|
Auteur |
Bericht |
RichardA
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 18 mrt 2007 16:18 Onderwerp: Vaatwasser kapot, 2 weken na reparatie!! |
|
|
Dan had ik nog een vraag
Onze vaatwasmachine is ongeveer 3 weken geleden stukgegaan. Nu is ie al 6 jaar oud en heeft geen garantie meer. Nou toch laten repareren, printplaat was kapot, en is nu vervangen. Kostte 300 euro, maar hij deed het weer.
Tot gisteren, weer geeft ie ongeveer dezelfde problemen als 3 weken geleden.
Nu is mijn vraag, is er een nieuwe garantie-periode ingegaan? Als de printplaat kapot is, valt dit onder een garantie neem ik aan. En als het nou een ander onderdeel kapot is dan die printplaat die is vervangen, wordt dat dan gratis gerepareerd? Of valt het onder een andere regeling?
bedankt voor het antwoord!
mvg,
Richard adema |
|
|
|
 |
Sleepy
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2007 2:57 Onderwerp: |
|
|
Ik zou even in overleg gaan met de reparateur... wellicht is er nog iets anders kapot waardoor nu weer de printplaat kapot gaat... Dat valt natuurlijk niet onder de originele garantie en ik weet niet of de reparateur enige garantie gegeven heeft op de reparatie... Het zou me wel redelijk lijken als de printplaat die gebruikt is als vervanging gewoon slecht was dat dit voor rekening van de reparateur komt... |
|
|
|
 |
Lotte
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2007 9:14 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij geven de meeste bedrijven 3 maanden garantie op reparaties (dit weet ik echter alleen van mijn werk bij de Makro, waar ik inmiddels niet meer werk). Of dit ergens in de wet geregeld is durf ik niet te zeggen. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2007 19:31 Onderwerp: |
|
|
Als die reparateur iets fixt, moet ie het goed doen. Als hij het niet goed doet, moet ie het opnieuw doen en kan dan geen dubbele rekening sturen.
Mocht blijken dat er nog iets anders kapot was, is het de vraag of de reparateur dat in eerste instantie al had moeten opmerken. In beginsel meen ik van wel. (Anders zou ie dat kunnen verzwijgen, wetende dat de gerepareerde printplaat snel weer kapot zal zijn, en vervolgens vrolijk alsnog een dubbele rekening opstrijken.) _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|