|
Auteur |
Bericht |
marcelg
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 mrt 2007 20:12 Onderwerp: zekerheid bij proefrit/verkoop motor |
|
|
ik ga binnenkort me motor particulier verkopen heb alleen een vraag over aansprakelijkheid/ risico tijdens de proefrit
me motor is niet zo goedkoop en wil toch wel zekerheid dat ik niet bedrogen uit kom, stel dat de aspirant koper schade rijdt of bijv geflitst wordt.
kan ik zelf een rechtsgeldig contract maken? dat de aspirant koper de motor koopt voor de vraagprijs bij schade of dat hij de eventuele boetes betaald?
heeft iemand een voorbeeld brief hiervoor? |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 22 mrt 2007 12:36 Onderwerp: |
|
|
Quote: | ........ verklaart bij dezen alvorens eventueel over te gaan tot de koop van ..... , waarvan thans de eigendom berust bij .........een proefrit te willen maken. ...... verklaart bij dezen op ....... over te gaan tot gebruikmaking der proefrit met betrekking tot
..
.. verklaart de
. niet aan derden te verstrekken, doch slechts in persoon gerechtigd te zijn tot gebruikmaking der proefrit.
...... verklaart bij dezen
.. in overeenstemming met onderhavige in zijn macht te hebben. ...... verklaart aansprakelijk te zijn voor schade, daaronder mede begrepen sancties naar aanleiding van verkeersovertredingen, veroorzaakt door onmiddellijk en middellijk gebruik van
, ontstaan gedurende de periode dat ....... hetzij een derde de
. ingevolge vorenstaande in zijn macht heeft.
....... verklaart voorts een op
.. naam gesteld rijbewijs te hebben overlegd.
. verklaart als zekerheid te hebben verschaft
Datum / handtekening |
En dan uiteraard nog achteraf schriftelijk vastleggen wat de periode van gebruikmaking van de motor is geweest.  |
|
|
|
 |
|