|
Auteur |
Bericht |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2007 20:51 Onderwerp: Doorlinken/hotlinken |
|
|
Beste mensen,
Ik heb een vraag over het direct linken naar content op een andere site. Bijvoorbeeld een vereniging die op haar website een link plaatst waarmee zich meteen een filmpje opent die op een andere site staat, maar wel met een bronvermelding (zoiets als: klik hier voor een uitzending van consumentenTV)
Ik meen mij te herinneren dat dát niet mag en dat je alleen een link mag plaatsen naar de site waarop het filmpje staat zodat mensen zelf weer op die site de juiste link moeten klikken.... Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb gemaakt en ik zoek advies: moet ik deze link verwijderen of niet (er is nog niet geklaagd, maar ik wil dat voor zijn).
Alle adviezen welkom. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2007 21:00 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er nog geen jurisprudentie over gezien, maar ik vind dat hotlinks naar audio/video content niet zonder toestemming geplaatst mogen worden.
De kort geding-zaak Schlijper/Nieuw Rechts komt tot die conclusie door 't gewoon een openbaarmaking te noemen. Dat gaat mij wat snel, je hoort m.i. pas als je schade lijdt op te kunnen treden.
Bij de Batavus-zaak draaide het om framen en niet zozeer dieplinken.
Arnoud |
|
|
|
 |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2007 22:09 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je input. |