|
Auteur |
Bericht |
Le Vike
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 06 nov 2006 11:57 Onderwerp: vertraging levering product |
|
|
6 weken geleden een wasmachine besteld in een winkel, zonder aanbetaling, daar verkoper aangaf dat het product binnen 1 a 2 weken geleverd zou worden. Na veel telefonisch overleg nog steeds niets geleverd. Kan ik de aankoop ( heb niets aanbetaald of ondertekend, wel een bestel-bon in mijn bezit) ongedaan maken, daar de afgesproken levertijd ruimschoots is verstreken ? |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 22:55 Onderwerp: |
|
|
Is dit een huiswerkvraag? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 07 nov 2006 23:06 Onderwerp: |
|
|
De meest betrouwbare manier om ervanaf te komen is eerst schriftelijk aanmanen binnen 1 week te leveren. Na die week verkeert de verkoper in verzuim en kun je de koopovereenkomst schriftelijk ontbinden.
Het is misschien ook mogelijk om nu al via een schriftelijke verklaring de overeenkomst te ontbinden, maar dan moet je kunnen aantonen dat er een uiterste datum voor de levering was afgesproken die inmiddels verstreken is, of dat uit het hele gedoe blijkt dat levering nooit zal lukken (bijvoorbeeld wanneer de verkoper aangeeft dat het model niet meer gemaakt wordt). Het lijkt me verstandiger om eerst schriftelijk te sommeren. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|