|
Auteur |
Bericht |
FritsDrenkel
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 21 nov 2006 10:58 Onderwerp: Ik loop met krukken: mag ik dan autorijden? |
|
|
Hoi,
ik heb een enkelblessure opgelopen met sporten en loop nu een paar weken met krukken. Mijn enkel is ingetaped en kan hem goed bewegen. Met autorijden heb ik er helemaal geen last van, maar mag het wel? Als ik bijvoorbeeld nu een ongeluk veroorzaak of erin terecht kom, in hoeverre ben ik dan extra strafbaar omdat ik op krukken loop? |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 21 nov 2006 11:23 Onderwerp: |
|
|
Polis bekijken en afhankelijk daarvan eventueel doktersverklaring regelen (preventief). |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 nov 2006 12:40 Onderwerp: |
|
|
De polis heeft alleen met de verzekering te maken en niet met de strafbaarheid.
Je moet eigenlijk voor jezelf afwegen of je net zo goed kan autorijden als in de tijd dat je niet geblesseerd was. En dan heb ik het niet alleen over normale situaties, maar stel dat je een noodstop moet maken, levert het pijn op als je je been ineens naar de rem verplaatst en hier met kracht op drukt?
Dat is maar een voorbeeld, maar zodra je eigenlijk geforceerd auto rijdt of niet kan handelen zoals je normaal doet dan kan het zijn dat je strafbaar bent. Ik denk echter dat je niet moet bedenken of je strafbaar bent maar of je nog veilig kunt deelnemen aan het verkeer in alle situaties. |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 21 nov 2006 20:04 Onderwerp: |
|
|
Strafbaar moet natuurlijk opgevat worden in de ruime zin, namelijk ook (en met name) mbt aansprakelijkheid. Gaat het echter om strafbaarheid in de zin van vervolging dan heb je inderdaad niks aan de polis maar wel aan de doktersverklaring. Ik schreef dat niet helemaal uit, omdat we niet te maken hebben met een kind van 2. Eigenlijk is de vraag ansich al zeer discutabel. Men kan toch niet zomaar als bestuurder deelnemen aan het verkeer zonder in staat te zijn om te remmen!  |
|
|
|
 |
|