|
Auteur |
Bericht |
Thevoice
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: ma 09 nov 2009 0:45 Onderwerp: Synoniem bruikbaar voor Hoge Raad in pleidooi |
|
|
Wellicht staat deze post om wat voor reden niet in de juiste rubriek, ik meen echter dat pleiten ook een juridische vaardigheid is.
Enfin, ik vraag me af wat voor synoniemen er zoal zijn voor de Hoge Raad welke bruikbaar zijn in een kort geding procedure. Kan iemand hier mij een antwoord op geven?
Alles is welkom.
BVD. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 09 nov 2009 0:48 Onderwerp: |
|
|
Ik kan het je alleen maar afraden om verwarring te zaaien met uitdrukkingen als 's-Neerlands hoogste rechter, etc. Een pleidooi is niet bedoeld voor literair vermaak. Wees duidelijk. Dat houdt onder meer in: wees consistent in je terminologie. Beperk je tot "Hoge Raad", "de HR" en "hij".
Waar je wel variatie in kunt zoeken is in woorden die geen vaste juridische betekenis hebben. Zinsopbouw, voegwoorden, etc. Zolang je verhaal maar een goede logische structuur heeft. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Thevoice
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: ma 09 nov 2009 1:16 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor uw antwoord. Ik ben hier zeer voldaan mee, ik meende namelijk al dat dit woorden zijn waar je het beste ''straight forward'' in kunt zijn om verwarring te voorkomen. Bovendien gaat het natuurlijk om spreken en niet om literair vermaak zoals u zei.
Ik werd echter op het tegendeel geattendeerd door een vriend van me. |
|
|
|
 |
|