Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 24 aug 2025 9:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

winkel komt zijn afspraak niet na, wat nu?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gedupeerde
Gast

BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 14:34    Onderwerp: winkel komt zijn afspraak niet na, wat nu? Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo;

ik wilde een geluidsapparaat laten repareren.
gezien het apparaat daarvoor naar duitsland moest worden gestuurd vroeg ik daarom eerst om een prijsopgave.
de winkel beloofde mij daarop zwart op wit dat de kosten tussen de 250 en 350 euro zouden komen.
op die prijs heb ik toen mijn goedkeuring gegeven.
maar nu.... inmiddels ruim een maand verder komt de winkel ineens met een nieuwe prijs die bijna verdubbeld is namelijk 720 euro!!

ik heb toen gebeld voor juridisch advies en die lieten me weten dat de eerste afspraak onder deze omstandigheden bindend is.
de winkel zou het apparaat dus gewoon moeten repareren voor de afgesproken prijs.
de winkel beriep zich toen op een contact die hij recentelijk had gehad met zijn reparateur.
daaruit blijkt dat de winkel een misverstand over de prijs heeft met de reparateur.

het komt er dus op neer dat de winkel dit misverstand nu aan mij doorrekend.
ik heb de winkel toen tot 2x toe opnieuw laten weten dat er al een prijsafspraak was en dat ik niet verantwoordelijk ben voor de misverstanden die hij heeft met het reparatie bedrijf, en dat ik dus mijn apparaat volgens afspraak gerepareerd wil zien.
sindsdien hoor ik niks meer, wat nu???
ophalen gaat niet want het apparaat staat elders, en bovendien gebeurd er dan ook niet wat er was afgesproken.
een advokaat inschakelen? maar die lieten al weten dat het bedrag daarvoor te laag is.
aangifte doen?
wie kan er iets zinnigs over zeggen???
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 16:54    Onderwerp: Re: winkel komt zijn afspraak niet na, wat nu? Reageer met quote Naar onder Naar boven

gedupeerde schreef:
hallo;

ik wilde een geluidsapparaat laten repareren.

Privé of zakelijk ?
Quote:

ik heb toen gebeld voor juridisch advies en die lieten me weten dat de eerste afspraak onder deze omstandigheden bindend is.
de winkel zou het apparaat dus gewoon moeten repareren voor de afgesproken prijs.

Kan ik me goed in vinden.
Quote:

de winkel beriep zich toen op een contact die hij recentelijk had gehad met zijn reparateur.
daaruit blijkt dat de winkel een misverstand over de prijs heeft met de reparateur.

het komt er dus op neer dat de winkel dit misverstand nu aan mij doorrekend.
ik heb de winkel toen tot 2x toe opnieuw laten weten dat er al een prijsafspraak was en dat ik niet verantwoordelijk ben voor de misverstanden die hij heeft met het reparatie bedrijf, en dat ik dus mijn apparaat volgens afspraak gerepareerd wil zien.
sindsdien hoor ik niks meer, wat nu???

Is de winkel bij een geschillencommissie aangesloten ? Anders kun je naar de rechter stappen. Dat laatste kan, gezien het bedrag, zonder professionele hulp, maar is onverstandig.

Je kunt de rechter dan vragen de winkelier te verplichten de overeenkomst na te komen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iets zinnigs? Je staat in je recht. (Aangenomen dat die eerste afspraak inderdaad een harde afspraak was, niet een voorlopige schatting. Maar dat geef je hier al duidelijk genoeg aan.)

Hoe nu verder? Goede vraag Smile.

Ik neem toch aan dat de winkel niet van plan is het apparaat niet meer terug te geven. Wat zeggen ze nu als je ze belt?

Is de winkel aangesloten bij een geschillencommissie?
Gast

BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 18:08    Onderwerp: geschillen comissie Reageer met quote Naar onder Naar boven

het gaat om een prive reparatie, maar geen idee of de winkel is aangesloten bij een geschillencommissie..
op de site van geschillencommissie ken ik in ieder geval niks vinden..
alles ingetypt k.v.k nummer adres, naam..enz.. maar niks..
en wat is het verschil?
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 18:12    Onderwerp: Re: geschillen comissie Reageer met quote Naar onder Naar boven

gedupeerde schreef:
het gaat om een prive reparatie, maar geen idee of de winkel is aangesloten bij een geschillencommissie..
op de site van geschillencommissie ken ik in ieder geval niks vinden..
alles ingetypt k.v.k nummer adres, naam..enz.. maar niks..
en wat is het verschil?

