|
Auteur |
Bericht |
Leo Beek
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 mrt 2007 21:01 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | elektronisch huisarrest is ook een zeer grote inbreuk op het privé leven. (...) je kan bijv. niet eens een sociaal leven opbouwen, omdat je aan huis gekluisterd bent. in Texas (...) gelden er zeer vergaande beperkende maatregelen als je uit de gevangenis komt (registratie bij de politie, geen toegang tot public housing, nauwelijks toegang tot werk, geen toegang tot sociale zekerheidsregelingen etc. etc.) waardoor het leven totaal onmogelijk wordt gemaakt en dat is juist een boost voor de recidive.. | Elektronisch huisarrest zou samen moeten gaan met zeer uitgebreide voorlichting en opleiding over het oplossen van allerlei levensproblemen. Ook op het gebied van contacten, huishouden, gezondheid, geld, en werk.
Die voorlichtig moet vooral worden gegeven via films op internet, omdat het dan voor veel meer mensen beschikbaar kan zijn dan bij alleen mondelinge voorlichting.
Het recidivepercentage bij elektronisch huisarrest is veel minder belangrijk dan bij gevangenisstraf, als dat huisarrest veel langer duurt. Bijvoorbeeld twintig jaar lang voor een veelpleger.
Met elektronisch huisarrest kun je wel sociale contacten leggen en onderhouden via internet en je kunt bezoek ontvangen. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 06 mrt 2007 21:52 Onderwerp: |
|
|
LEO,
De broek zakt me af bij jouw verhaal !!
Wat voor een mens- en maatschappijbeeld heb jij??
 _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Leo Beek
|
Geplaatst: di 06 mrt 2007 22:30 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | De broek zakt me af bij jouw verhaal !!
| Houd maar aan.  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 07 mrt 2007 0:48 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Met elektronisch huisarrest kun je wel sociale contacten leggen en onderhouden via internet en je kunt bezoek ontvangen. | Alsmede tot nieuwe cybercrime-actie komen, natuurlijk  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Leo Beek
|
Geplaatst: wo 07 mrt 2007 8:30 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | Wat voor een mens- en maatschappijbeeld heb jij?? | Ik stem SP, serieus. |
|
|
|
 |
Leo Beek
|
Geplaatst: wo 07 mrt 2007 8:32 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Alsmede tot nieuwe cybercrime-actie komen | De politie moet van veelplegers tijdens hun elektronische detentie steekproefsgewijs het internetverkeer controleren en de telefoon afluisteren vind ik. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 07 mrt 2007 10:25 Onderwerp: |
|
|
Leo, je noemt als een van de argumenten tegen gevangenisstraf de kosten. Echter, de door jou genoemde maatregelen vereisen de nodige controle en zelfs voor lange duur (vanwege de duur er van die jij voorstelt). Hoe los je dat op, dan? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 07 mrt 2007 14:40 Onderwerp: |
|
|
Leo Beek schreef: | Ik stem SP, serieus. |
Nu begrijp ik het!! Je bent een SP-er die de werkelijkheid ontvlucht - niet in drank, drugs of seks - maar in stof voor de nieuwe bestseller '2041'!!  _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 07 mrt 2007 16:36 Onderwerp: |
|
|
In afwachting van een betoog over alternatieve straffen voor de rubriek Visie en verwante discussies over elementen uit dit betoog, is dit topic voorlopig gesloten. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|