|
Auteur |
Bericht |
eriktheman
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 okt 2006 16:10 Onderwerp: Jurisprudentie |
|
|
Hallo ik zoek jurisprudentie met betrekking tot de volgende casus:
Iemand verkoopt een prepaid telefoon aan mij voor € 110,00
Na een tijdje wordt ik gebeld door een telefoonzaak die zegt dat de telefoon nog niet is betaald. Ze willen de telefoon terug hebben.
Ik weet niet wat te doen, ik heb immers de telefoon gekocht. De winkel heeft een koopovereenkomst met die andere gast afgesloten.
Wie weet jurisprudentie of wetshistorische artikelen te vinden mbt deze casus??
THANKS!! |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 06 okt 2006 16:37 Onderwerp: |
|
|
*Dubbel: staat ook al in casus van TS, thans getiteld 'Help', ook in forum Civiel recht* _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 06 okt 2006 19:04 Onderwerp: |
|
|
En in nog te openen forum Huiswerkvragen?  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Igor
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 17
|
Geplaatst: za 07 okt 2006 20:07 Onderwerp: Mobiele telefoon (ik zoek er ook nog eentje!!) |
|
|
Hoi Hoi.
Om eerlijk te zijn zou ik niet te veel in de jurisprudentie gaan zoeken.
Het lijkt me verstandiger als je naar artikel 3:86 BW gaat zoeken. Pak voor het gemak er even het Compendium bij en je weet dat de Telefoon winkel je niets kan maken, tenzij.. (lees: 3:86 BW)
Maar hoe komen ze aan je nummer??
Igor |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 07 okt 2006 20:18 Onderwerp: |
|
|
Igor, kijk even in de andere rubriek waar deze vraag ook gepost is.
Het is een huiswerkvraag, waarbij topic starter nou niet echt toont dat hij zelf dingen uit wil zoeken.
(Hoe ze in zo'n geval aan dat nummer komen is natuurlijk logisch wanneer iemand de pre paid telefoon van een ander in zijn bezit heeft .... de schuldeiser belt naar het nummer van de persoon aan wie hij de telefoon met dat nummer heeft verkocht, niet wetende dat die telefoon inmiddels in het bezit van nummer 2 is). _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|