Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 10 aug 2025 13:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aanmaning voor niet geleverd artikel
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
voyager4

Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 12:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja klopt, ze sturen steeds een munt op die je niet hoeft te kopen maar deze dien je dan wel binnen een door hen gestelde tijd te retouneren. Dat is in dit geval ook gedaan met schriftelijk daarbij een opzegging. Deze is inderdaad geaccepteerd. Wat mij vooral erg stoort is dat het muntenhuis een behoorlijk agressieve manier van verkoop hanteerd en op allerlei manieren mijn schoonouders die al op leeftijd zijn lastig vallen en intimideren. Ze kunnen geen bewijs overleggen, en dat kan ook niet want er is niets afgeleverd, dus ik zie een eventuele dagvaarding met vertrouwen tegemoed.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: do 18 jan 2007 13:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke, dus het enige waar je dan aan vast blijft zitten is het feit dat zij steeds munten op gaan sturen. Maar die kun je dan dus wel telkens binnen 30 dagen retourneren.
Catabay

Leeftijd: 73
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 16:53    Onderwerp: zelfde probleem met HMH Reageer met quote Naar onder Naar boven

Team,
Ik heb net met spanning jullie verhaal gelezen, wat toevallig zeg.
Ik heb nu het zelfde probleem.
Ik ben begonnen met de vraag of zij euro munten verkopen, omdat mijn vrouw deze verzamelde; maar ze boden heel wat anders waar ik toen onbewust heb aangenomen. En ja hoor ze komen elke week en verzocht te betalen binnen 10 dagen en je mag terug sturen binnen 30 dagen.
Ze vertelden dat je dan je geld terug zal krijgen.
Bij terug sturen van een munt voel ik al niet op mijn gemak.
Gewoon met de zelfde envelope van HMH. Een paar keer HMH gebeld om te weten of munt ook daadwerkelijk is ontvangen. Het antwoord was steeds "maakt u geen zorgen, komt goed".
Toch heb ik gevraag wie dan betaald als de munt kwijt is geraakt, Het antwoord was, geen probleem, HMH is verzekerd hiervoor.
Voor munten onder de 150 euro behoef geen aangetekend zending.
Maar je kun ook een bewijs van aflevering bij de Post vragen.
Dit heb ik dan steeds gedaan.
Maar nu heb ik de zelfde Justitia"aan mijn broek.
Hoewel ik steeds aangaf dat iets niet klopt met de administratie van HMH, is hier nooit reactie gekomen. Bellen, email en fax geeft geen resultaat.
Sterker , het lijkt op EENrichtings verkeer.
Want als ik HMH aan de telefoon heb gehad, beloven ze dit uit te zoeken.
niets nada noppes dus.
weer gebeld, en weer de zelfde belofte, gefax, gemaild... geen reactie.
En nogmaals een klacht via bellen, fax en email. noppes nada.

Hierdoor heb ik nooit iets schriftelijk, toen ...heb ik dit door.

Eindelijk heb ik afd administratie bereik en ja inderdaad agressief.
"je bent te alle tijd verantwoordelijk voor de ONTVANGEN munten"
Maar ik heb nooit iet moeten tekenen voor ontvangst?

Maar dat schoon ouders afteraf niet heeft getekend voor de reeds ontvangen goederen is heel sterk.

Status van mijn deel:
Ik heb inderdaad een lang verhaal gemaild naar Justitia met cc HMH en verteld dat de munten reeds betaald zijn en anderen binnen een week terug zijn verstuurd. met bewijs van afgifte bij de Post. Ze zullen waarschijnlijk niet op reageren.
Sterker ik kan niet meer in hun internet site meer kijken. "Forbidden"

Ik laat jullie weten tzt.
Dank voor jullie bericht, samen zijn we sterk.

groetjes
Rob Schlundt
voyager4

BerichtGeplaatst: za 27 jan 2007 17:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb net ook geprobeerd de site van HNM te openen maar ook Forbidden... misschien zijn ze wijs geworden en ermee gestopt. Laughing
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 22:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee dus Wink
voyager4

