|
Auteur |
Bericht |
Vince
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: do 31 mei 2007 14:51 Onderwerp: |
|
|
Streber schreef: | Even weer terug naar het onderwerp. Dit stond op de site van de HAN:
[...]Baangarantie voor studenten HBO-Rechten
Daardoor verbetert de kwaliteit van de opleidingen. |
Dat is nog eens positief nieuws!  |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 31 mei 2007 18:22 Onderwerp: |
|
|
Vince schreef: | [
[...] want ik denk dat een Albert Einstein of Archimedus of een Christiaan Huygens, niet echt types waren die "moeilijk leerden" en dat zijn ook niet echt voorbeelden die niet veel bereikt hebben , en dan dus voorbeelden die WEL gewaardeerd worden. |
Hangt er ook maar van af hoe je het bekijkt... Einstein is op zijn vierde (!) al van school gegooid omdat ie teveel zat te klieren.  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 31 mei 2007 18:46 Onderwerp: |
|
|
Moeilijk kunnen leren is hoe dan ook geen voorwaarde om later in je leven gegarandeerd te zijn van waardering.
Een ander punt is dat moeilijk kunnen leren in het algemeen niet verwijtbaar is (vernielde hersens door een overmatige levensstijl daargelaten). Slecht presteren door niet je best te doen is dat wel.
Een rechtenstudent die moeilijk kan leren zal er normaal gesproken niet in slagen rechter te worden. Een rechtenstudent die zijn studie haalt op Boom Basics en één oog open tijdens het college is niet de meest voor de hand liggende kandidaat voor het rechterschap, maar kan daar m.i. nog best komen wanneer hij eenmaal de smaak te pakken heeft gekregen.
Overigens, als je niet kunt leren kun je altijd nog Statenlid worden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Vince
|
Geplaatst: do 31 mei 2007 19:43 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Moeilijk kunnen leren is hoe dan ook geen voorwaarde om later in je leven gegarandeerd te zijn van waardering.
Een ander punt is dat moeilijk kunnen leren in het algemeen niet verwijtbaar is (vernielde hersens door een overmatige levensstijl daargelaten). Slecht presteren door niet je best te doen is dat wel.
Een rechtenstudent die moeilijk kan leren zal er normaal gesproken niet in slagen rechter te worden. Een rechtenstudent die zijn studie haalt op Boom Basics en één oog open tijdens het college is niet de meest voor de hand liggende kandidaat voor het rechterschap, maar kan daar m.i. nog best komen wanneer hij eenmaal de smaak te pakken heeft gekregen.
Overigens, als je niet kunt leren kun je altijd nog Statenlid worden. |
Ben ik het mee eens. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 31 mei 2007 19:48 Onderwerp: |
|
|
Moeilijk kunnen leren maakt het juist lastiger om later van waardering gegarandeerd te zijn, voor zover die waardering natuurlijk al betrekking heeft op het intellectuele.
V.w.b. het Randstad-initiatief: geldt dat niet voor universitair afgestudeerden? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Patricia20
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 554
|
Geplaatst: do 31 mei 2007 23:06 Onderwerp: |
|
|
Zo te lezen niet. Maar volgens mij hebben universitair afgestudeerden hun plek op de arbeidsmarkt reeds verworven.
Mijn arbeidsmarktperspectieven zien er sinds vandaag weer wat beter uit. Ik ga vanaf volgende maand aan de slag bij een gerechtsdeurwaarderskantoor. In de vakantie even fulltime en daarna, na mijn eigen vakantie parttime. Heb er heel veel zin in. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
Vince
|
Geplaatst: vr 01 jun 2007 10:37 Onderwerp: |
|
|
Patricia20 schreef: | Zo te lezen niet. Maar volgens mij hebben universitair afgestudeerden hun plek op de arbeidsmarkt reeds verworven.
Mijn arbeidsmarktperspectieven zien er sinds vandaag weer wat beter uit. Ik ga vanaf volgende maand aan de slag bij een gerechtsdeurwaarderskantoor. In de vakantie even fulltime en daarna, na mijn eigen vakantie parttime. Heb er heel veel zin in. |
Gefeliciteerd!  |
|
|
|
 |
UsualSuspects
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 55
|
Geplaatst: vr 01 jun 2007 17:53 Onderwerp: |
|
|
Als hbo-functie wordt vaak de rol van gerechtssecretaris genoemd. Brengt dat ook met zich mee dat je als universitair geschoolde 'onder je niveau' gaat zitten als je gerechtssecretaris wordt? Doe je jezelf daarmee tekort of is daar geen sprake van? Heeft iemand, bv. iemand met ervaring in die functie, hier kijk op? |
|
|
|
 |
UsualSuspects
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 55
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 19:23 Onderwerp: |
|
|
Vreemd stukje tekst op Wikipedia:
Quote: | Een juridisch medewerker is een jurist, die zijn opleiding Nederlands recht en zakelijke dienstverlening voltooid heeft op MBO-niveau 4.
