|
Auteur |
Bericht |
shailesh
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 01 nov 2004 20:55 Onderwerp: Wat te kiezen, notariële / civiele bachelor ? |
|
|
Hoi civiele studenten,
ik wil jullie graag een vraag voorleggen betreffende mijn studiekeuze. Momenteel doe ik de algemene eerstejaarsopleiding rechtsgeleerdheid in Leiden [...] Bedoeling is dat ik volgend jaar instroom in een nader te bepalen richting. Ik zit te twijfelen tussen notarieel recht en ned. recht. Als ik rechtsgeleerdheid blijf doen weet ik gewoon dat ik uiteindelijk uitkom bij de master burgerlijk recht. Dus toen dacht ik, na het vakkenpakket te hebben doorgenomen van de bachelor notarieel recht, beter kies ik die variant tov de bachelor ned recht want eerstgenoemde is werkelijk doorspekt met het burgerlijk recht. Alleen weet k zeker dat ik geen notaris wil worden dus de voor de hand liggende notariele master zit er voor mij niet in. Probleemstelling aldus die ik aan jullie voorleg: kan ik na de notariele bach te hebben gevolgd, nog instromen in de master burgerlijk recht met het zogenoemde civiele effect ?
Alvast bedankt voor jullie reacties! |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 01 nov 2004 20:58 Onderwerp: |
|
|
Ik kan je helaas niet het precieze antwoord geven (maar dat zal iemand anders straks vast wel kunnen denk ik), maar ik kan je wel mijn ervaringen geven binnen de notariele opleiding. Die is vrij gericht op het worden van notaris, dus misschien dat voor een iets bredere ondergrond een ned.recht bachelor verstandiger zou zijn, maar dat is maar een hersenkronkel van mij!
Niettemin is het misschien verstandig om bij de studie-adviseur langs te gaan. Die kan je altijd alles uitleggen over het verdere verloop van bachelors en masters! _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
Farah
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: di 02 nov 2004 0:03 Onderwerp: |
|
|
Ehm..Shailesh...saaaangkie, ik wist niet van je interesse in notarieel recht enzow...!!
Nou in ieder geval dacht ik dat je wel andere master kan volgen, zoiets had ik (volgens mij) gezien toen ik aan het checken was op www.rug.nl. Dus neem ff kijkje, en niet te snel beslissen (voordat je kennismaakt met strafrecht )!!! Verder weet ik ook niet zo precies hoe het zit met 'master burgerlijk recht met het zogenaamde civiele effect', kijk dat zijn nou de momenten waarop ik me dom voel . In ieder geval succes...Leiden = kom terug naar HHS!!
-x- _________________ Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar... |
|
|
|
 |
|