|
Auteur |
Bericht |
broer
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 okt 2008 18:12 Onderwerp: |
|
|
Ik bedoelde met "geld over de balk smijten" dus;
ze heeft het daar goed, het ontbreekt haar werkelijk aan niets.
Moet ik dan iedere week nieuwe dure merkkleding voor haar kopen?
Wat ze niet wil dragen, want ze draagt het liefst iets ouds wat lekker zit.
Of een flatschreen van 50 inch, voor op haar kamer?
Of een clouwn, zodat ze ieder moment van de dag aanspraak heeft.....
Het gaat dus alleen om het feit dat ik bij haar overlijden erf, maar mijn vriendin na mijn overlijden niet.
Mijn ome henk heeft haar ongeveer 40 jaar geleden voor het laatst gezien.
Is er geen "constructie" te bedenken?
En gezamelijke rekening, of een spaarrekening waar zij op spaart, t.n.v mij? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 22 okt 2008 18:28 Onderwerp: |
|
|
broer schreef: | Ik bedoelde met "geld over de balk smijten" dus;
ze heeft het daar goed, het ontbreekt haar werkelijk aan niets. |
Dan is het toch goed?
Goed, je schreef geloof ik ook dat de kantonrechter vindt dat je meer zou moeten uitgeven. Maar dat staat toch los van de vraag wie later erft?
Quote: | Het gaat dus alleen om het feit dat ik bij haar overlijden erf, maar mijn vriendin na mijn overlijden niet. |
Als het alleen gaat om wie er later erft, krijg ik de indruk dat het "geld over de balk smijten" te maken heeft met wie later met het overgebleven geld gaat strijken.
Quote: | Mijn ome henk heeft haar ongeveer 40 jaar geleden voor het laatst gezien.
Is er geen "constructie" te bedenken?
En gezamelijke rekening, of een spaarrekening waar zij op spaart, t.n.v mij? |
Dat is verduistering en dus strafbaar.
Jij bent slechts bewindvoerder. Dat geld komt jou niet toe. Toevallig erf je het als jij haar overleeft. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: wo 22 okt 2008 18:35 Onderwerp: |
|
|
Je kunt een kind krijgen. Dan erft dat in plaats van jij (als je dood bent). Maar verder ben ik het met bona fides eens. Je bent op zoek naar een oplossing die in de richting gaat van onrechtmatig. Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je vriendin meer "recht" heeft op dat geld dan ome Henk, maar zo zit het erfrecht niet in elkaar.
Plus: je "probleem" ontstaat alleen maar als jij eerder doodgaat dan je zus en je zus vervolgens eerder dan je vriendin (en als je ome Henk dan nog leeft). |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 22 okt 2008 18:50 Onderwerp: |
|
|
arizona schreef: | Je kunt een kind krijgen. |
Die constructie heb ik inderdaad over het hoofd gezien!
Hmm, deze denkrichting biedt misschien nog andere perspectieven. Misschien kun je je vriendin adopteren of erkennen. Trouwen met je vriendin helpt niet. Wat wel zou helpen is als je vriendin met je zus trouwt, maar daarbij loop je tegen hetzelfde probleem op als bij het opmaken van een testament. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|