|
Auteur |
Bericht |
redo77
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 08 nov 2006 22:14 Onderwerp: in beslag genomen voertuig |
|
|
Mijn auto is tijdens de arrestatie van mijn broer in beslag genomen als zijnde zijn auto. Dit gebeurde in het huis van onze ouders vroeg in de morgen.
Tegen de in beslagname heb ik een klaagschrift ingediend via de advocaat van mijn broer waarvan ik tot nu toe alleen nog maar een bevestiging heb ontvangen.
Mijn broer heeft van justitie een brief ontvangen waar hij de kans krijgt de auto over te kopen voor een bepaalde datum. Zo niet dan wordt de auto geveild. Ik ben tot nu toe nog niet benaderd hiervoor.
De reden dat mijn auto wordt gezien als de auto van mijn broer is omdat op de dag van aanschaf bij de autodealer alleen hij aanwezig was. Ik had de auto wel eerder gezien en had mijn broer de opdracht gegeven om de betaling te doen. De auto stond op die dag van aanschaf geregistreerd op zijn naam, dit omdat mijn rijbewijs was verlopen ik 'm dus niet kon registreren om mijn eigen naam. Mijn rijbewijs heb ik meteen de dag erna verlengd en dus ook meteen de auto op mijn naam gezet.
De politie is er van uit gegaan dat de auto dus van mijn broer was in plaats van mij. Dit is niet het geval.
Volgens de politie is mijn broer wel eens rijdend gezien in mijn auto. Ik leende wel eens mijn auto uit. Dit lijkt mij niet een reden om te concluderen dat de auto van mijn broer is.
Wat kan ik doen om mijn auto kosteloos terug te krijgen? Ik heb er al eerlijk voor betaald en ben niet van plan nogmaals mijn eigen auto opnieuw te kopen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 08 nov 2006 22:39 Onderwerp: |
|
|
Het klinkt alsof jij een heel groot probleem hebt:
1. De tenaamstelling is geen bewijs van eigendom
2. Je broer heeft de auto afgerekend - kun jij aantonen dat dat met jouw geld is gebeurd ?
3. Je broer gebruikt de auto
waardoor op grond van 3:109 / 119 met succes geargumenteerd kan worden dat je broer eigenaar is.
Wie betaalde de wegenbelasting ? Wie stond bij de verzekering als regelmatige bestuurder aangemeld ? Kun je aantonen dat je met de auto reed (bijvoorbeeld met een proces-verbaal van een aanhouding vanwege een verkeersovertreding) ? |
|
|
|
 |
|