Als consument heb je veel meer rechten. Want ik ga me nu ook afvragen, wat het is dat er kapot is, waarvan de reparatie zo duur is en waarom dat niet onder garantie valt.
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 22:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gedupeerde, je zou in elk geval eens contact op kunnen nemen met de filiaalmanager of directie van de winkel.
gedupeerde
Gast

BerichtGeplaatst: za 20 jan 2007 18:23    Onderwerp: het apparaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

het apparaat betrefd een 8sporen minindisk recorder.
geen allerdaags apparaat, anders zou je nog zeggen ik ga wel naar een ander voor de reparatie.
de garantie was al verlopen, maar dat vond ik op zich geen punt.
verder weet ik niet wat precies deze reparatie zo duur maakt, maar naar duitsland heen en terug, en dan nog een reparatie..????

het kan dus best zijn dat dit 720euro kost, maar dan had de winkel mij niet zo stellig de prijs variatie van tussen de 250 en 350 noemen.
ik heb ook nadrukkelijk gevraagd of dit niet meer kon worden omdat hij naar duitsland zou moeten, maar dat bleek niet het geval toen.

de reden waarom ik ,m nog graag gemaakt zie is om alles wat nu op speciale data schijfjes staat over te zetten naar hard disk of iets dergelijks.

de filiaal manager??? volgens mijn informatie is degene die ik steeds voor me heb zelf de eigenaar.
(er is ook maar 1 winkel van)
2poesjes

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 22:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het consumentenrecht kan je hier misschien hulp bieden, maar dat hangt onder andere af van de prijs en de leeftijd van het apparaat, of je het 'normaal' gebruikt hebt ed..

In Nederland kennen we namelijk het conformiteitsvereiste (de afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden). Als dit niet het geval is (bijv. het apparaat gaat veel eerder kapot dan je bij normaal gebruik mag verwachten) dan kan je als consument eisen dat het apparaat hersteld/vervangen wordt. De kosten hiervan mogen niet aan de koper in rekening worden gebracht!

Mocht je dit in de wet willen opzoeken, dan verwijs ik je naar boek 7 van het Burgerlijk Wetboek en dan met name art. 17 en 21. Lees ook nog even artikel 6 en kom tot de fijne ontdekking dat dit dwingend recht betreft, waar je dus niet (door middel van een contract, omstandigheden of toezegging) van af gehouden mag worden.

Misschien ken je iemand die een neutrale, zakelijke brief wil schrijven, waarin het bedrijf haarfijn wordt uitgelegd dat je op de hoogte bent van je rechten (verwijs naar relevante artikelen) en waarin een redelijke termijn gesteld wordt, binnen welke het bedrijf aan zijn verplichtingen moet voldoen.

Het zou handig zijn als je een rechtsbijstandverzekering hebt, mocht je eventueel willen dreigen met een gerechtelijke procedure.

Belangrijk is dus of deze minidiscrecorder gezien de prijs lang genoeg is meegegaan. Soms brengen winkeliers een bepaald bedrag in rekening als een apparaat al een paar jaar mee is gegaan, maar niet de 'redelijke' tijd die je bij normaal gebruik mag verwachten. Of dit wettelijk gezien mag is me niet helemaal duidelijk, maar onder omstandigheden lijkt me dit niet onredelijk.
gedupeerde
Gast

BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt voor de wetboek tips!!
tja... het lastige van de wetboeken is dat de 1 vaak een ander toch weer weg kan strepen, dus of ik me daar werkelijk zo makkelijk op kan beroepen is ook maar weer de vraag, al zal ik dit in het ergste geval wel proberen.

of het apparaat lang genoeg is meegegaan lijkt mij verder niet aan de orde, ik had ook geen garantie meer op het apparaat en deed daar ook geen beroep meer op.

niettemin is de winkel een reparatie opdracht aangegaan, met een vaste en duidelijke prijs.
dit heb ik ook zwart op wit, die opdracht is vervolgens helemaal niet uitgevoerd, sindsdien is alleen maar de prijs opgeschroeft en nu weer terug naar af, en stelt hij de vraag opnieuw maar........ zonder toezegging wanneer ik het apparaat dan terug kan verwachten.
dit laatste houd in dat het hele cirkeltje weer van vooraf aan zou kunnen gaan.
gezien het apparaat al 4maanden weg is lijkt het mij nu dan niet meer dan redelijk dat ik nu wil weten wanneer ik ,m dan wel terug heb.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds