|
Auteur |
Bericht |
RemcoJansen
Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 12:26 Onderwerp: |
|
|
kopen omdat het goedkoop is...? sommige boeken kosten voorheen 150 euro, en nu dus 75 euri...is nog een hoop geld. Zag zojuist de boeken die ik wilde kopen ook uitleenbaar zijn in de UB... zo kost het me helemaal niets. Ik wil nu weinig boeken kopen, ik ga ervan uit dat mijn toekomstige werkgever (adv.kantoor) mijn boeken en vaktijdschriften gaat betalen...waarom nu dan veel geld uitgeven...?! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 12:27 Onderwerp: |
|
|
Nou omdat het heerlijk is al die boeken zelf te hebben en er wat in te kunnen strepen, ze er bij te pakken als je even wat op wilt zoeken, er naar te kijken etc etc  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 12:51 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het echt mega irritant studeren als ik niet kan strepen, dingen in de kantlijn kan zetten etc... Goed, sommige mensen doen dat ook in bieb-boeken, maar dat vind ik echt asociaal... Daarnaast wil je weleens wat op-/ terugzoeken, bijv. naar aanleiding van discussies hier, nog eens kijken hoe dat zit, of als iemand je een vraag stelt... Is een stuk makkelijker als dat boek dan op je plank staat.. _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 13:08 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gisteren echt enorm zitten balen omdat bleek dat de bieb in Nijmegen de 'Principles of European Contract Law' niet heeft. Da's zo'n set waarvan je er toch vanuit mag gaan dat elke bieb er minimaal één van heeft
Dus nu wordt het maandag na m'n werk die fijne veel te gehorige bieb in Utrecht  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 13:57 Onderwerp: |
|
|
Nee man, die kun je zo downloaden! Tenzij je persé de commentaren er bij wilt, natuurlijk.
Kies hier de taal waaraan je de voorkeur geeft! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 15:02 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Nee man, die kun je zo downloaden! Tenzij je persé de commentaren er bij wilt, natuurlijk.
Kies hier de taal waaraan je de voorkeur geeft! |
Daar weten wij alles wel van af  |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 15:12 Onderwerp: |
|
|
Ter toelichting daarop: bij ons vak verbintenissenrecht bleek dat de Vermande wel de PECL bevat en de Kluwer niet. Maar goed, je kunt dus downloaden. Klantvriendelijk als ik ben stuurde ik de sectie een link naar de Nederlandstalige versie, zodat ze dat eindelijk eens op het intranet konden zetten. En wat verschijnt na enige weken .....? Juist, de link naar de Engelstalige versie. Duh!
Maar goed, weer on topic: wat hebben jullie inmiddels zoal aangeschaft uit de lijst?
Ikke:
- DE HOGE RAAD VAN ONDEREN
ISBN: 9027151709 - Auteur: BRUINSMA
- JURIDISCH LATIJN
ISBN: 9026838212 - Auteur: GOKKEL, WAL
- NEDERLANDS DETENTIERECHT
ISBN: 9013011179 - Auteur: KELK
- PARADOXEN VAN DESKUNDIGEN; OVER DE ROL VAN EXPERTS IN STRAFZAKEN
ISBN: 9013018939 - Auteur: KOPPEN
- TOLK EN TAAL IN STRAFZAKEN; EEN KWESTIE VAN INTERPRETATIE
ISBN: 9013018319 - Auteur: REIJEN
- DE RECHTSVERHOUDING TUSSEN PROCESPARTIJEN
ISBN: 9013010237 - Auteur: WIEL
Erg he?  _________________ Nait soez'n, moar doun!
Laatst aangepast door tikSimone op za 25 nov 2006 15:17, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 15:16 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Klantvriendelijk als ik ben stuurde ik de sectie een link naar de Nederlandstalige versie, zodat ze dat eindelijk eens op het intranet konden zetten. En wat verschijnt na enige weken .....? Juist, de link naar de Engelstalige versie. Duh! |
Ja!  |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 17:31 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Nee man, die kun je zo downloaden! Tenzij je persé de commentaren er bij wilt, natuurlijk.
|
Ja, wat denk jij. Dat ik die commentaren zelf ga bedenken ? 'tuurlijk Gaat het mij om de commentaren; ik ben met een paper bezig over één van de principles en zo'n paper is niet compleet als je niet kunt vertellen wat Lando c.s. daarover gezegd hebben. |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 17:36 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | - JURIDISCH LATIJN
ISBN: 9026838212 - Auteur: GOKKEL, WAL |  _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 17:48 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | Ik heb gisteren echt enorm zitten balen omdat bleek dat de bieb in Nijmegen de 'Principles of European Contract Law' niet heeft. Da's zo'n set waarvan je er toch vanuit mag gaan dat elke bieb er minimaal één van heeft
Dus nu wordt het maandag na m'n werk die fijne veel te gehorige bieb in Utrecht  | Volgens de computer is het werk toch echt aanwezig hoor. _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: za 25 nov 2006 18:11 Onderwerp: |
|
|
ergo sum schreef: | StevenK schreef: | Ik heb gisteren echt enorm zitten balen omdat bleek dat de bieb in Nijmegen de 'Principles of European Contract Law' niet heeft. Da's zo'n set waarvan je er toch vanuit mag gaan dat elke bieb er minimaal één van heeft
Dus nu wordt het maandag na m'n werk die fijne veel te gehorige bieb in Utrecht  | Volgens de computer is het werk toch echt aanwezig hoor. |
Nee, de oude 'Part I' (1995 ofzo) en de 'Part III' zijn aanwezig, maar de tweedelige 'Part I and II' uit 1999 (ISBN 9041113053) staat niet in de catalogus. |
|
|
|
 |
Plussus
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 26 nov 2006 1:07 Onderwerp: |
|
|
Toch wel grappig dat ook een aanbieding van 500 boeken die de helft goedkoper zijn zoveel discussie kan losmaken.
Grote advocatenkantoren hebben altijd het beleid gehad een zo compleet mogelijke collectie aan te houden. De oprukkende winstwens van steeds commercielere advocaten heeft ook daar vaak het snoeimes in de bibliotheek gezet ... dus ook daar incomplete collecties.
Toch blijft literatuur m.i. de ondergrond voor de creatieve jurist ... ook in de toekomst.  |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 26 nov 2006 1:15 Onderwerp: |
|
|
Eigenlijk niet nodig, die bezuiniging. Immers, als meneer of mevrouw advocaat een uurtje of twee een boekje leest en dat doorbelast aan de client ("literatuuronderzoek"), dan kan er al gauw een veelvoud van zo'n boek worden aangeschaft  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 26 nov 2006 2:08 Onderwerp: |
|
|
 _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
|