|
Auteur |
Bericht |
bjorn
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: do 05 okt 2006 21:01 Onderwerp: Motor ongeluk |
|
|
Hallo,
Mijn broer is een paar maand geleden onder uit gegaan met zijn motor in een bocht. In de bocht lag grind en het wegdek was niet optimaal meer. Het verzoek bij de gemeente om een schadevergoeding werd om de volgende reden afgewezen:
Ondanks de reparaties is het wegdek in de bocht op de kruising veilig.
Er zitten geen diepe gaten in het wegdek.
De enkele oneffenheden zijn ondiep (minder dan 5 cm) en leiden niet tot verkeersonveilige situaties.
ter plaatse geldt een maximen snelheid van 60km per uur.
Uw ongeval is mogelijk een gevolg van het te snel door de bocht rijden, mede gezien de schade aan het verkeersbord en de verkeersheuvel ter plaatse.
Het losse grind en de steenslag liggen voor de verkeersheuvel en niet op de rijbaan.
Wij erkennen de aansprakelijkheid van de schade niet.
Ik wil graag bezwaar maken, maar is dit verstandig? En is er jurispurdentie over hoe diep gaten mogen zijn? Graag jullie reactie
Met vriendelijke Groet
Bjorn |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 05 okt 2006 23:42 Onderwerp: Re: Motor ongeluk |
|
|
bjorn schreef: | Hallo,
Mijn broer is een paar maand geleden onder uit gegaan met zijn motor in een bocht. In de bocht lag grind en het wegdek was niet optimaal meer. Het verzoek bij de gemeente om een schadevergoeding werd om de volgende reden afgewezen:
Ondanks de reparaties is het wegdek in de bocht op de kruising veilig.
Er zitten geen diepe gaten in het wegdek.
De enkele oneffenheden zijn ondiep (minder dan 5 cm) en leiden niet tot verkeersonveilige situaties.
ter plaatse geldt een maximen snelheid van 60km per uur.
Uw ongeval is mogelijk een gevolg van het te snel door de bocht rijden, mede gezien de schade aan het verkeersbord en de verkeersheuvel ter plaatse.
Het losse grind en de steenslag liggen voor de verkeersheuvel en niet op de rijbaan.
Wij erkennen de aansprakelijkheid van de schade niet.
Ik wil graag bezwaar maken, maar is dit verstandig? En is er jurispurdentie over hoe diep gaten mogen zijn? Graag jullie reactie
|
Als je schade wilt verhalen, zul je aan moeten tonen dat het ongeval veroorzaakt is door de gemeente. Een kleine oneffenheid is geen reden om onderuit te gaan. Grind kan dat wel zijn, maar dan nog moet je aantonen dat het door dat grind kwam en dat er voor de bestuurder geen reden was om rekening te houden met dat grind.
Is er een politierapport ? |
|
|
|
 |
|