|
Auteur |
Bericht |
sjak
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 05 okt 2006 21:17 Onderwerp: wob verzoek |
|
|
Ik heb informatie over een besluit van de gemeente opgevraagd op basis van de wet openbaarheid van bestuur. De gemeente heeft mijn verzoek ingewilligd en een overzicht gegeven van wat zij mij wil verstrekken. De stukken die genoemd worden, zijn echter stukken die óf weinig te maken hebben met het betreffende besluit óf brieven die ik zelf over dit besluit aan de gemeente heb geschreven. Er wordt echter ook een brief vermeld die ik wel zou willen inzien. Ik heb nu een nota gekregen voor kopieerkosten die ik binnen 14 dagen moet voldoen. Ik kan me niet voorstellen dat dit alle stukken zijn die ten grondslag liggen aan het besluit dus wil ik een bezwaarschrift indienen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Mag ik dan ook vragen om inzage want ik vind het een beetje onzinnig om allerlei kopieën te laten maken van stukken waar ik helemaal niks aan heb. |
|
|
|
 |
mr. crowley
|
Geplaatst: di 10 okt 2006 9:12 Onderwerp: |
|
|
Je kunt altijd stukken inzien bij het betreffende bestuursorgaan. Echter niet alle stukken die ten grondslag liggen aan een besluit zijn openbaar. Bijvoorbeeld meningen van ambtenaren, notulen van collegevergaderingen.
Echter uit het besluit moet wel blijken hoe een bestuursorgaan tot zijn afweging is gekomen. Het moet duidelijk zijn welke belangen het heeft gewogen en hoe zwaar deze hebben gewogen in de besluitvorming. |
|
|
|
 |
|