|
Auteur |
Bericht |
claudia2
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 09 nov 2007 13:47 Onderwerp: handels en leveringsvoorwaarden |
|
|
Hoi,
Wat zijn de standaard leverings en handelsvoorwaarden van een timmerbedrijf. Ik heb nu zoveel advies gekregen dat ik het niet meer weet. Wat wel op je factuur moet en wat niet belangrijk is
groetjes claudia |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 10 nov 2007 0:58 Onderwerp: |
|
|
Is er een/ben je aangesloten bij een werkgeversorganisatie in die branche?
Zo'n organisatie stelt vaak iets beschikbaar. Vergelijk wat de installatiebranche bijvoorbeeld op dit gebied doet: klik.
Je moet in elk geval op je offertes vermelden dat algemene voorwaarden van toepassing zijn (welke dat zijn hangt af van wat je kiest) en hoe die ter inzage zijn en de klant moet er kennis van (kunnen) hebben genomen. Ik denk dat dit artikel je wel verder helpt. Als je met offertes werkt, dan kan een zinnetje daarop in de trant van "Door het voor accoord ondertekenen van deze offerte geeft u tevens aan kennis te hebben genomen van en accoord te zijn met onze algemene voorwaarden" helpen.
V.w.b. wat verder op een factuur moet staan meldt de Belastingdienst dit
Let op artikel 38 Wet op de Omzetbelasting:
Quote: |
Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen. |
Kortom: die altijd inclusief BTW offreren! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
claudia2
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 08 dec 2007 22:13 Onderwerp: handels en leveringsvoorwaarden |
|
|
Hoi,
We hebben ons aangesloten bij AFI te leeuwarden en die heeft het verder geregeld. Echt voor een ondernemer.
Bedankt voor je antwoord
Claudia |
|
|
|
 |
|