|
Auteur |
Bericht |
Peter1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: di 20 mrt 2007 10:19 Onderwerp: Flora- en faunawet?? CITES verdrag?? |
|
|
Beste lezers!
Dit is geen inhoudelijke vraag, maar een vraag naar informatie!
Ik ben voor mijn bachelor werkstuk op zoek naar informatie over de handel in uitheemse vogels. Hierbij zoek ik oa naar achtergrond informatie over de flora en faunawet en het cites-verdrag.
Ik heb reeds een paar sites kunnen ontdekken (ministerie van landbouw, www.om.nl en www.cites.org), maar de zoektocht naar boeken en tijdschriften met daarin bruibare info wil niet zo vlotten.
Heeft iemand nog suggesties toevallig???
Alle inbreng wordt zeer gewaardeerd!
Groeten!
Peter |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: di 20 mrt 2007 12:00 Onderwerp: Re: Flora- en faunawet?? CITES verdrag?? |
|
|
Peter1980 schreef: | Hierbij zoek ik oa naar achtergrond informatie over de flora en faunawet en het cites-verdrag.
Peter |
Als het specifieker kan.... |
|
|
|
 |
Peter1980
|
Geplaatst: di 20 mrt 2007 12:14 Onderwerp: |
|
|
Tsja, alle info is welkom! Het hoeft maar betrekking te hebben op de Flora en Faunawet of het cites-verdrag en daarmee ook bruikbaar zijn voor het beantwoorden van de vraag die hieronder staat vermeld.
Ik wil in mijn werkstuk de vraag beantwoorden hoe strafrechtelijk kan worden opgetreden bij handel van exotische dieren die illegaal uit het buitenland zijn gehaald en die vervolgens in Nederland worden verkocht.
Gr.
Peter |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: di 20 mrt 2007 14:17 Onderwerp: |
|
|
hier kan je iets vinden. Weet niet of dat is wat je zoekt, maar er zitten genoeg linken in om verder te komen.
groet,
jacq |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: di 20 mrt 2007 23:00 Onderwerp: |
|
|
www.gevangeninhetnet.nl is ook misschien wel iets waar je verder mee kunt komen?
groet,
jacq |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: wo 21 mrt 2007 1:44 Onderwerp: |
|
|
Handboek milieurecht van de OU die bij de cursus Milieurecht hoort. Ik heb hem op mijn werk liggen dus ik kan je even geen exactere info doen toekomen. |
|
|
|
 |
Peter1980
|
Geplaatst: wo 21 mrt 2007 17:51 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de suggesties!! Aan de meeste heb ik wel wat!
Groeten,
Peter |
|
|
|
 |
|