|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 14 jan 2007 23:34 Onderwerp: |
|
|
bientje schreef: | Ik dacht misschien dat de huidige eigenaar van het huis niet eens kan verkopen omdat niet hij maar de beslaglegger zeggenschap heeft over het huis? Dunno for sure though.... |
De eigenaar blijft beschikkingsbevoegd, maar zijn beschikkingshandelingen kunnen de beslaglegger niet worden tegengeworpen (art 505 lid 2 Rv). Dit betekent dat het huis in eigendom kan worden overgedragen, maar dat de beslaglegger zich hiervan niets hoeft aan te trekken.
Kennelijk moet de notaris toezien op naleving van art 7:15 BW (dat het huis vrij is van beslag). De notaris mag de koopsom niet aan de verkoper doorbetalen zolang het beslag niet is opgeheven. Ik neem aan dat de notaris aansprakelijk is wanneer hij die plicht verzaakt. In die zin is er misschien geen of weinig risico voor de koper. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bientje
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: zo 14 jan 2007 23:42 Onderwerp: |
|
|
Ah learnin'every day... dank  _________________ I haven't failed, I've found 10,000 ways that don't work. =Thomas Edison= |
|
|
|
 |
Yetl
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 15 jan 2007 14:48 Onderwerp: |
|
|
blackdiamond schreef: | blackdiamond schreef: | Yetl schreef: | Idd. Opleiding goed geraden. Maar mijn onderschrift had je wat dat betreft op het spoor kunnen zetten.
Over dat logo'tje in mijn avatar. Ik ben lid van de KBvG en er is een richtlijn over het gebruik van het logo door haar leden. Of de huidige toepassing (dit forum) daaronder valt kan ik zo gauw niet vinden. Voor de zekerheid maar even een ander voor zolang ik het niet gevonden heb. | .
KBvG leden zijn gerechtsdeurwaarders en kandidaten, ik neem aan dat je dat laatste bent? | , eh...sorry toeg.kand. natuurlijk  |
Juist! Ik ben toegevoegd-kandidaat-gerechtsdeurwaarder (om maar eens volledig te zijn). Mag ik je vragen waarom je dat wil weten? Zelfde achtergrond? _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 15 jan 2007 20:03 Onderwerp: |
|
|
Dan graag in Wie ben jij? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
blackdiamond
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 19 jan 2007 21:16 Onderwerp: |
|
|
Yetl schreef: | blackdiamond schreef: | blackdiamond schreef: | Yetl schreef: | Idd. Opleiding goed geraden. Maar mijn onderschrift had je wat dat betreft op het spoor kunnen zetten.
Over dat logo'tje in mijn avatar. Ik ben lid van de KBvG en er is een richtlijn over het gebruik van het logo door haar leden. Of de huidige toepassing (dit forum) daaronder valt kan ik zo gauw niet vinden. Voor de zekerheid maar even een ander voor zolang ik het niet gevonden heb. | .
KBvG leden zijn gerechtsdeurwaarders en kandidaten, ik neem aan dat je dat laatste bent? | , eh...sorry toeg.kand. natuurlijk  |
Juist! Ik ben toegevoegd-kandidaat-gerechtsdeurwaarder (om maar eens volledig te zijn). Mag ik je vragen waarom je dat wil weten? Zelfde achtergrond? |
Zelfde achtergrond en zelfde beroep! |
|
|
|
 |
|