|
Auteur |
Bericht |
thaiboxingbas
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: za 21 okt 2006 23:05 Onderwerp: verzekering opzeggen ? |
|
|
Hallo ik heb een overlijdens risicoverzekering afgesloten voor de duur van 30 jaar. Ik wil er nu van af is dit mogelijk ik kan er niets in de algemene voorwaarden in vinden. Is het mogelijk om deze tussentijds op te zeggen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 21 okt 2006 23:19 Onderwerp: |
|
|
Je kunt, op grond van BW 7:940, lid 2 elke vijf jaar opzeggen.
(de eerste keer dat ik 't nieuwe verzekeringsrecht toe pas) |
|
|
|
 |
thaiboxingbas
|
Geplaatst: za 21 okt 2006 23:38 Onderwerp: |
|
|
de verzerkering loopt nu een half jaar, waneer moet ik hem dan opzeggen een paar maanden voor dat ik 5 jaar verzekerd ben? |
|
|
|
 |
thaiboxingbas
|
Geplaatst: za 21 okt 2006 23:42 Onderwerp: |
|
|
en moet dat dan met redenen omkleed worden? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 22 okt 2006 8:30 Onderwerp: |
|
|
Die opzegging kun je nu al doen; redenen zijn niet nodig.
Doe 't wel aangetekend, dan kun je bewijzen opgezegd te hebben.
En formuleer het 'bij deze wil ik de verzekering, nummer <nummer>, zo snel mogelijk opzeggen.' |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: zo 22 okt 2006 21:04 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: |
En formuleer het 'bij deze wil ik de verzekering, nummer <nummer>, zo snel mogelijk opzeggen.' |
Zo snel mogelijk opzeggen? Je moet het direct opzeggen middels die brief! Met onmiddellijke ingang of zo veel later dan dat noodzakelijk is. Uiteraard een bevestiging vragen van de opzegging.
Anders zegt dat bedrijf misschien wel: oh je wilt het zo snel mogelijk opzeggen? Nou dan ontvang ik je brief waarin je daadwerkelijk opzegt nog wel.....  |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: zo 22 okt 2006 21:37 Onderwerp: |
|
|
cia76 schreef: | StevenK schreef: |
Zo snel mogelijk opzeggen? Je moet het direct opzeggen middels die brief! Met onmiddellijke ingang of zo veel later dan dat noodzakelijk is. Uiteraard een bevestiging vragen van de opzegging.
Anders zegt dat bedrijf misschien wel: oh je wilt het zo snel mogelijk opzeggen? Nou dan ontvang ik je brief waarin je daadwerkelijk opzegt nog wel.....  |
Onzin. Niemand zal argumenteren dat iemand die aangeeft bij deze op te willen zeggen bedoelt dat 'ie later nog wel een brief zal sturen. |
|
|
|
 |
|