BerichtGeplaatst: za 21 feb 2009 17:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sinds mijn laatst verstuurde brief in januari 2007 aan Intrum Justitia niets meer gehoord tot gisteren. Er viel weer een brief in de bus van IJ. Weer het zelfde verhaal dat er per direct betaald moet worden etc. Ze blijven volhouden ondanks dat het Nederlands muntenhuis nooit heeft kunnen bewijzen dat de munt door mijn schoonvader is ontvangen.
Ik zou graag willen weten of er een verjarings termijn bestaat voor iets dergelijks als dit. Ik vind het vreemd dat IJ nimmer op mijn schrijven heeft geantwoord en nu ruim twee jaar later ineens weer met een vordering komt. Deze zaak loopt overigens al vanaf (uit mijn hoofd) november 2006.
Steven K, je hebt mij toen heel erg goed geholpen, had je willen mailen maar door een crash ben ik al mijn emails kwijt geraakt. Wellicht kun je je de zaak nog herinneren en mij nog van advies voorzien. Want moet ik uit naama van mijn schoonvader nu wederom een brief sturen of gewoon laten gaan en maar afwachten?
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: za 21 feb 2009 19:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou ze maar brief sturen waarin je meldt dat je je verbaast over deze brief inclusief een kopietje sturen van de brief die jij destijds hebt gestuurd en waarop jij nooit enige reactie hebt ontvangen en dan tot slot vriendelijk doch dringend verzoeken je voortaan met rust te laten.

Wat een schooiers!
voyager4

BerichtGeplaatst: za 21 feb 2009 19:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Ik zou ze maar brief sturen waarin je meldt dat je je verbaast over deze brief inclusief een kopietje sturen van de brief die jij destijds hebt gestuurd en waarop jij nooit enige reactie hebt ontvangen en dan tot slot vriendelijk doch dringend verzoeken je voortaan met rust te laten.

Wat een schooiers!

Inderdaad schooiers zijn het. Dank je voor je reactie ik zal voor de zoveelste keer een brief aan ze sturen en je tips hierin mee nemen. Ik las ergens dat bij concumenten overeenkomsten een verjarings termijn van twee jaar geld. Deze termijn is dus overschreden, maar je zal het beleven dat ze dan gewoon gaan beweren dat ze binnen deze tijd wel een schrijven hebben gestuurd, dat voel ik al aankomen.
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 1:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Herinneren kan altijd, maar als er niks te vorderen is heeft dat geen zin voor IJ. als zij daar de postzegel aan willen verspillen moeten ze dat zelf maar weten.

Bij de consumentenkoop is de verjaringstermijn inderdaad 2 jaren (7:28 BW).
voyager4

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 12:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb de brief van IJ nog eens goed door gelezen en tot mijn verbazing staat er het volgende in:

Tenslotte wijzen wij u erop, dat wij namens onze opdrachtgever het recht (art.3:317 BW) voortbehouden nakoming van de vordering te eisen. Hierdoor is nu een nieuwe verjaringstermijn van 5 jaar ingegaan.

Hoe komen ze bij die 5 jaar?
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Omdat dat de algemene verjaringstermijn voor dit soort vorderingen (nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot een geven of een doen) is. Zie 3:307 BW lid 1.
Zeemeeuw

Leeftijd: 58

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 13:06    Onderwerp: tip voor bij de brief Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien nog een handigheidje voor in de te schrijven brief aan het incassobureau resp. IJ.

Ik zou eindigen met een regel waarin je stelt dat als zij niet binnen een x termijn, bv 10 dagen of 2 weken regaeren, zij accoord gaan met je stelling en verder afzien van alle rechten. Reageren ze wel heb je pech (of gaat de discussie door), zo niet sta je in het vervolg wat sterker. Begrijp tenminste dat ze een hele tijd niets hebben laten horen en nu ineens de correspondentie weer hebben hervat.

Groetjes!
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 13:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar zou ik het niet over hebben. Gewoon na deze brief radiostilte. Die dagvaarding komt toch nooit.
voyager4

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 18:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Omdat dat de algemene verjaringstermijn voor dit soort vorderingen (nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot een geven of een doen) is. Zie 3:307 BW lid 1.

Om hier nog even op terug te komen. Ik vraag mij af in hoe verre er enige verbintenis kan zijn, want na het ontvangen van de tweede munt is deze geretourneerd met een brief met directe opzegging en verzoek geen munten meer te sturen. De munt waar het om gaat zou daarna pas verzonden zijn. De vordering is dus pas ontstaan nadat de z.g. overeenkomst door mijn schoonvader al was beeindigd.
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 23:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar denken zij dus anders over Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds