|
Auteur |
Bericht |
Salseros
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 mei 2007 18:34 Onderwerp: Wisselen advocaat |
|
|
Hallo,
Ik ben zeer ontevreden over mijn advocaat...
Het hoe en wat wil ik voorlopig buiten beschouwing houden (ik kan wel 10 A4'tjes volschijven).
Nu is het zo dat er een uitspraak is gekomen en nu denk ik erover na om in hoger beroep te gaan. Kan ik hiervoor een andere advocaat nemen?
Ik had een pro deo advocaat, dus betaal ik alleen een eigen bijdrage vanwege mijn inkomen. ALS ik dus kan wisselen, moet ik dan deze kosten opnieuw betalen?
Vriendelijk bedankt... |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 04 mei 2007 18:54 Onderwerp: |
|
|
Als je in hoger beroep gaat, is dat een nieuwe procedure. Daar moet een nieuwe toevoeging voor aangevraagd worden, ook als je bij dezelfde advocaat zou blijven.
Dit is dus een prima moment om te wisselen. Je kunt gewoon naar een andere advocaat gaan, die dan het dossier zal opvragen bij zijn collega. _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 04 mei 2007 19:29 Onderwerp: Re: Wisselen advocaat |
|
|
Salseros schreef: | Hallo,
Ik ben zeer ontevreden over mijn advocaat...
Het hoe en wat wil ik voorlopig buiten beschouwing houden (ik kan wel 10 A4'tjes volschijven).
Nu is het zo dat er een uitspraak is gekomen en nu denk ik erover na om in hoger beroep te gaan. Kan ik hiervoor een andere advocaat nemen?
|
Ja.
Quote: |
Ik had een pro deo advocaat, dus betaal ik alleen een eigen bijdrage vanwege mijn inkomen. ALS ik dus kan wisselen, moet ik dan deze kosten opnieuw betalen?
|
Nee, die kosten hoeft u niet opnieuw te betalen. Wel is het zo dat er per instantie een eigen bijdrage in rekening wordt gebracht, dus of u nu met uw huidige of met een nieuwe advocaat hoger beroep aantekent, u betaalt dezelfde eigen bijdrage. |
|
|
|
 |
Salseros
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 05 mei 2007 11:46 Onderwerp: |
|
|
Ok bedankt allen... ik ga er heel goed over nadenken, heb maandag nog een gesprek met mijn advocaat.
Over die eigen bijdrage als ik in hoger beroep zou gaan, die is neem ik aan dan een stuk lager dan de kosten die ik mijn advocaat in eerste instantie moest betalen (was toen zo'n 1100 euro geloof ik).
Ik ben al behoorlijk uitgekleed door te tegenpartij namelijk...
Ik moet ook nog de helft van de proceskosten gaan betalen, wie weet hoe hoog dat wel niet zou zijn... bij een hoger beroep worden ook deze kosten misschien wel weer verdubbeld. Dan moet ik er toch wel heel goed over nadenken, ik heb het al niet zo breed.  |
|
|
|
 |
|