|
Auteur |
Bericht |
am
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 mrt 2007 13:51 Onderwerp: werkprobleem |
|
|
Wie kan mij hiermee helpen.
Ik heb een contract getekend bij een bedrijf. Ik werkte er al tijdelijk via een uitzendbureau en ben toen per 1 jan 2007 vast in dienst gegaan. Mijn contract voor onbepaalde tijd heb ik al een half jaar terug getekend.
Echter het probleem is nu dat ik toen heb gevraagd aan PZ wat ik bruto ging verdienen. Dit is gezet op een memo blaadje. Dit was nog zonder mijn vakantiegeld, dat schreef hij er apart onder. Nu kreeg ik mijn loonstrookje en er stond bruto veel minder, en ik hou zelfs netto minder over doordat de inhoudingen blijkbaar hoger zijn dan bij het uitzendbureau (dat kon ik niet weten, ik had daar toen geen zicht op toen ik tekende).
Punt is nu dat wat die PZ op het memo blaadje schreef anders is dan mijn bruto salaris en op basis daarvan heb ik getekend en ja gezegd. Hij zei toen ik hem confronteerde, oeps ja dat het ik fout opgeschreven, tikfoutje/rekenfoutje, ja sorry. Wat heb ik daar aan.
Hij zegt ja, als je je jaarsalaris had gedeeld door 12 hda je er zelf ook achter kunnen komen.
Komt hij er nu zo makkelijk vanaf, reken/schrijffoutje?
help
daarnaaast wil hij nu mijn llonstrookje van mijn uitzendbureau zien om dan te vergelijken qua inhoudingen waarom ik minder netto nu over hou. <mag hij dat vragen en waarom doet hij dat? |
|
|
|
 |
Tom84
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2007 9:09 Onderwerp: |
|
|
als jij die memo nog heb, kan je denk ik dit wel hard maken doordat je een overeenkomst heb.
heb je dit blaadje niet meer, kan je je denk ik hooguit op een mondelinge overeenkomst beroepen. dit is natuurlijk lastig als je met zn 2en die overeenkomst "sloot"..
áls je het memoblaadje nog heb, kan je de PZ-man erop aanspreken, en komt hij niet weg met "typfoutje"-verhaal.. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2007 21:29 Onderwerp: |
|
|
Kende je op het moment dat je tekende het jaarsalaris al? Misschien staat het jaarsalaris in je contract vermeld? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
torilion
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 mrt 2007 19:33 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij inderdaad dat het salaris in de arbeidsovereenkomst opgenomen zal zijn. Deze overeenkomst heeft u ondertekend met het aldaar genoemde kennelijk lagere salaris. Het lijkt me dat u de essentialia - waaronder zeker de hoogte van het salaris - doorneemt voor ondertekening. Of, met andere woorden de ovk lijkt mij te prevaleren boven het memootje, voor zover u er niet op andere gronden / door andere feiten op mocht vertrouwen het hogere salaris te krijgen.
Indien u niet voor dit salaris wilt werken zijn er wellicht wel mogelijkheden om de overeenkomst aan te tasten. _________________ https://vaststellingsovereenkomst.info |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: di 20 mrt 2007 20:29 Onderwerp: |
|
|
Het vragen van de PZ-man naar het loonstrookje van het uitzendbureau om te vergelijken lijkt mij slechts een gebaar van behulpzaamheid... maar dat kan ik natuurlijk verkeerd zien, indien je dit niet in wil laten zien ben je daar natuurlijk niet toe verplicht... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
|