|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 17 feb 2007 15:22 Onderwerp: |
|
|
Een fiets die bij slecht zicht of nacht wordt gebruikt moet dus voorzien zijn van verlichting, die verlichting moet bovendien goed werken en deugdelijk bevestigd zijn.
Maar ik zie nog niet dat het licht ook moet zijn ingeschakeld . Wel moet de fietser "licht voeren", dat zou je kunnen lezen als een licht dat echt licht geeft.
Knipperende losse lampjes of losse lampjes in de verkeerde kleur lijken formeel niet te zijn verboden, maar wel tegen de geest van de wet in te gaan (want verwarrend voor medeweggebruikers). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
dof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
|
Geplaatst: di 13 mrt 2007 18:20 Onderwerp: |
|
|
Ik ben nu bezig met m'n bezwaarschrift en heb een beetje rondgekeken op internet. Ik vind in sommige bezwaarschriften deze bepalingen onderaan:
Voor zo ver u de politie naar aanleiding van mijn bezwaarschrift om nadere informatie vraagt dan verzoek ik u mij hiervan op de hoogte stellen. Indien en voor zo ver u van de politie geen reactie binnen 4 weken ontvangt dan dient deze beschikking te worden vernietigd, gelet op de inhoud van de Aanwijzing administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften d.d. 29 juni 1999 (Stcrt. 1999, 137, en 2000, 236 en 238).
Ten slotte verzoek ik u om binnen 16 weken een beslissing te nemen en, indien deze termijn niet wordt gehaald, de beschikking te vernietigen. Ik wijs u hiervoor op de termijn van 16 weken die door verschillende parketten wordt gehanteerd en die als redelijke beslistermijn wordt beschouwd. Indien niet binnen deze termijn kan worden beslist dan wordt de beschikking vernietigd. Uit het oogpunt van rechtsgelijkheid dient deze termijn landelijk te worden toegepast. Ik maak dus ook bij voorbaat bezwaar tegen een mogelijke verlenging van deze termijn.
In hoeverre is dit nuttig om toetevoegen? Gaan ze dan niet juist meer haast maken, dus dan kan ik me er toch beter achteraf op beroepen? |
|
|
|
 |
Recherche
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2007 0:11 Onderwerp: Afloop |
|
|
Iets zegt mij dat ik de uitkomst hiervan al kan raden  _________________ "If you can't convince them, confuse them." |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2007 11:31 Onderwerp: |
|
|
Zolang je het doel helder hebt zal de weg er naartoe begaanbaar blijven . _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Recherche
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2007 15:55 Onderwerp: Doel |
|
|
Vergeet de verlichting niet  _________________ "If you can't convince them, confuse them." |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 14 mrt 2007 17:27 Onderwerp: |
|
|
dof schreef: |
In hoeverre is dit nuttig om toetevoegen? Gaan ze dan niet juist meer haast maken, dus dan kan ik me er toch beter achteraf op beroepen? |
Iemand een on-topic antwoord op deze vraag?  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
dof
|
Geplaatst: di 27 mrt 2007 20:31 Onderwerp: |
|
|
Ik heb inmiddels bezwaar gemaakt, zonder dat hele verhaal erbij te posten. Maar ik kreeg dit terug:
...
Mocht de termijn van 16 weken, waarbinnen volgens de algemene wet bestuursrecht het beroepsorgaan een beslissing dient te nemen, worden overschreden, bericht ik u hierbij dat dan de beslissingstermijn met 8 weken wordt verlengd
Dat kan toch niet zomaar, waarvoor dient anders de wet? Moet ik hier direct bezwaar tegen maken of mag ik ook 16 weken wachten en dan bij het kantongerecht eisen dat ze de beschikking vernietigen vanwege een overschrijding? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 27 mrt 2007 20:37 Onderwerp: |
|
|
Tegen een overschrijding van de bezwaartermijn kun je in beroep, maar heel veel zin heeft dat niet. Er staat geen sanctie op termijnoverschrijding door een bestuursorgaan. (Een tijdje geleden gingen er in de kamer voorstellen rond om dat te veranderen; ik weet niet wat daarvan is geworden.)
