Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 23:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

twijfelachtig optreden vd politie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 17 feb 2007 15:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een fiets die bij slecht zicht of nacht wordt gebruikt moet dus voorzien zijn van verlichting, die verlichting moet bovendien goed werken en deugdelijk bevestigd zijn.

Maar ik zie nog niet dat het licht ook moet zijn ingeschakeld Smile. Wel moet de fietser "licht voeren", dat zou je kunnen lezen als een licht dat echt licht geeft.

Knipperende losse lampjes of losse lampjes in de verkeerde kleur lijken formeel niet te zijn verboden, maar wel tegen de geest van de wet in te gaan (want verwarrend voor medeweggebruikers).

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UA

BerichtGeplaatst: di 13 mrt 2007 18:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben nu bezig met m'n bezwaarschrift en heb een beetje rondgekeken op internet. Ik vind in sommige bezwaarschriften deze bepalingen onderaan:

Voor zo ver u de politie naar aanleiding van mijn bezwaarschrift om nadere informatie vraagt dan verzoek ik u mij hiervan op de hoogte stellen. Indien en voor zo ver u van de politie geen reactie binnen 4 weken ontvangt dan dient deze beschikking te worden vernietigd, gelet op de inhoud van de Aanwijzing administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften d.d. 29 juni 1999 (Stcrt. 1999, 137, en 2000, 236 en 238).
Ten slotte verzoek ik u om binnen 16 weken een beslissing te nemen en, indien deze termijn niet wordt gehaald, de beschikking te vernietigen. Ik wijs u hiervoor op de termijn van 16 weken die door verschillende parketten wordt gehanteerd en die als redelijke beslistermijn wordt beschouwd. Indien niet binnen deze termijn kan worden beslist dan wordt de beschikking vernietigd. Uit het oogpunt van rechtsgelijkheid dient deze termijn landelijk te worden toegepast. Ik maak dus ook bij voorbaat bezwaar tegen een mogelijke verlenging van deze termijn.

In hoeverre is dit nuttig om toetevoegen? Gaan ze dan niet juist meer haast maken, dus dan kan ik me er toch beter achteraf op beroepen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Recherche

Recherche

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2007 0:11    Onderwerp: Afloop Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iets zegt mij dat ik de uitkomst hiervan al kan raden Wink
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 63
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2007 11:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zolang je het doel helder hebt zal de weg er naartoe begaanbaar blijven Razz .
MSN messenger
Recherche

Recherche

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2007 15:55    Onderwerp: Doel Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vergeet de verlichting niet Smile
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2007 17:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dof schreef:

In hoeverre is dit nuttig om toetevoegen? Gaan ze dan niet juist meer haast maken, dus dan kan ik me er toch beter achteraf op beroepen?

Iemand een on-topic antwoord op deze vraag? Smile
dof

BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 20:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb inmiddels bezwaar gemaakt, zonder dat hele verhaal erbij te posten. Maar ik kreeg dit terug:

...
Mocht de termijn van 16 weken, waarbinnen volgens de algemene wet bestuursrecht het beroepsorgaan een beslissing dient te nemen, worden overschreden, bericht ik u hierbij dat dan de beslissingstermijn met 8 weken wordt verlengd

Dat kan toch niet zomaar, waarvoor dient anders de wet? Moet ik hier direct bezwaar tegen maken of mag ik ook 16 weken wachten en dan bij het kantongerecht eisen dat ze de beschikking vernietigen vanwege een overschrijding?
bona fides

BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tegen een overschrijding van de bezwaartermijn kun je in beroep, maar heel veel zin heeft dat niet. Er staat geen sanctie op termijnoverschrijding door een bestuursorgaan. (Een tijdje geleden gingen er in de kamer voorstellen rond om dat te veranderen; ik weet niet wat daarvan is geworden.)

Mocht het echt heel lang duren, dan is het instellen van beroep weer wel verstandig omdat je anders mogelijk aangeeft geen belang meer te hebben. Heel flauw, ja.

Edit: ik zie nu je stukje over rechtsongelijkheid. Dat kan wel een interessant argument zijn inderdaad. Eerst maar afwachten of de 16 weken worden overschreden.

BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Tegen een overschrijding van de bezwaartermijn kun je in beroep, maar heel veel zin heeft dat niet. Er staat geen sanctie op termijnoverschrijding door een bestuursorgaan. (Een tijdje geleden gingen er in de kamer voorstellen rond om dat te veranderen; ik weet niet wat daarvan is geworden.)

Mocht het echt heel lang duren, dan is het instellen van beroep weer wel verstandig omdat je anders mogelijk aangeeft geen belang meer te hebben. Heel flauw, ja.

Edit: ik zie nu je stukje over rechtsongelijkheid. Dat kan wel een interessant argument zijn inderdaad. Eerst maar afwachten of de 16 weken worden overschreden.

Ik heb even gezocht en in artikel 7:24 awb, staat dat ze inderdaad mogen verlengen met 8 weken Confused
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 23:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dof schreef:
Maar ik kreeg dit terug:
..
Mocht de termijn van 16 weken, waarbinnen volgens de algemene wet bestuursrecht het beroepsorgaan een beslissing dient te nemen, worden overschreden, bericht ik u hierbij dat dan de beslissingstermijn met 8 weken wordt verlengd.
dof schreef:
Ik heb even gezocht en in artikel 7:24 awb, staat dat ze inderdaad mogen verlengen met 8 weken Confused

Ten eerste het betreft hier een bezwaar, dus art. 7:10 Awb is van toepassing.
Quote:
Het bestuursorgaan beslist binnen zes weken [...]na ontvangst van het bezwaarschrift.
Ten tweede is het niet toegestaan voor een bestuursorgaan op voorhand een bezwaartermijn* te verdagen.
Quote:
[...][T]en aanzien van de beslistermijnen in bezwaar (artikel 7:10 Awb) en administratief beroep (artikel 7:24 Awb) is een uitvoerige ombudsprudentie ontstaan (zie bijvoorbeeld in dit jaarverslag de rapporten over artikel 7:10 Awb genoemd in paragraaf 10A.2.1.4). Hierin valt een aantal kernpunten op. De mogelijkheid van verdaging op grond van artikel 7:10, derde lid, Awb is blijkens de memorie van toelichting bedoeld voor bijzondere gevallen. Door het standaard, of structureel gebruik maken van de mogelijkheid om de beslissing op een bezwaarschrift met vier weken te verdagen komt een bestuursorgaan de ingevolge artikel 7:10 Awb op hem rustende rechtsplicht niet na (rapport 2001/085, JB 2001, 144; AB 2001, 170).

BRON: Jaaropgave Nationale Ombudsman 2003

* Of dat dit ook het geval is voor een beroepstermijn ben ik niet zeker van op basis van voorgaand citaat.
dof

BerichtGeplaatst: wo 28 mrt 2007 0:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ok dankjewel

Ik bedoelde overigens dat ik een beroepschrift heb ingediend Embarassed
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 28 mrt 2007 0:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zal hier toch wel om (administratief) beroep gaan denk ik, zie art 6 WAHV. Art 7 WAHV verklaart de leden 2 en 5 van 7:24 Awb buiten toepassing. Op basis van art 7:24 Awb lid 1 en 4 is de beslistermijn dus 16 weken met een mogelijke verlenging van 8 weken.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds