|
Auteur |
Bericht |
cd
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 apr 2007 13:43 Onderwerp: welke straf opleggen? (rota criminalis) |
|
|
ik ben bezig met een requisitoir voor de rota criminalis.
De verdachte wordt vervolgd voor overtreding van art. 8 lid 2 aanhef en onder a Wegenverkeerswet. en ook voor art. 107 Wegenverkeerswet. Hij heeft beide feiten bekend. en zijn alcoholgehalte in de uitgeademde lucht was 1005 microgram per liter. Hij is al een keer eerder veroordeeld voor art. 8 lid2 aanhef en onder a, en hij is ook een keer veroordeeld voor artikel 9 lid 1 Wegenverkeerswet.
Ik moet nu ook een eis stellen mbt de straf, ik heb al geprobeerd met een programma dat BOS heet, maar dat deed het niet op mijn computer.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen om een straf te bepalen??? |
|
|
|
 |
Leon78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 154
|
Geplaatst: di 17 apr 2007 19:08 Onderwerp: |
|
|
Het beste kan je inderdaad de BOS/Polaris richtlijnen volgen via de site van het OM. Waarschijnlijk heb je Winzip nodig om het programma te openen, wat eenvoudig te downloaden is. Succes. |
|
|
|
 |
Tom84
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: wo 18 apr 2007 8:55 Onderwerp: |
|
|
Leon78 schreef: | Het beste kan je inderdaad de BOS/Polaris richtlijnen volgen via de site van het OM. Waarschijnlijk heb je Winzip nodig om het programma te openen, wat eenvoudig te downloaden is. Succes. |
winzip is bij WinXP niet meer nodig. een unzip-programma zit standaard in winXP |
|
|
|
 |
MterHeide
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 18 apr 2007 10:11 Onderwerp: |
|
|
Met behulp van de richtlijnen van het OM die op het Internet staan dan wel de papieren versie die je in de bibliotheek wel kan vinden, kan je het aantal sanctiepunten bepalen. Vervolgens kan je dan met behulp van het "Kader voor strafvordering" bekijken welke straf dan in principe in aanmerking komt.
Waarschijnlijk zal het gaan om deze twee richtlijnen (ik neem aan dat overtreding van 107 WVW gaat om een feit van artikel 9 WVW):
Richtlijn rijden onder invloed, artt. 8 leden 2 t/m 4, 162 en 163 WVW 1994
Richtlijn voor strafvordering motorrijtuig (doen) besturen tijdens ontzegging e.d. |
|
|
|
 |
Leon78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 154
|
Geplaatst: wo 18 apr 2007 18:23 Onderwerp: |
|
|
Tom84 schreef: | Leon78 schreef: | Het beste kan je inderdaad de BOS/Polaris richtlijnen volgen via de site van het OM. Waarschijnlijk heb je Winzip nodig om het programma te openen, wat eenvoudig te downloaden is. Succes. |
winzip is bij WinXP niet meer nodig. een unzip-programma zit standaard in winXP |
Da's vreemd dan, want ik kreeg - waarschijnlijk - dezelfde foutmelding (en toch heb ik XP).  |
|
|
|
 |
Tom84
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: do 19 apr 2007 8:17 Onderwerp: |
|
|
was het geen .rar file? die pakt hij (dacht ik) niet..
in winxp zit 100% zeker een unzip programma voor .zip files.. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 20 apr 2007 0:28 Onderwerp: |
|
|
Nee, is een zip-file.
Welke foutmelding komt er dan? Want ik heb ook XP en bij mij ging het prima aan het draaien. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cd
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 apr 2007 9:29 Onderwerp: |
|
|
ik krijg hem wel gewoon uitgepakt met winace, maar het programma zelf blokkeert steeds en dan valt mijn computer uit het zal wel aan mijn computer liggen denk ik, die heeft wel vaker last van die kuren en niet aan het programma. maar het lukt me dus niet met dat programma, dus als iemand weet waar ik het anders zou kunnen vinden zou dat heel fijn zijn! |
|
|
|
 |
|