|
Auteur |
Bericht |
Robbertje
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 nov 2006 23:25 Onderwerp: Postagentschap op werk? |
|
|
Hello
Op ons werk komt er zeer binnenkort een postagentschap, ik zal even kort uitleggen wat het is:
Vanuit TNT post komt er in onze winkel een brievenbus opslag(rond de 300)
en wij moeten ook de post aannemen,sorteren etc etc, hier komen bedrijven dan hun post ophalen of aflevereren, denk dat dit wel bekend is bij de meeste.
Ik werk in een winkel, en doe de opleiding voor Assistent bedrijfsleider.
Als dit postagentschap er ook echt gaat komen, gaat dit het volgende inhouden voor onze eigen medewerkers:
er moet om 6:30 geopend worden door 1 van onze eigen mensen.
er moet daarna met ongeveer 3 man gesorteerd worden, tot 8:00, om 8:00 moet de winkel open(normaal 9:00)
Van 8:00 tot 10:00 moet er iemand achter de iname balie zitten om te sorteren/aannemen/uitdelen van pakketjes.
Na 10:00 gaat dat dicht.
Vervolgens opent dit weer om 16:00 tot 19:30, er moet dan weer iemand van ons zitten.
Onze normale openingstijden zijn van 9:00 tot 20:00.
Ik heb gewoon de normale CAO voor detaillhandel.
Mijn vraag:
Kan dit zomaar?Kan ik zomaar "gedwongen" worden om post te gaan sorteren omdat dit geld opleverd voor het bedrijf?Ik moet dus totaal andere dingen gaan doen, die met mijn toekomst niks te maken hebben! Ik wordt over een jaar of wat weer overgeplaatst etc, ik wil leren voor assistent, niet voor postbode.
Kan ik tegenstribbelen?Zoiezo de openingstijden, ik moet een half uur rijden naar mijn werk, en zou dus veel vroeger op moeten staan dan normaal, en zoals het er nu naar uitziet blijft het uurloon hetzelfde(geen toeslag o.i.d)
Ik wil tegenstribbelen, maar weet niet of dit mogelijk is. Weggaan kan altijd, maar ik heb het teveel naar mijn zin, maar echt GEEN zin in die postdingen.
Sorry voor het lange verhaal!
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
Robbertje
|
Geplaatst: zo 19 nov 2006 23:30 Onderwerp: |
|
|
niemand die hier iets van weet?
of iets zinnigs kan zeggen of me kan helpen waar ik moet zoeken?
heb al gegoogled maar werkte niet echt. |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: ma 20 nov 2006 18:04 Onderwerp: |
|
|
Bij wat voor soort winkel werk je? Is het open van zo'n postagentschap een redelijk verlengde van de dienstverlening? Bijv. omdat jullie de enige winkel zijn in een kleine dorpsgemeenschap, of omdat jullie een kantoorboekhandel hebben.
Staan je werktijden in je contract? En je exacte werkzaamheden? En is het wel zeker dat jíj dit werk moet gaan doen? Worden er geen extra mensen aangenomen of wordt er geschoven met werktijden, zodat je toch even lange dagen blijft maken dan nu?
Kortom: er zijn een heleboel feitelijke omstandigheden van belang. Wettelijk kan van een 'goed werknemer' namelijk worden gevraagd dat hij meewerkt aan rédelijke voorschriften van zijn werkgever... Wat redelijk is, hangt af van de omstandigheden van het geval. Lastig vanaf hier te bepalen. Misschien is het daarom handig om even -met je contract en andere papieren- langs een Juridisch Loket of Rechtswinkel te gaan. _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
Robbertje
|
Geplaatst: ma 20 nov 2006 19:31 Onderwerp: |
|
|
hey
bedankt voor de reactie!
Ik werk in een Boerenbond (Een winkel met dier,tuin,klus en kleding)
Het werk van sorteren en aannemen pakketjes is dus totaal buiten mijn takenpakket, er staat niks over in mijn contract.
In mijn contract staat 37uur, verder geen zaken over opgenomen over de begin en eindtijd.
Er zal geen, of miss 1 extra personeelslid aangenomen worden, verder zal er geschoven worden met het rooster zoals het nu is.
Het boeit me niet zo veel dat ik eerder moet beginnen, het gaat niet om de werktijden, maar om de werkzaamheden.
Er zijn verder geen extra toeslagen beloof o.i.d
bedankt voor de tip van de rechtswinkel, heb je toevallig een website van 1 van die 2?ik heb gegoogled, maar ik ben denk ik beetje noob daarin!
Alvast bedankt weer! |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: ma 20 nov 2006 20:51 Onderwerp: |
|
|
Hier vind je de adressen v/d rechtswinkels.
De website van de Juridische loketten is: www.hetjl.nl
Succes! _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
|