Juridische medewerkers zijn vaak werkzaam bij gemeentes, vluchtelingenorganistaties en andere openbare instellingen. Ze zijn onder andere werkzaam op terreinen zoals ruimtelijke ordening, milieurecht en bezwaar.
Daarnaast werken ze ook bij uitzendbureau's, deurwaarderskantoren en bij het gerecht, waar ze ook wel gerechtssecretaris worden genoemd. |
Ik ken toch echt maar weinig juridisch medewerkers die MBO-4 hebben gedaan. En ik ken er heel wat. Snapt iemand bovenstaande passage? |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 19:35 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Vreemd stukje tekst op Wikipedia: |
Op Wikipedia kom je wel vaker vreemde stukjes tekst tegen.
Mijn advies: bewerk deze tekst!
Laten we zorgen dat op Wikipedia het juridische juist is. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 19:54 Onderwerp: |
|
|
Deze wijziging is misschien wat dubieus. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af wat het nut is van de hele entry. Een juridisch medewerker is een iemand die juridisch meewerkt. Volgens mij heeft de term geen betekenis die specifieker is dan dat.
Vergelijk voetballer. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Patricia20
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 554
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 22:27 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de opleidingen Sociaal Juridisch medewerker Sociale-zekerheid en Sociaal Juridisch medewerker Arbeidsvoorziening en Personeelswerk afgerond. Beide opleidingen op MBO niveau 4. Heb toendertijd een verzwaard traject gevolgd. Op die manier kon ik beide diploma's in 3 jaar halen. Maar dat je jezelf dan jurist mag noemen, is volkomen nieuw voor me. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
Vince
|
Geplaatst: di 12 jun 2007 14:01 Onderwerp: |
|
|
Patricia20 schreef: | Ik heb de opleidingen Sociaal Juridisch medewerker Sociale-zekerheid en Sociaal Juridisch medewerker Arbeidsvoorziening en Personeelswerk afgerond. Beide opleidingen op MBO niveau 4. Heb toendertijd een verzwaard traject gevolgd. Op die manier kon ik beide diploma's in 3 jaar halen. Maar dat je jezelf dan jurist mag noemen, is volkomen nieuw voor me. |
Ik heb mij laten vertellen door een leraar rechten, als je een juridische opleiding hebt afgerond en in desbetreffende sector werkzaam bent, mag je jezelf jurist noemen. Het is een erg brede term, het is dan ook niet zo dat alleen afgestudeerden HBO-recht studenten ( of hoger ), juristen zijn.
Zoals Bona fides al aangaf, "juridisch medewerker" het spreekt voor zich. |
|
|
|
 |
Leyla!
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
|
Geplaatst: zo 15 jul 2007 17:00 Onderwerp: |
|
|
UsualSuspects schreef: | Vreemd stukje tekst op Wikipedia: Quote: | Een juridisch medewerker is een jurist, die zijn opleiding Nederlands recht en zakelijke dienstverlening voltooid heeft op MBO-niveau 4.
Juridische medewerkers zijn vaak werkzaam bij gemeentes, vluchtelingenorganistaties en andere openbare instellingen. Ze zijn onder andere werkzaam op terreinen zoals ruimtelijke ordening, milieurecht en bezwaar.
Daarnaast werken ze ook bij uitzendbureau's, deurwaarderskantoren en bij het gerecht, waar ze ook wel gerechtssecretaris worden genoemd. | Ik ken toch echt maar weinig juridisch medewerkers die MBO-4 hebben gedaan. En ik ken er heel wat. Snapt iemand bovenstaande passage? | Ik heb de opleiding MBO- zakelijke dienstverlening afgerond. Op mijn diploma staat geschreven opleiding:
Administratief Juridisch Medewerker Zakelijke Dienstverlening.
Het is weliswaar Juridisch Medewerker, maar ADMINISTRATIEF Juridisch Medewerker! |
|
|
|
 |
Vince
|
Geplaatst: zo 15 jul 2007 18:55 Onderwerp: |
|
|
Leyla! schreef: | UsualSuspects schreef: | Vreemd stukje tekst op Wikipedia: Quote: | Een juridisch medewerker is een jurist, die zijn opleiding Nederlands recht en zakelijke dienstverlening voltooid heeft op MBO-niveau 4.
Daarnaast werken ze ook bij uitzendbureau's, deurwaarderskantoren en bij het gerecht, waar ze ook wel gerechtssecretaris worden genoemd. | Ik ken toch echt maar weinig juridisch medewerkers die MBO-4 hebben gedaan. En ik ken er heel wat. Snapt iemand bovenstaande passage? | Ik heb de opleiding MBO- zakelijke dienstverlening afgerond. Op mijn diploma staat geschreven opleiding:
Administratief Juridisch Medewerker Zakelijke Dienstverlening.
Het is weliswaar Juridisch Medewerker, maar ADMINISTRATIEF Juridisch Medewerker! | Dan ben je toch jurist..  |
|
|
|
 |
|