Mocht het echt heel lang duren, dan is het instellen van beroep weer wel verstandig omdat je anders mogelijk aangeeft geen belang meer te hebben. Heel flauw, ja.
Edit: ik zie nu je stukje over rechtsongelijkheid. Dat kan wel een interessant argument zijn inderdaad. Eerst maar afwachten of de 16 weken worden overschreden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
dof
|
Geplaatst: di 27 mrt 2007 21:04 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Tegen een overschrijding van de bezwaartermijn kun je in beroep, maar heel veel zin heeft dat niet. Er staat geen sanctie op termijnoverschrijding door een bestuursorgaan. (Een tijdje geleden gingen er in de kamer voorstellen rond om dat te veranderen; ik weet niet wat daarvan is geworden.)
Mocht het echt heel lang duren, dan is het instellen van beroep weer wel verstandig omdat je anders mogelijk aangeeft geen belang meer te hebben. Heel flauw, ja.
Edit: ik zie nu je stukje over rechtsongelijkheid. Dat kan wel een interessant argument zijn inderdaad. Eerst maar afwachten of de 16 weken worden overschreden. |
Ik heb even gezocht en in artikel 7:24 awb, staat dat ze inderdaad mogen verlengen met 8 weken  |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: di 27 mrt 2007 23:41 Onderwerp: |
|
|
dof schreef: | Maar ik kreeg dit terug:
..
Mocht de termijn van 16 weken, waarbinnen volgens de algemene wet bestuursrecht het beroepsorgaan een beslissing dient te nemen, worden overschreden, bericht ik u hierbij dat dan de beslissingstermijn met 8 weken wordt verlengd. |
dof schreef: | Ik heb even gezocht en in artikel 7:24 awb, staat dat ze inderdaad mogen verlengen met 8 weken  |
Ten eerste het betreft hier een bezwaar, dus art. 7:10 Awb is van toepassing. Quote: | Het bestuursorgaan beslist binnen zes weken [...]na ontvangst van het bezwaarschrift. | Ten tweede is het niet toegestaan voor een bestuursorgaan op voorhand een bezwaartermijn* te verdagen. Quote: | [...][T]en aanzien van de beslistermijnen in bezwaar (artikel 7:10 Awb) en administratief beroep (artikel 7:24 Awb) is een uitvoerige ombudsprudentie ontstaan (zie bijvoorbeeld in dit jaarverslag de rapporten over artikel 7:10 Awb genoemd in paragraaf 10A.2.1.4). Hierin valt een aantal kernpunten op. De mogelijkheid van verdaging op grond van artikel 7:10, derde lid, Awb is blijkens de memorie van toelichting bedoeld voor bijzondere gevallen. Door het standaard, of structureel gebruik maken van de mogelijkheid om de beslissing op een bezwaarschrift met vier weken te verdagen komt een bestuursorgaan de ingevolge artikel 7:10 Awb op hem rustende rechtsplicht niet na (rapport 2001/085, JB 2001, 144; AB 2001, 170). |
BRON: Jaaropgave Nationale Ombudsman 2003
* Of dat dit ook het geval is voor een beroepstermijn ben ik niet zeker van op basis van voorgaand citaat. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
dof
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 0:13 Onderwerp: |
|
|
ok dankjewel
Ik bedoelde overigens dat ik een beroepschrift heb ingediend  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 28 mrt 2007 0:21 Onderwerp: |
|
|
Het zal hier toch wel om (administratief) beroep gaan denk ik, zie art 6 WAHV. Art 7 WAHV verklaart de leden 2 en 5 van 7:24 Awb buiten toepassing. Op basis van art 7:24 Awb lid 1 en 4 is de beslistermijn dus 16 weken met een mogelijke verlenging van 8 weken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|