|
Auteur |
Bericht |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 jan 2007 15:01 Onderwerp: |
|
|
http://www.nu.nl/news/960806/15/Jason_W._wil_af_van_hoger_beroep.html
Quote: | W. legt zich om niet nader verklaarde redenen neer bij de vijftien jaar gevangenisstraf die de rechtbank hem vorig jaar oplegde, zo zei zijn advocaat Robert Maanicus dinsdag tijdens een regiezitting in de hoger-beroepszaak. |
Welke redenen zouden dit kunnen zijn ? _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: wo 31 jan 2007 15:22 Onderwerp: |
|
|
Om niet in hoger beroep een hogere straf opgelegd te krijgen.. _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 jan 2007 15:38 Onderwerp: |
|
|
Misschien, maar lijkt me eerlijk gezegd een beetje vergezocht.
Ik ga er hierbij wel van uit dat hij in eerste instantie in beroep is gegaan om een lagere straf te krijgen.
Welke nog meer ? _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 jan 2007 15:45 Onderwerp: |
|
|
Michaelm schreef: | Ik ga er hierbij wel van uit dat hij in eerste instantie in beroep is gegaan om een lagere straf te krijgen. |
Dat wil niet zeggen dat hij dan ook een lagere straf krijgt.
Zekerheid is best een reden om van hoger beroep af te zien. _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: wo 31 jan 2007 16:57 Onderwerp: |
|
|
Juist, als je bemerkt dat je zaak er niet goed voor staat, en je weinig/ geen kans maakt je gelijk te krijgen, en de kans loopt juist een hogere straf opgelegd te krijgen, is dat een goede reden om af te zien van je hoger beroep, omdat je dan zekerheid hebt... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: wo 31 jan 2007 17:22 Onderwerp: |
|
|
In de Volkskrant van vanmorgen werd gesteld dat 'ie er waarschijnlijk van af ziet omdat zijn geloofsovertuiging geen hoger beroep zou toestaan... Geen idee of dat kan kloppen, ben geen kenner van zijn (persoonlijke) geloof(sovertuiging) natuurlijk, maar ik vraag me af waarom hij dan in eerste instantie wel in beroep is gegaan... _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 31 jan 2007 20:28 Onderwerp: |
|
|
Mohammed B. is ook niet in beroep gegaan, dus dat zou best eens kunnen kloppen. Ik zou zeggen: zijn interpretatie van zijn geloofsovertuiging staat hoger beroep niet toe. (Maar ja, ze erkennen sowieso het hele Nederlandse recht niet, toch?) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 03 feb 2007 11:58 Onderwerp: |
|
|
Quote: | maar ik vraag me af waarom hij dan in eerste instantie wel in beroep is gegaan... | Misschien omdat je soms even tijd nodig hebt om van de schok te bekomen en zoiets rustig te overdenken? De termijn om in beroep te gaan is immers maar 14 dagen. Intrekken kan altijd (mits OvJ niet ook beroep heeft aangetekend), instellen kan maar beperkte tijd. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|