|
Auteur |
Bericht |
Digiver
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 16:28 Onderwerp: Terminologie: gezamenlijk gepleegd sf militair en burger ? |
|
|
Bestaat er een term voor een door een burger en militair gezamenlijk gepleegd strafbaar feit cq misdrijf ?? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 21:58 Onderwerp: |
|
|
Dat zal neerkomen op de termen die altijd gehanteerd worden wanneer men samen iets strafbaars uithaalt. En hoe dat genoemd wordt hangt weer van de vorm af waarin die actie gegoten is. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Digiver
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 22:01 Onderwerp: |
|
|
Tsja ....... min of meer politiek antwoord waar ik dus helemaal niets mee kan. Sorry maar schrijf dan niets !! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 22:03 Onderwerp: |
|
|
Nou bedankt voor deze stimulerende reactie.
Kijk, als jij een hele algemene vraag stelt, dan kan het niet anders dan dat je daar een algemeen antwoord op krijgt. Wil je dat anders, geef dan de casus en stel de specifieke vraag.
Overigens zul je wat antwoorden betreft dan wel moeten wachten op wat de rest er over zal zeggen, want van mij hoef je dus niets meer te verwachten. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 22:16 Onderwerp: |
|
|
Als je niet kunt duidelijk maken wat je wilt weten, vraag dan niets...
Maar misschien kan ik raden waar je naar op zoek bent. Delicten die alleen door iemand met een bepaalde functie kunnen worden gepleegd, bijv. alleen door militairen, werkgevers, ambtenaren, noem je kwaliteitsdelicten. Wanneer een militair en een niet-militair samen een kwaliteitsdelict (voor militairen) begaan, zijn beiden schuldig aan medeplegen van dat kwaliteitsdelict. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Digiver
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 22:17 Onderwerp: |
|
|
De vraagstelling is concreet en totaal niet gecompliceerd. Er is geen casus voor nodig. Jouw antwoord raakt gewoon kant nog wal en als mijn reactie je zal doen besluiten niet meer te antwoorden ben ik daar best tevreden mee. Beantwoord een vraag of reageer niet maar aan wazige volzinnen heeft niemand iets. |
|
|
|
 |
Digiver
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 22:22 Onderwerp: |
|
|
Bona fides : de vraag is heel erg simpel, niet te diep over nadenken.
Kwaliteit en hoedanigheid specifiek zijn niet in het belang. Welke term wordt gebruikt voor delict dat gezamenlijk door een militair en een burger wordt gepleegd. Niet meer en niet minder. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 22:29 Onderwerp: |
|
|
Huiswerkopgave?
Sorry hoor, maar met zo'n algemene vraag is er geen fatsoenlijk antwoord te geven. Een burger en een militair kunnen samen een bank overvallen. Waarom zou daar een ander woord voor moeten zijn dan wanneer twee burgers het doen?
Wellicht dat militaire juristen jargon hebben voor een militair helpen deserteren of zo, maar het mocht geen specifiek delict zijn dus dat zal het antwoord niet zijn.
Arnoud |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 22:35 Onderwerp: |
|
|
Digiver schreef: | Bona fides : de vraag is heel erg simpel, niet te diep over nadenken.
Kwaliteit en hoedanigheid specifiek zijn niet in het belang. Welke term wordt gebruikt voor delict dat gezamenlijk door een militair en een burger wordt gepleegd. Niet meer en niet minder. |
Jammer dat kwaliteit niet "in het belang" (van wat?) is, maar dan kom ik tot de conclusie dat jouw huiswerkvraag kant noch wal raakt. Vraag verder maar aan de leraar; dit forum is niet bedoeld voor het soort hapklare antwoorden dat jij wilt horen.
Van het hebben van de kwaliteit "leergierig" zul je wel niet snel beschuldigd worden  _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Digiver
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 22:37 Onderwerp: |
|
|
Ik verwacht dan ook een heel algemeen antwoord. Klaarblijkelijk wil een ieder op dit forum een casus voorgelegd hebben voordat antwoord gegeven kan worden. Denk niet te moeilijk, je weet het wel of je weet het niet maar antwoord niet om maar te antwoorden. Simpeler is het niet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 22:40 Onderwerp: |
|
|
Kan gesloten worden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Digiver
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 22:41 Onderwerp: |
|
|
Jammer dat dit forum voornamelijk gevuld wordt door papieren tijgers die al dan niet met een (deel)tijd studie denken de wijsheid in pacht te hebben. Ik heb mijn meesterproef al heel lang geleden afgelegd en daarom betreft dit dan ook geen "huiswerkopgave". Als je het ook niet weet reageer dan niet. Wijsneuzen zijn er al genoeg. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 23:19 Onderwerp: |
|
|
Joh, ga lekker op Wikipedia spelen of zo.
Er zit hier een club mensen die serieus bezig is vragen te beantwoorden. En dat gaat vrijwel nooit met een algemeen antwoord op een 1-regelige vraag. Bij juridische casus heb je vaak meer informatie nodig, dus is het volkomen logisch dat er dan gevraagd wordt wat je precies bedoelt of waar we aan moeten denken.
Arnoud |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 23:46 Onderwerp: |
|
|
Graag of niet, Digiver.