Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 23 aug 2025 1:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onterechte schorsing van middelbare school
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gedupeerde tweevoeter

Leeftijd: 68
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 10:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het dan misschien verstandig om de zaak -en deze in ieder geval ERGENS op de rol te krijgen- maar naar alle onderdelen te sturen, zodat in ieder geval iemand de zaak in behandeling neemt? Het is natuurlijk jammer als een urgente zaak in de verkeerde handen komt en dan niet-ontvankelijk wordt verklaard.

Misschien een idee, hoeveel balies zijn er in de rechtbank? Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
gedupeerde tweevoeter

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 10:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En wat zullen de vermoedelijke kosten bedragen als een zaak ontvankelijk is?

En wat kost niet-ontvankelijk zijn?

En is de uitspraak van de voorzieningenrechter voldoende en hoeveel tijd gaat er overheen voor de zaak definitief voorkomt? Zijn partijen verplicht om door te gaan in deze arena?

Het is de eerste keer voor mij dat een zoon dit overkomt (en ik heb er nog 2)

Ik heb als werkgever te maken gehad met arbeidsrecht. Personeel heeft altijd gelijk en krijgt standaard 3 maanden salaris mee. Advocaat meegenomen maar die had thuis kunnen blijven. Ik hoefde het als ondernemer in ieder geval niet in mijn hoofd te halen iemand zomaar weg te sturen (al was men nog zo vervelend). Dit soort vonnissen had ik net zo goed bij febo uit de muur kunnen trekken want die kwamen altijd op hetzelfde neer.

Ik vraag me af of men net zo consequent is met leerplichtzaken.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 15:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

gedupeerde tweevoeter schreef:
Is het dan misschien verstandig om de zaak -en deze in ieder geval ERGENS op de rol te krijgen- maar naar alle onderdelen te sturen, zodat in ieder geval iemand de zaak in behandeling neemt? Het is natuurlijk jammer als een urgente zaak in de verkeerde handen komt en dan niet-ontvankelijk wordt verklaard.

Nee, dat is onverstandig. Voor een civiele vordering moet je een dagvaarding opstellen die aan alle eisen voldoet.

Dat is niet te vergelijken met het vormvrije beroep op de bestuursrechter.
Bekijk de homepage
gedupeerde tweevoeter

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 17:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gisteren de zaak aan de balie ingeleverd en nog niets gehoord. Een paar keer gebeld, volgens telefoniste zou het maandag of dinsdag worden. In geval van urgent belt men en anders per post bericht over wanneer zitting.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 18:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeg tweevoeter, wat ik me even afvraag (niet juridisch, maar gewoon belangstellend): wat vindt je zoon hier eigenlijk van? En gaat hij met je mee naar de zitting?

Naar aanleiding van je opmerking: niet zomaar overal stukken naar toe sturen. Je creeert dan alleen maar verwarring en ergernis. Wat je in de ingebrekestelling hebt vermeld

Quote:
Ik heb in de ingebrekestelling vermeld dat ik de zaak aan het kantongerecht zou overdragen. Nu is het bestuursrecht en dan ook nog de voorzieningenrechter. Maar ik ben natuurlijk leek.

is niet zo heel relevant, zolang je stukken nu maar op het goede adres zijn gearriveerd. En dat zijn ze, aldus de griffie.
gedupeerde tweevoeter

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 18:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik probeer het zonder zitting af te kunnen omdat ik in de veronderstelling ben dat ik alles goed heb aangeleverd en de zaak duidelijk is. Maar als het moet dan maken we er inderdaad een familie-uitje van en moet hij mee. Ik vraag me alleen af of ik dan direct getuigen mee moet nemen en bovendien hoe lang hij nog thuis zit. De schorsing is overigens volstrekt onterecht en niet goed gemotiveerd.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat een rechter ook graag je zoon zou willen zien en horen.
Maar goed, wat vindt zoon er nu van?
gedupeerde tweevoeter

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn zoon vond het in het begin wel een aantrekkelijk idee dat de zomervakantie nu aan de herfstvakantie vastzit, maar bij nader inzien ziet hij dat het toch wel vreemd is als iedereen naar school kan en hij niet mag. Maar het is erg frustrerend voor ons als ouders omdat we niet goed weten waar we moeten zijn om de zaak op te lossen en ik lees net dat een school na 8 weken leerlingen defintief mag uitschrijven als geen vervangende school is gevonden. Maar er wordt ook niet voldaan aan de overige wettelijk vastgelegde eisen, zoals continuiteit van onderwijs.

Laatst aangepast door gedupeerde tweevoeter op vr 06 okt 2006 19:10, in totaal 1 keer bewerkt
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan maar hopen dat hij zich supergemotiveerd toont als hij zijn zegje zou mogen doen.

Misschien een leuke huiswerkopdracht: alvast even laten opschrijven wat hij er van vindt en wat hij nu graag wil? Wink
gedupeerde tweevoeter

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dank je voor de tip, ik moet er inderdaad niet aan denken dat hij helemaal niet meer naar school wil, maar dit soort zaken doet wel wat met leerlingen en ouders denk ik, terwijl degenen die een schorsing opleggen vrolijk fluitend over gaan tot de orde van de dag (althans voorlopig)
Bovendien wil ik niet dat hij teruggaat naar dezelfde school omdat uiteraard het vertrouwen weg is.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu ja, ik denk dat leraren het ook best moeilijk hebben met het tot schorsing overgaan, hoor. Net zoals rechters ook niet "zomaar" even 10 jaar opleggen en dan vragen wat de pot vanavond schaft.

De situatie waar jij in zit is er eentje die zich vaak kenmerkt als: waar er 2 kijven hebben er 2 "schuld". Het gaat mij er ook om dat je zoon zelf inziet dat hij zich minstens zo moet inzetten voor het naar school kunnen en op een nieuwe school een nieuwe kans pakken als jij dat nu doet. Kun je je dat voorstellen? E.e.a. lijkt me ook van belang in de procedure. Een "stoere" tienerjongen die een beetje onverschillig aandoend achterover hangt kweekt nu eenmaal niet veel sympathie zijn zaak.

Mocht er aan de kant van je zoon op de oude school iets zijn misgegaan: ook niet een vreselijke ramp, zolang hij daar maar eerlijk over is en er iets van leert.

Dat is niet zo juridisch, maar goed, wat mij betreft is "recht" dat wel vaker niet. Het gaat er om dat er een oplossing voor een probleem wordt gevonden, maar de oplossing zit niet altijd in de regeltjes, snap je?
gedupeerde tweevoeter

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 19:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zal hem vooraf een sollicitatietraining geven. Maar zonder gekheid, het is een spontane jongen, geen schoffie en als je hem ziet zou je niet zeggen dat nou net hij degene is die geschorst is. Als je de groep ziet is hij juist degene die je niet aanwijst.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2006 22:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom niet gewoon naar een openbare school? Eventueel als voorlopige oplossing?

BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 3:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb uiteraard zelf scholen benaderd, allen zijn vol of stellen voorwaarden vooraf waar ik niet in mee kan gaan. Mijn zoon doubleert en veel scholen willen niet meewerken aan plaatsing zittenblijvers. Het is taak huidge school reden schorsing te motiveren en nieuwe school te vinden. Nieuwe school zoals door school voorgesteld vraagt ons prviésituatie voor te leggen omdat sprake is van schorsing. Willen rapport van instanties hebben dat niet bestaat en bovendien wettelijk gezien ook niet (indien voorhanden) hoeft te worden overlegd.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 6:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

gedupeerde tweevoeter schreef:
Nieuwe school zoals door school voorgesteld vraagt ons prviésituatie voor te leggen omdat sprake is van schorsing. Willen rapport van instanties hebben dat niet bestaat en bovendien wettelijk gezien ook niet (indien voorhanden) hoeft te worden overlegd.

Er is dus *wel* een nieuwe school voorgesteld ? Maar jij *vindt* dat die school verkeerde vragen stelt ?
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds