|
Auteur |
Bericht |
ratjetoe
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 20 okt 2006 12:30 Onderwerp: Opzeggen tijdelijk contract zonder opzegmogelijkheid? |
|
|
Ik heb een jaarcontract ondertekend met daarin de opmerking dat de overeenkomst niet tussentijds opgezegd kan worden. (achteraf heel erg dom, ik weet het). Inmiddels is er veel veranderd in mijn prive-situatie waardoor ik mijn ook niet meer happy voel in mijn huidige baan bij mijn huidige werkgever. Bestaat er een mogelijkheid om van dit contract af te komen of moet ik mijn jaar uitwerken?
Om een idee te geven ik ben inmiddels verhuisd naar een andere kant van het land en kan via via daar de baan van mijn leven krijgen, maar zit dus nu met dit contract.
Hoe dit aan te pakken, wellicht bespreken met werkgever of het toch mogelijk is dit contract te beeindigen? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 20 okt 2006 12:32 Onderwerp: Re: Opzeggen tijdelijk contract zonder opzegmogelijkheid? |
|
|
ratjetoe schreef: | Ik heb een jaarcontract ondertekend met daarin de opmerking dat de overeenkomst niet tussentijds opgezegd kan worden. (achteraf heel erg dom, ik weet het). Inmiddels is er veel veranderd in mijn prive-situatie waardoor ik mijn ook niet meer happy voel in mijn huidige baan bij mijn huidige werkgever. Bestaat er een mogelijkheid om van dit contract af te komen of moet ik mijn jaar uitwerken?
Om een idee te geven ik ben inmiddels verhuisd naar een andere kant van het land en kan via via daar de baan van mijn leven krijgen, maar zit dus nu met dit contract.
Hoe dit aan te pakken, wellicht bespreken met werkgever of het toch mogelijk is dit contract te beeindigen? |
Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan alleen tussentijds opgezegd worden wanneer dat afgesproken is.
De mogelijkheden die je nog over hebt zijn overleggen met je werkgever of aan de rechter vragen de overeenkomst te ontbinden. In het laatste geval loop je het risico dat je een schadevergoeding moet betalen of dat de rechter weigert. |
|
|
|
 |
|