Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 31 jul 2025 22:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

aangetekend pakketje nooit ontvangen
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arnoud Engelfriet

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 17:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat zouden meer postbodes moeten weten!

Arnoud
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 17:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Cella:
Volgens de site van TNT: 'Als u en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan vindt u een bericht in uw brievenbus'.
mieke2

mieke2

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 19:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Het betreft hier aangetekende post.
Dat wordt niet standaard bij de buren aangeboden.
'Pakketten met een aanvullende dienst worden niet bij de buren afgeleverd', zo meldt de site van TNT post.

Hmm...
Aangetekend (trui) m.i. niet in de zin van "aangetekend" zoals vanouds met briefpost waarvan je de ontvangst wilt kunnen bewijzen. Maar meer een soort van "handtekening voor ontvangst". Anyway, dat weet smullie wel of er sprake was van aangetekende post en of de buurman getekend heeft voor ontvangst.

Even naar tante Pos (KPN, TNT). Ik weet niet wat er in zat (want ik ben niet nieuwsgierig naar zulke dingen en kan me de afzender dus ook niet herinneren), maar een paar weken terug nog kwam de TNT postbode mij een flink pakket afgeven dat bestemd was voor m'n buren. Ik was thuis, de buren niet. Ik vroeg hem om bij de buren een briefje in de bus te doen. "Ja, ja, dat is wel een goed idee"...
En zulke dingen vinden in mijn straat regelmatig plaats: je vindt een briefje dat er een pakje voor je is afgegeven bij de buren. Als die er niet aan denken even naar je toe te lopen, dan weet jij tenminste dat je even bij hen langs moet gaan om het op te halen.

Toegift: zal nooit de postbode vergeten, een goeie bekende, die ooit iets belangrijks (pakje) in m'n onafgesloten auto legde. Die auto stond in de diepe voortuin op de oprit, bij het huis. Ik wachtte dringend op dat pakje, maar had een paar dagen m'n auto niet nodig. PTT (KPN) gebeld waar nou toch dat pakje gebleven kon zijn. Enz. enz. enz. Het was tegen de regels, maar de man had het zó goed bedoeld juist omdat we niet thuis waren en het postkantoor 2 dorpen verderop lag, dat ik 'm naderhand maar even een bloemetje ben gaan brengen.
En zo is dit hele onderwerp m.i. ook sterk afhankelijk van hoe je precies woont, en wat voor buren je hebt. Maar akkoord: daar kan de wet weinig rekening mee houden.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 21:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geloof niet dat 'handtekening voor ontvangst' nog bestaat. Ik kan daarover op de site ook niets vinden. Het lijkt 'gewoon' te zijn of 'aangetekend'. Zoals al in een reactie door Bona Fides is aangehaald, je kunt vragen 'alleen huisadres' te vermelden. Zo ik alles lees, lijkt me het heel verstandig dit altijd te doen voor niet aangetekende postpakketjes. Think
LeChat

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 16:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Post aangetekend mét handtekening retour verzenden kan zeker nog wel hoor. Op kantoor doen wij dat regelmatig (i.p.v. alleen aangetekend), dan heb je extra bewijs dat 't aangekomen is...

JetKroket

BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 19:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit zijn 2 vormen van aangetekend verzenden.
'Handtekening voor ontvangst', daarbij denk ik aan iets ander. Een bewijs dat het is aangekomen. Heeft ooit bestaan, dacht ik.
smullie

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 19:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag hulpvaardige rechtenforum bewoners,

Ik heb inmiddels bericht van freshcotton.com dat zijzich uiteraard aansprakelijk voelen en dat ik mijn geld terug krijg en dat zij het verder met TNT uitvogelen, erg netjes moet ik zeggen. Het pakketje was aangetekend.

Bedankt allen voor de vele reacties.

mvgr Smullie
LeChat

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2007 23:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Dit zijn 2 vormen van aangetekend verzenden.
'Handtekening voor ontvangst', daarbij denk ik aan iets ander. Een bewijs dat het is aangekomen. Heeft ooit bestaan, dacht ik.
Dat 't 2 vormen van 'aangetekend verzenden' zijn, dat klopt. Ik dacht dat je dat ook bedoelde Smile , van jouw derde optie heb ik igg nog nooit gehoord, dus dat was misschien voor mijn tijd. Wink

@ TS: dat is keurig opgelost dan, fijn!

mieke2

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 0:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jawel, verzenden met handtekening voor ontvangst bestaat nog steeds. En soms is dat ook gewoonweg nodig; het is een nog duidelijker "check" op ontvangst door de geadresseerde dan een poststuk aangetekend verzenden. Een bedrijf kan bijv. al z'n poststukken inclusief de aangetekende 's ochtends bij het postkantoor laten ophalen. Dat bewijst echter nog niet dat de geadresseerde het stuk idd in handen heeft gekregen. Wel als hij (zij) ervoor tekent.

TNT website
Quote:
Alles voor uw verzending
Afmetingen en kenmerken
U bent hier:Voor thuis Brieven en Kaarten Tarieven Binnen Nederland

2. AangetekendKenmerken:

Voor uw waardevolle brief of pakket en documenten met een juridisch karakter
Verzendbewijs
Handtekening voor ontvangst
De zending wordt geregistreerd en verwerkt in een apart beveiligd kanaal
De zending is in proces te volgens via www.tracktrace.nl
Tot 3 weken afhaalmogelijkheid op postvestiging, indien uitreiking niet mogelijk is
Schadevergoeding bij Aangetekend maximaal € 46,-
Schadevergoeding bij Aangetekend Verzekerd Vervoer maximaal € 5.400,-
Let op:

Handtekening retour: verzender ontvangt een door de ontvanger getekende ontvangstbevestiging

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 0:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hee, dat is goed nieuws, Smullie. En een prima reclame voor freshcotton.com ook. Dank je voor de update!
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 15 feb 2007 0:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LeChat schreef:
Post aangetekend mét handtekening retour verzenden kan zeker nog wel hoor. Op kantoor doen wij dat regelmatig (i.p.v. alleen aangetekend), dan heb je extra bewijs dat 't aangekomen is...

JetKroket schreef:

Handtekening retour is toch een bewijs dat het is aangekomen? Ik zou niet weten hoe je het beter kunt bewijzen dan dmv een handtekening van de geadresseerde. Bij schriftelijke stukken kan dit in ieder geval. Bij pakketjes ongetwijfeld ook.

Leeftijd: 34
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): Ava

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2007 21:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vermoed dat het een voorgemeld pakje betreft dat is verzonden met de aanvullende dienst Handtekening voor Ontvangst. Hier is het zo dat de ontvanger moet tekenen. Maar het is niet zodat de verzender ook daadwerkelijk een bewijs van ontvangst krijgt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds