|
Auteur |
Bericht |
inekehulsbos
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 23 okt 2006 12:40 Onderwerp: Verklaring van goed gedrag |
|
|
Casus:
Een flexwerker heeft via ons bureau het traject doorlopen om buschauffeur te worden. Kosten 3000,- voor de rekening van onze organisatie. Het hele traject is doorlopen (psychologische testen, competentietesten, iq-testen en rijtesten gedurende een periode van 6 maanden) en de flexwerker kan volgende week maandag starten. Vrijdag verschijnt er een briefje in zijn bus waarin ons bureau vraagt om een verklaring van goed gedrag. Indien hij niet aan deze verklaring kan voldoen, zal hij de 3000,- per ommegaande moeten terugbetalen. De flexwerker heeft 4 jaar geleden een boete gekregen voor vernieling van andersmans eigendom. Daarvoor en daarna nooit meer boetes gehad voor wat dan ook. Zal hij door deze ene misstap zijn verklaring van goed gedrag niet krijgen? en kan onze organisatie die 3000,- terugvorderen terwijl hij het hele traject al doorlopen heeft en in den beginnen niet 1 keer gesproken is over het overhandigen van dergelijke verklaringen? Ik hoor het graag.
Groet,
Ineke |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 23 okt 2006 13:29 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet om wat voor bureau het precies gaat en wat voor overeenkomst is gesloten met deze flexwerker, maar ik kan me niet voorstellen dat het terugvorderen van die EUR 3000,- zou slagen. Zeker niet als de man voor aanvang van deze opleiding niet op de hoogte is gesteld van deze eis. Wat is eigenlijk de basis voor "zal hij de 3000,- per ommegaande moeten terugbetalen"? Is dat ergens vastgelegd?
Maar ik verwacht eigenlijk niet dat door zo'n (kleine?) misstap van 4 jaar geleden een verklaring van goed gedrag zal worden onthouden. Het gaat om een functie als buschauffeur, niet om een vertrouwensfunctie bij de AIVD. Dit is echter mijn persoonlijke inschatting, niet gebaseerd op enige ervaring op dit gebied... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Martin
|
Geplaatst: wo 01 nov 2006 21:23 Onderwerp: |
|
|
Ik verwacht dat er gewoon een verklaring omtrent het gedrag wordt afgegeven, immers het feit van vernieling heeft niet zoveel te maken met het beroep van buschauffeur. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 02 nov 2006 11:17 Onderwerp: |
|
|
Ik verwacht dat dit gewoon een huiswerk casus was die TS in de eerste persoon enkelvoud heeft vertaald. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 02 nov 2006 12:28 Onderwerp: |
|
|
Ineke, je zegt dat je intercendent bent. Waarom wil je dit weten? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
|