling over te gaan.

Hoogachtend,

......

Bona Fides,

Ik bied nederig mijn excuus aan jou bericht niet eerder gelezen te hebben!

Bij deze mijn excuus!
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 23:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou er trouwens altijd ook even in de brief bij vermelden dat als OVO niet alsnog besluit aan jou uit te keren, je helaas gedwongen bent dit verhaal kenbaar te maken aan verschillende consumentenprogramma's als Radar en Kassa.
Klinkt misschien een beetje kinderachtig maar je wilt niet weten hoe bedrijven in de stress schieten bij dit soort mededelingen, zeker als ze weten dat ze fout zitten. Veel grote bedrijven hebben er iniedergeval een speciale procedure of afdeling voor als er consumentenprogramma's in het spel komen.
Obvious

BerichtGeplaatst: wo 28 mrt 2007 0:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Ik zou er trouwens altijd ook even in de brief bij vermelden dat als OVO niet alsnog besluit aan jou uit te keren, je helaas gedwongen bent dit verhaal kenbaar te maken aan verschillende consumentenprogramma's als Radar en Kassa.
Klinkt misschien een beetje kinderachtig maar je wilt niet weten hoe bedrijven in de stress schieten bij dit soort mededelingen, zeker als ze weten dat ze fout zitten. Veel grote bedrijven hebben er iniedergeval een speciale procedure of afdeling voor als er consumentenprogramma's in het spel komen.

Goeie tip Eva! Dat lijkt me een goed idee om dat als troef te houden! Mijn welgemeende dank.
Obvious

BerichtGeplaatst: za 31 mrt 2007 9:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou mensen van het goede leven:

Heb contact gehad met de OVO Verz. deze blijft zeggen dat ik het onderling met me broer moet oplossen...anders een advocaat via het rechtssysteem.
Ik heb ze ook verteld dat ik deze situatie zal doorspelen aan verschillende cons. prog. zoals Radar etc. Hier werden ze niet echt bang van!

Iemand nog verdere tips?
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 31 mrt 2007 10:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aangifte doen tegen je broer bij de politie wegens verduistering (321 en in het geval van je broer denk ik ook wel 322 Sr.)
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 31 mrt 2007 10:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hebben ze aangegeven waarom ze mochten menen dat betaling aan je broer ok was? Ik zou ook aanraden zo'n brief ook echt te schrijven (heb de indruk dat je slechts telefonisch contact hebt gehad, kan me natuurlijk vergissen).

Ik zou eens contact opnemen met de KLPD zelf.

Ook aangifte tegen je broer wegens verduistering is hier een goede optie.

Eva

BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee ze laten natuurlijk ook niet merken dat ze bang zijn, ze geven je alleen meestal wel een speciale behandeling.
Verder vraag ik me idd af of je ons OVO's beargumentering kunt vertellen waarom jij dit met je broer moet uitvechten. Dit zou namelijk impliceren dat zij er nog steeds vanuit gaan destijds je broer gerechtvaardigd als gemachtigde te hebben gezien. Maar hoe onderbouwen zij dit dan???
Obvious

BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 14:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De OVO verteld mij dat zij mijn broer zien als belangenbehartiger. Een uitspraak van hun dat ik natuurlijk ontken. Ze blijven er op hameren dat het geld nu al eenmaal is overgemaakt en dat er van een 2e storting geen sprak van is. Ook heb ik e verteld dat ik noch mijn vriendin hebben getekend voor een machtiging, of dat wij hem bij jullie introduceerden als machtigde of belangenbehartiger. We hebben hem ingeschakeld als broer die dit voor ons simpelweg zou oplossen of hij het nu via z'n bedrijf doet of niet. Maar een belangenbehartiger zie ik meer als iemand die alle zaken voor je regelt en jou ermee op de ghoogte houdt. Dat is nooit gebeurd.

Dames en Heren,

Mijn vriendin en ik worden van deze situatie een b'tje moedeloos. Wij hebben gister een brier verstuurd met onderbouwing van hun (De OVO) uitspraken etc. Ondanks de vele goede tips en reacties die wij hebben gekregen van jullie gaan we tochjullie mededelen dat we het geld niet meer hoeven. het is al goed zo. Wij zijn er moe van, en het kost ons allemaal nog meer geld, een breed budget hebben we zeker niet. we krijgen er ruzie over en we zien wel waar het schip strand. Onze excuus als het jullie einigszins teleuersteld.

Aslnog bedankt voor jullie gouden tips!
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 15:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je moet gewoon doen wat je zelf het beste lijkt en wat voor jullie het plezierigst is. Wel vind ik het jammer dat jullie nu de dupe worden van het gedrag van broer en OVO.
Eva

Eva

BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 16:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
We hebben hem ingeschakeld als broer die dit voor ons simpelweg zou oplossen of hij het nu via z'n bedrijf doet of niet. Maar een belangenbehartiger zie ik meer als iemand die alle zaken voor je regelt en jou ermee op de ghoogte houdt. Dat is nooit gebeurd.

Mmmm, maar met dit antwoord begin ik te vermoeden dat je misschien wel je broer 'enigszins' als belangenbehartiger hebt doen voorkomen bij OVO...?? Of heb ik het helemaal mis.
Obvious

BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 20:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

we hebben never gezegd dat hij als Belangenbehartiger mag optreden. AMisschien kan je het zo wel noemen, maar we hebben dit nooit op die manier bedoeld. Me broer moest alleen een onderhandelen over het bedrag. Noem het belangenbehartiger, noem het me broer. Hoe dan ook, dit hoofdstu kwillen we graag aflsuiten

nogmaals bedankt voor alles
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds