Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 18 jul 2025 7:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vervolging Website met gevoelige inhoud
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hugo B

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 20:05    Onderwerp: Vervolging Website met gevoelige inhoud Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo lezers,

ik heb een aantal vragen, en bijbehorende uitleg, hierbij vermeld ik ook dat ik graag advies heb en van ieders kant het meest gerechtelijke antwoord.
ik heb niet zoveel verstand van juridische zaken, dus vandaar mijn bezoek.

ik heb een website (inmiddels gehad) waar eerst voor vrienden en kennissen muziek op was te downloaden.
even later werd dit een .nl en er kwam een nieuwe site.
toen werd ik opgebeld door een organisatie met het verzoek de site offline te halen omdat er links op stonden die verwezen naar upload sites waar dat bestanden op stonden die door gebruikers werden geupload.
toen is de site een week offline geweest met het bericht dat de site verplicht offline was.

toen is er een nieuwe site gekomen met een disclaimer (dat we nergens voor aansprakelijk zijn, niet voor de inhoud, de onjuistheid, de links, of door gevolgen voortvloeiend uit acties van gebruikers.)
ook hebben we een leden systeem gemaakt om deze disclaimer zeker te laten passeren.

nu heb ik van mijn host vernomen dat ditzelfde bedrijf weer contact heeft opgenomen met dezelfde mededeling:
illigale links op de site, waarvoor ze mij (als eigenlijk eigenaar) voor willen beboeten.
maar het .nl adres staat op naam van de host (dit is een een-mans bedrijf) en ook de bestanden en de rest van de site stond op de server van de host. ook is er geen contract of enig ander bindmiddel. puur mondelinge afspraken, danwel via het programma msn afgenomen.

nu wil ik dus vragen.
nu de site offline is, de host binnen 2 dagen alles wilt laten overschrijven op mijn naam (.nl domein) (zonder handtekening kan dit toch ook niet trouwens?), ben ik dan eventueel aansprakelijk?

op het web zijn verschillende berichten.
de een is van brein, die blijkelijk alleen hele felle waarschuwingen geeft, en weer een ander zegt dat je wel vervolgt kan worden tot een betaling van dwangsom.
natuurlijk zit ik hier niet op te wachten en had ik het idee om hier eens te vragen hoe dat nou zit met die dingen.
eerder had een normale rechtbank een verdachte vrijgesproken, en in hoger beroep in het gerecht in amsterdam weer de aanklager gelijk gegeven.

ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, ook al vond ik het moeilijk uit te leggen.

alvast heel er veel bedankt voor de steun, maar ik wil weten waar ik aan toen ben.

Hugo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 21:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je alleen een domeinnaam op je naam laat zetten, en daar verder geen site aan hangt, zie ik geen probleem. Maar als jij die site verder gaat beheren, wordt het een ander verhaal. In Nederland is een site onrechtmatig als daar MP3's te downloaden zijn of waar wordt gelinkt naar voornamelijk illegaal aangeboden MP3's.

Voor meer informatie:
De auteursrechtelijke status van hyperlinks naar MP3's

Arnoud
Verstuur e-mail
Hugo B

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 21:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nou ik heb zowiezo alle bestanden e.d. verwijderd, maar beheren deed ik samen met nog een aantal andere personen. Maar het erop zetten deden mensen uit zichzelf.
tevenst waren het niet direct mp3 bestanden maar vaak rar of zip bestanden, ik weet niet of dit wat uitmaakt, maar de waren wel via gratis upload sites zoals megaupload.com en rapidshare.de gelinkt en geupload.

bedankt voor de link en je antwoord, ik zal het eens besturden.
als andere mensen nog een toevoeging hebben, ga je gang Smile

Hugo
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 22:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geloof me Hugo, als je alles gelezen hebt waar Arnoud naar toelinkte en je hebt alles begrepen kun je waarschijnlijk een flink aantal mensen hier nog wat nieuwe dingen leren.
Arnoud heeft daar (in begrijpelijke taal) relatief complexe materie uiteengezet namelijk.
Hugo B

BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2006 23:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dan moet die link het wel doen (de site laadde niet tot langzaam)
maar ik snap je tip Smile

toch heel erg bedankt en ik zal het nog eens proberen Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds